Beantwoord

Geen diensten, geen oplossing...

  • 27 September 2023
  • 11 reacties
  • 154 Bekeken

Het heeft een tijd geduurd (6 weken) maar toen waren we aangesloten en online. Happy browsing op de glasvezellijn. Maar na een week of 2, afgelopen 12 september om 5 voor 3 in de middag, viel het signaal weg. 

Ben gaan bellen met de klantenservice. Er zou een ticket aangemaakt worden zodat het opgelost kon worden. Ik bel dan regelmatig als ik niets gehoord heb, wat de status is. Steeds hetzelfde antwoord: we moeten wachten op het moment dat het ticket opgepakt is. Er bleek dat het ticket zonder soelaas gesloten was. Op 19 september is een nieuw ticket aangemaakt. 

Er leek toen een oplossing te gaan komen. Ik kon een afspraak maken met iemand van Open Dutch Fiber, die zou komen kijken. De dag erna kwam deze meneer. Die heeft wat apparatuur en kabels gewisseld en uitgesloten dat het probleem zich in de woning bevindt. Het zou terug gaan naar de backoffice die een oplossing moest zoeken. 

Sindsdien ben ik nog steeds niet verder geholpen. Afgelopen maandag hoorde ik dat de backoffice telefonisch contact zou gaan leggen op dinsdag om een en ander toe te lichten en een oplossing voor te leggen. Dat is niet gebeurd. Wel kreeg ik een email dat het verhaal doorgezet was naar “netwerkpartner KPN” die het probleem zou gaan oplossen. 

Sindsdien heb ik niets gehoord. Wel kreeg ik een nummer van KPN waar ik zelf achteraan zou moeten bellen. Die zeggen dat het druk is en dat de wachttijd 15 minuten is. Na ruim een uur heb ik de verbinding verbroken. 

Ik zit inmiddels meer dan 2 weken zonder diensten en ik heb niet het idee dat een oplossing in zicht is. Terwijl het probleem volgens mij heel simpel is: in de wijkcentrale zijn we ontkoppeld en dat moet weer even ingeplugd worden. 

Ja, ik kan begrip hebben voor een storing. Ja, ik kan begrip hebben voor een dag geen internet door omstandigheden. Twee dagen voor mijn part. Ja, ik kan begrip hebben voor overmacht. Maar meer dan 2 weken geen diensten en geen oplossing, dat is niet acceptabel meer. 

Wat moet ik doen om een fatsoenlijk antwoord te krijgen? Wat moet ik doen zodat de backoffice mij contacteert om een en ander door te nemen? Wat moet ik doen zodat KPN eindelijk een afspraak inplant om langs te komen (terwijl het probleem buiten zit!)? Wat moet ik doen om weer gewoon internet te hebben? 

icon

Beste antwoord door Zenyatta 8 October 2023, 07:16

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Zenyatta spijtig om dit soort ervaringen te lezen. In ieder geval goed dat je je ervaringen hier met ons deelt. Binnen de community helpen klanten andere klanten, maar ook Odido moderators lezen en reageren mee. Mits je de beschikking over een Odido simkaart hebt, vroeg ik me af of je in de tussentijd gebruik hebt kunnen maken van vouchers. Het klinkt wel als een hardnekkige storing en als er eenmaal is uitgesloten dat de storing buitenshuis ligt dan is Odido helaas vaak afhankelijk van derde(n) partijen. Dat de communicatie hier niet goed verloopt, lijkt me evident.
Hopelijk kan een moderator een kijkje nemen in je dossier en de gemelde verstoringen. 

Hi @Seccie , ja het gaat totaal niet soepel tot nu toe. De helpdesk is erg bereidwillig vouchers te geven. Dat helpt iets, maar lost het probleem uiteindelijk natuurlijk niet op…

Wellicht dag de moderators iets concretere antwoorden hebben en kunnen zorgen dat waar de communicatie niet goed gaat, dit opgepakt wordt.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Zenyatta Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat je de beschikking hebt over vouchers. Dat maakt het net iets draaglijker naar mijn mening, maar buiten dat is het natuurlijk niet de gewenste oplossing.

