Beantwoord

E-mail alias (per ongeluk) verwijderd en zijn volgens systeem in gebruik.

  • 27 May 2021
  • 9 reacties
  • 227 Bekeken

E-mail alias (per ongeluk) verwijderd en is volgens systeem in gebruik.

 

Ik ben al enkele maanden via e-mail “in gesprek” met de klantenservice over twee e-mail aliassen die ik op mijn eerste t-mobile thuis e-mail had ingesteld.

Één ervan wilde ik omzetten naar mijn nieuwe e-mailadres, maar na verwijdering geeft het systeems aan dat deze in gebruik is.
De tweede is per ongeluk verwijderd en het systeem geeft aan dat deze in gebruik is, wanneer ik deze opnieuw wil aanmaken.

De klantenservice had eerder aangegeven ermee bezig te zijn, maar tot op heden is er niets gebeurd.
Tweemaal mijn wachtwoord van mijn webtoegang gewijzigd, maar verder niets.

Vandaag stuurde ik ter test een e-mail naar beide adressen en wat bleek: deze zijn helemaal niet in gebruik; ze bestaan zelfs niet:

mx01.glasoperator.nl heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd:

XXXX

Het e-mailadres waarnaar u het bericht hebt verzonden, is niet gevonden in het doeldomein. Mogelijk is het adres verkeerd gespeld of bestaat het niet.

Intussen had in wel 4 mensen of meer gesproken en allemaal beweren dat eraan gewerkt wordt.
Nadat ik nog een poos gewacht had en nog een e-mail stuurde naar de klantenservice, kreeg ik hetzelde antwoord als aan het begin van de “conversatie”: de e-mailadressen zijn in gebruik en kunnen niet aangemaakt worden.
Toen ben ik wel boos geworden en wilde een klacht inleggen, maar heb geen antwoord meer gekregen.

De eerste e-mail die ik gestuurd heb, stamt van 11 april van dit jaar.

Iemand hier ook ervaring of beter gezegd ongemak mee?

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 June 2021, 09:33

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bergwalder, van harte welkom op de Community!

Om gelijk met de deur in huis te vallen: op het moment dat je het abonnement hebt en je zegt het abonnement op, dan vervallen alle aliassen en e-mailadressen. Die zijn dan niet overdraagbaar naar een volgend abonnement/e-mail account. Is dat wat je bedoelt met: “over twee e-mail aliassen die ik op mijn eerste t-mobile thuis e-mail had ingesteld”?

Mocht dit niet het geval zijn en heb je het sec over aliassen in je huidige, actieve abonnement, laat het me dan weten. Dan zoek ik direct op hoe ik je ga helpen!

Jason,

 

Ik heb twee e-mail adressen en heb ik deze tussentijd niets opgezegd.

De aliassen zijn gewoon verwijderd en zijn nadien niet meer aan te maken.

Gr. Ron

Als je een mail adres verwijderd gaat deze 6 maanden in quarantaine en kan niet opnieuw aangemaakt worden in die tijd, dit is een bescherming naar jou toe voor het geval je nog mail zou krijgen van personen die dit niet bekend is, enige is hopen dat @Jason     ze weer terug kan halen voor je, anders heb je een poosje geduld nodig tot ze weer vrij zijn.

@Doornekamp33 waarom kan de klantservice dit niet vertellen, ipv rond de pot draaien ?

@Jason Zou jij ze vrij kunnen geven ?

Dat zou fantastisch zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@Bergwalder 

Ik heb eind 2019 toen ik een abonnement bij T-Mobile thuis had afgesloten een email aangemaakt die ik later toch wou laten verwijderen en een nieuwe aanmaken, die email moest door de backoffice verwijderd worden en na wat dagen was hij ook niet meer zichtbaar in het T-Mobile thuis account maar tot op de dag van vandaag is dat email nog steeds in gebruik als ik hem probeer aan te maken.

Een hoofd e-mail adres kun je niet zelf verwijderen, de aliassen die er onder hangen wel.

En de adressen.kunnen inderdaad langer onbereikbaar blijven om opnieuw in gebruik genomen te worden, minimaal is 6 maanden, TM.laat ze dus langer onbruikbaar.

Reputatie 7
Badge +15

Het ging inderdaad om het hoofd e-mailadres die je bij het bestellen kan aanmaken maar het was gewoon even om te laten zien hoe lang dat al duurt.

Je kunt btw nog 4 extra hoofd e-mailadressen aanmaken.

 

Het gaat er bij echt over de aliassen. De e-mail aliassen waren verwijderd en kon ik niet opnieuw koppelen. T-Mobile zei steeds dat ze in gebruik zijn, maar als je er e-mail naartoe stuurt bestaan ze niet.

Ook zouden ze het oplossen, wat niet gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Bergwalder, wanneer je eenmaal een alias verwijderd hebt, kun je deze niet meer terughalen. Dit is om te voorkomen dat een ander straks, al dan niet per ongeluk, dezelfde e-mail alias aanmaakt en ineens communicatie bestemd voor jou binnenhaalt. Na een opzegging blijft een mailbox nog zes maanden bestaan, daarna is deze niet meer terug te halen. 

Sorry dat dit niet duidelijk genoeg uitgelegd is. Voor alle duidelijkheid: het is dus niet mogelijk om reeds verwijderde aliassen te heractiveren. Je kunt natuurlijk wel weer nieuwe aliassen - en indien gewenst nieuwe hoofde-mailadressen - aanmaken!

Reageer