externe mail servers niet meer bereikbaar

  • 28 December 2022
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Hallo, 

Sinds kort kan ik geen externe SMTP servers via port 25 of 465 meer bereiken. In de firewall op mijn laptop wordt geen verkeer naar buiten tegengehouden en het uitzetten van de firewall op mijn t-mobile router lost ook niets op., Ik kan dus wel de SMTP  server van t-mobile  zelf bereiken maar bijvoorbeeld niet die van xs4all. 

telnet smtp.t-mobilethuis.nl 25
Trying 37.143.82.162...
Connected to smtp.t-mobilethuis.nl.
Escape character is '^]'.
220 smtp02.glasoperator.nl ESMTP Postfix
quit
221 2.0.0 Bye
Connection closed by foreign host.

telnet mx.xs4all.nl  25
Trying 195.121.65.158...
telnet: Unable to connect to remote host: No route to host
 

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ?


Met vriendelijke groet,

Maurice 

 


3 reacties

Reputatie 7

Hi @mauricem38, ik geef je hier graag meer duidelijkheid over! Poort 25 is al enige tijd dicht. Hierover lees je meer in het onderstaande topic: 

Wat betreft poort 465, daar moet ik je het antwoord schuldig blijven. Dit kan met verschillende factoren te maken hebben. Kun je jouw set-up met ons delen? Ook hoor ik graag of jij hier meer over weet @TechRacing93 en wellicht nog een tip hebt? Merci! 😊

 

 

Reputatie 6
Badge

Dat port 25 uitgaand niet meer werkt is bekend (alhoewel ik de logica niet begrijp). Maar port 465 uitgaand werkt nog steeds. Ik gebruik die ook voor mijn eigen email via Zoho. Werkt perfect

Dank voor de antwoorden. Port 465 lag ergens anders aan. Deze was alleen via ipv6 te bereiken. Wat poort 25  betreft ben ik er niet blij mee dat T-mobile dataverkeer tegenhoudt. Het lijkt me dat ik toch zelf zou mogen bepalen  met welk diensten / poorten ik wil verbinden.  

 

Reageer