Ik ga proberen om een moderator te wijzen op het bestaan van dit topic, om te kijken of we zo e.e.a kunnen versnellen, maar net als jij ben ik ook maar een mede-klant en heb ik geen toegang tot de interne Odido systemen. Uiteindelijk komt het goed, maar soms is het lange wachten en het gebrek aan duidelijke of heldere communicatie extra frustrerend. Blijf vooral je verhaal en je ervaringen met ons delen.
 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Zenyatta, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben direct voor je gaan kijken en zie inderdaad een heleboel terug in mijn systeem. Ik zie dat KPN NetwerkNL aangestuurd is om de wijkcentrale en de glasvezellijn te onderzoeken. De uiterlijke plandatum staat nu op 04-10, KPN NetwerkNL zal voor die tijd langskomen. Ik heb gekeken of ik het kan versnellen maar omdat er al een uiterlijke plandatum is, gaat mij dat niet meer lukken. Ik hoop oprecht dat het snel opgelost is. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik kijken of alles goed gaat en goed loopt. Dan zal er geen fout komen dat een ticket verkeerd gesloten zal worden.

Hey @Zenyatta, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben direct voor je gaan kijken en zie inderdaad een heleboel terug in mijn systeem. Ik zie dat KPN NetwerkNL aangestuurd is om de wijkcentrale en de glasvezellijn te onderzoeken. De uiterlijke plandatum staat nu op 04-10, KPN NetwerkNL zal voor die tijd langskomen. Ik heb gekeken of ik het kan versnellen maar omdat er al een uiterlijke plandatum is, gaat mij dat niet meer lukken. Ik hoop oprecht dat het snel opgelost is. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik kijken of alles goed gaat en goed loopt. Dan zal er geen fout komen dat een ticket verkeerd gesloten zal worden.

Dank voor je bericht. Vind het echt tragisch dat het allemaal zo lang moet duren. 

Van de Backoffice overigens nog steeds niets gehoord. 

Wat is het plan voor KPN? Wat willen die doen? Wat is de reden dat ze nog een afspraak maken en blijkbaar dus bij ons binnen moeten zijn? Het betekent effectief dat ik wederom een dag(deel) vrij moet nemen. Dat is inmiddels de 3e of de 4e keer voor dezelfde storing… 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Zenyatta, ik begrijp je reactie helemaal! Allereerst excuses voor deze ervaring. Aangezien Guidion het niet kon oplossen, wordt de netwerkbeheerder aangestuurd. In dit geval is dat KPN en zij zullen in de wijkcentrale de glasvezellijn onderzoeken. Mochten zij bij jou langs moeten komen, dan zullen ze je tijdig contacteren hiervoor. Groetjes, Ishana

Hoi @Zenyatta, ik begrijp je reactie helemaal! Allereerst excuses voor deze ervaring. Aangezien Guidion het niet kon oplossen, wordt de netwerkbeheerder aangestuurd. In dit geval is dat KPN en zij zullen in de wijkcentrale de glasvezellijn onderzoeken. Mochten zij bij jou langs moeten komen, dan zullen ze je tijdig contacteren hiervoor. Groetjes, Ishana

Fijn dat ze tijdig zullen contacten. Daar hebben ze al bijna een week de tijd voor gehad overigens. Het duurt inmiddels bijna een maand alles bij elkaar.

Reputatie 4

@Zenyatta ik lees net in een ander draadje dat @tilanus50 al 4 maanden en 3 weken wacht. Dus ik wens je succes en veel sterkte.

Gisteren gebeld (uit het niets) door een storingsmonteur van T-Mobile of ik nog steeds storing heb en of ik thuis was. Op dat moment niet. Hij was in de buurt en wilde anders even proberen. 

Van KPN nog geen woord.

Vandaag de klantenservice gebeld. Die ging navragen en er zou iemand terugbellen met meer info. Maar het zou niet echt iets zijn wat KPN zou kunnen oplossen leek het. 

Ik werd zowaar teruggebeld, dat er morgen iets gedaan gaat worden. Dat klinkt hoopgevend, maar eerst zien dan geloven...

Van KPN nog niets gehoord. 

Wel gisteren iemand van Open Dutch Fiber over de vloer gehad. Die is 20 minuten bezig geweest (met een collega in de wijkcentrale). Ze hebben het voor me opgelost. 

Het probleem: we waren in de wijkcentrale niet gepatcht. Met andere woorden: we zijn losgehaald  geweest in de wijkcentrale. 

Nu weer wifi.

Toch bijzonder dat men bij Odido soms geen eens weet over welk netwerk ze hun diensten aan een klant leveren. Week lang wordt er over KPN gesproken en blijkt het opeens ODF te zijn? Is toch niet serieus te nemen dit…

Reageer