Firmware update Router ivm niet kunnen verbinden op 2.5GbE

  • 4 April 2024
  • 4 reacties
  • 31 Bekeken

Thuis heb ik een 10GbE switch (Zyxel XS1930-10). Echter het lukt niet om op 2.5GbE verbinden met de router. Alleen op 1Gb wordt er verbinding gemaakt. Als ik de link forceer op 2.5Gb dan gaat de link "down”.

Volgens support van Zyxel moest ik het met een nieuwere firmware proberen van de router. De switch heeft de laatste firmware. Op dit moment heb ik de firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108
Is er een nieuwere firmware die ik kan gebruiken?

Hoor het graag, Groet, Michiel.

Teresa van Odido 27 dagen geleden

Welkom op onze Community! @Ztegeman 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik zet je graag op de lijst voor nieuwe firmware update! Ik verwacht dat je deze later vandaag zult ontvangen. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Ztegeman 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik zet je graag op de lijst voor nieuwe firmware update! Ik verwacht dat je deze later vandaag zult ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ztegeman 

Er is inderdaad een nieuwe firmware versie beschikbaar, deze zou in de komende dagen automatisch naar je router verstuurd kunnen worden of een moderator kan je router handmatig updaten.

Kan je ook nog eens een andere CAT6a of hogere internetkabel testen tussen router en switch?

Bedankt voor het op de lijst zetten, ik kreeg gelijk de firmware op mijn router. Supersnelle service!
Helaas heeft het mijn issue niet opgelost.

Ik heb thuis CAT 7 (STP) kabel gepatched liggen (beroepsdeformatie), daar zou het niet aan moeten liggen. Als ik een 10M lange CAT 6A kabel gebruik tussen Switch en Router, kan ik helaas nog steeds niet sneller dan 1Gb. Als ik 2.5Gb forceer gaat de link down. De kabel doet het op 10GbE goed.
Of is de uplink de enige poort die 2.5Gb ondersteund en de rest 1Gbps?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ztegeman 

Er is inderdaad maar 1 2.5G LAN poort en de andere 3 zijn 1G LAN poorten dus kijk even goed achter de router of je de 2.5G LAN poort gebruikt.

Reageer