Beantwoord

Geen glasvezel internet sinds 11-10

  • 15 October 2022
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Al een paar dagen geen internet meer (We hebben alleen internet van T-mobile). Een welbekende rood lampje bij het wereldbolletje. 

 

De media converter laat 5 of 6 brandende lampjes zien. 

 

 

Hierover meerdere keren gebeld en kreeg en standaard geautomatiseerd mailtje terug dat ik een aanvraag heb gedaan voor een nieuw glasvezel netwerk en dat ik hiervoor afspraak moet maken bij Guidion. Dat kan op zijn vroegst over 10 dagen.  

Ik heb geen aanvraag gedaan voor een nieuw netwerk en ik wil dat de storing wordt opgelost. Liefst eerder dan over 10 dagen. Zijn hiervoor nog mogelijkheden?

icon

Beste antwoord door Boris 18 October 2022, 14:57

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3

same here… geen bekabelt internet since Midday 11.10..  all I get form the hotline is the Engineers are working on it … but they cant tell what they are doing...

I feel very sorry for those hotline workers...

Reputatie 7

Hi @RonaldZ, dank voor je bericht en welkom bij de Community! Ik ben direct gaan checken hoe dit precies kan gebeuren. Ik begrijp dat er is gekozen om je verbinding onder een andere technologie onder te brengen, waarbij op 13 oktober dat proces in gang is gezet. Nu ben ik erg benieuwd naar wanneer je problemen ervaart? Is dit ook rond deze tijd geweest. De aansturing van de monteur is gedaan om de aansluiting van de nieuwe apparatuur in orde te maken, daar is dan ook de afspraak met de monteur mee. De apparatuur komt zo snel mogelijk naar je toe. 

Komt dit verhaal niet bekend bij je voor? Laat het mij vooral weten. Dan ga ik kijken hoe dit precies kan.

Hoi Bart,

Bedankt voor je antwoord. Vanaf 11 oktober is hier geen internet door een storing. Na telefonisch contact werd dit intern doorgezet. Een paar dagen later kreeg ik mail over een afspraak maken voor nieuw netwerk. Waarschijnlijk zit er correlatie tussen de storing en nieuw netwerk. Dit is mij niet medegedeeld. 

Ik vermoed dat dan een monteur in een schakelkast van T-miobile iets gaat wijzigen waardoor er weer internet is.  Het vervelende is dat het minimaal 10 dagen duurt voordat een monteur langs komt. Dan heb ik ruim 2 weken geen internet. Telefonisch heb ik om opheldering gevraagd zonder duidelijk antwoord.

Mijn vraag is of met het langskomen van een monteur de storing verholpen gaat worden? En of het liefst niet eerder kan? Ruim 2 weken is best lang met een huishouden die thuis werkt.

Reputatie 7

Hi @RonaldZ, dank voor je terugkoppeling! Ik heb direct bij onze technische dienst gecheckt hoe het precies zit. Omdat de verstoring is gezien op het WBA-netwerk, is er door de technische dienst nodig geacht om je om te zetten naar een ander netwerk. Dit zal verder geen verschil geven in prijs of abonnement. Alles blijft hetzelfde, alleen de technologie waar de Glasvezelverbinding op wordt geleverd, verandert. Om de omzetting gereed te maken, dient daarom de monteur de installatie uit te voeren van de nieuwe technologie. De verstoring zal daardoor vrijwel zeker worden verholpen door de installatie van de monteur.

Om je in de tussentijd van een tijdelijke oplossing te voorzien, kan ik een voucher regelen. Met deze voucher zal je 7 dagen Unlimited data ontvangen, waardoor je een hotspot kan inrichten op de telefoon. Ben je in het bezit van een T-Mobile of Tele2 SIM kaart? Laat het vooral weten. 

Same here!

Zitten al 3 weken zonder diensten. Er wordt via de telefoon en chat van alles beloofd, maar we lopen constant tegen een muur aan. Laatste chat was zelfs met een medewerker die totaal niet geschikt is voor de klantenservice... lang verhaal kort, 3 weken verder en nog geen stap verder.

 

Succes!

Hi @RonaldZ, dank voor je terugkoppeling! Ik heb direct bij onze technische dienst gecheckt hoe het precies zit. Omdat de verstoring is gezien op het WBA-netwerk, is er door de technische dienst nodig geacht om je om te zetten naar een ander netwerk. Dit zal verder geen verschil geven in prijs of abonnement. Alles blijft hetzelfde, alleen de technologie waar de Glasvezelverbinding op wordt geleverd, verandert. Om de omzetting gereed te maken, dient daarom de monteur de installatie uit te voeren van de nieuwe technologie. De verstoring zal daardoor vrijwel zeker worden verholpen door de installatie van de monteur.

Om je in de tussentijd van een tijdelijke oplossing te voorzien, kan ik een voucher regelen. Met deze voucher zal je 7 dagen Unlimited data ontvangen, waardoor je een hotspot kan inrichten op de telefoon. Ben je in het bezit van een T-Mobile of Tele2 SIM kaart? Laat het vooral weten. 

Dankjewel voor je antwoord. We wachten af. 

Reageer