Beantwoord

DrayTek Vigor 2132F hapert

  • 19 February 2023
  • 8 reacties
  • 156 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

Ik heb sinds 2017 een DrayTek Vigor 2132F modem, helaas een erg oud modem. Met het huidige internet gebruik, tegelijkertijd op vele apparaten video/tv kijken via Wifi, kan dit DrayTek modem het niet meer bijbenen. Op alle apparaten die Wifi gebruiken hapert de video en tv.

Ik heb het modem een reset gegeven, maar dat helpt niet. Het modem is oud en ik twijfel aan de veiligheid. Kan deze oude unit vervangen worden door een modern apparaat, ook met de 5GHz Wifi optie?

Dick

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 19 February 2023, 15:34

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Dick V,

De Draytek modems zijn inderdaad aan vervanging toe. Wacht even op reactie van een moderator zij kunnen dit in gang zetten.

Je zal dan een Zyxel modem krijgen die ook 5 Ghz WiFi heeft. De nieuwe modem gaat samen met een aparte glasvezel converter, dit zal wel door een monteur geïnstalleerd moeten worden.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dick V, goed dat je dit aankaart. Ik heb gelijk een modem swap voor je in gang gezet! Het nieuwe modem komt zo snel mogelijk je kant op. 

Goedenavond ik heb ook een DrayTek Vigor 2132F ook uit 2017.

bij mij kan die het ook niet bijhouden met de huidige apparaten.

zou ook graag  5ghz wifi willen.  

mvg R van Seventer

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ronald42, ook voor jou heb ik zojuist de omruiling in gang gezet. Er komt een nieuw modem jouw kant op! 

Ik heb ook zo’n Vigor 2132F uit 2017 die dus erg outdated is.

Reputatie 7
Badge +9

Welkom @tnecniV op onze Community! Ik zet graag de swap voor je in gang. Alleen kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan zorg ik dat de swap gerealiseerd wordt. Talk soon!

Ik heb ook een Draytek Vigor2132F, zouden jullie voor mij  ook een omruiling in gang kunnen zetten?

Reputatie 7
Badge +8

@Lexie2 Ik heb voor jou ook de swap in gang gezet. Je ontvangt zo ook nog een e-mail/sms om een afspraak met de monteur te maken voor installatie van het nieuwe modem! 😁

Reageer