Beantwoord

EdgeRouterX met DSL

  • 3 November 2023
  • 1 reactie
  • 73 Bekeken

Goeiedag,

 

Ik ben sinds 2 dagen klant bij Odido na te zijn overgestapt van ZIGGO afwachtend op glasvezel in mijn buurt. Ik gebruik al jaren een EdgerouterX met veel plezier door de Ziggo Modem in bridge modus te hebben. 

Ik heb meerdere posts gelezen over hoe het werkende te krijgen met glasvezel maar eigenlijks niks over DSL. 

Ik heb  de Basic Setup gedaan. VLAN op 300. Verschillende IP's aan de Edgerouter en de Zyxel T-54 maar niks werkt. 
 

In deze post heeft de topic starter het over het aanschaffen van een andere router, is het niet mogelijk om via Odido een router te krijgen die ik op bridge modus kan zetten?

Of moet ik DMZ aanzetten in de Zyxel. Ik ben niet heel erg technisch maar meestal kom ik er met wat youtube videos wel uit.

 

Ook ben ik niet heel erg onder de indruk van de Wifi, mijn mobiele telefoon verliest steeds verbinding 2m van de router vandaan, maar dat is zorg voor later. 


Gr,

Giacomo
 

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 November 2023, 19:43

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Giacomo020 

De modems van Odído ondersteunen geen bridge mode. Edgerouter in de DMZ van de Zyxel is dan wel een optie.

Sluit de Edgerouter aan op een LAN poort van de Zyxel, log in via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, statische DHCP en voeg daar een regel toe voor je Edgerouter om hem een statische IP adres te geven.

Ga nu naar menu, NAT, DMZ en vul daar het IP adres in dat je krijgt toegewezen van de Zyxel.

Reageer