Beantwoord

Geen Glasvezel mogelijk bij T-Mobile, maar wel volgens KPN Netwerk. Hoe zit dit?


Ik ga verhuizen en wil graag mijn internet meenemen naar mijn nieuwe adres. Tmobile zegt dat dat niet kan omdat kpn netwerk dat niet mogelijk maakt. Kpn netwerk zegt dat het wel mogelijk is en de fout bij tmobile in het systeem ligt maar krijgt tmoblie niet te pakken om dit uit te leggen. Hoe kan dit worden opgelost? 

icon

Beste antwoord door eric 7 May 2022, 09:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De postcode checker van T-Mobile is leidend. Als jouw postcode/huisnummer niet voorkomt kan daar niet door T-Mobile worden geleverd. Wat de KPN helpdesk ook zegt. Als het nieuw aangelegd glasvezel is dan gaat er tijd overheen totdat alles in orde is gemaakt voor T-Mobile haar diensten daar ook kan leveren. Zodra dit mogelijk is wordt de postcode checker aangepast.

De postcode checker van T-Mobile is leidend. Als jouw postcode/huisnummer niet voorkomt kan daar niet door T-Mobile worden geleverd. Wat de KPN consumenten helpdesk ook zegt..

Het bijzondere is dat mijn buurman ook niet in de postcode checker staat maar wel tmobile glasvezel heeft. Ik heb ook iemand van de technische dienst gesproken van tmobile die zei dat het verkeerd stond in de postcode checker van tmobile en dat het dus wel mogelijk is… Maar er wordt verder niks meer mee gedaan en dat gesprek is bij tmobile intern niet meer terug te vinden..Het was trouwens op aanraden van tmobile dat ik kpn netwerk heb gebeld omdat tmobile zegt dat het aan kpn netwerk ligt. (kpn netwerk is eigenaar van de glasvezelkabel en geven dus aan dat tmobile wel mag en kan leveren). Glasvezel ligt er ondertussen al langer dan een jaar.

Reputatie 7
Badge +8

@Ivan Klop Goeie vraag, ik durf niet te zeggen hoe het precies zit. In ieder geval wat @eric zegt, de postcode check is leidend. Wellicht kan ik wel nog voor je zien hoe het zit qua opleverscenario bij ons. Kan je mij jouw potcode en huisnummer van jouw nieuwe adres sturen in een privébericht? Dan kijk ik het voor de zekerheid na of er meer bekend is. Bedankt! 

Naja er lijkt toch iets niet helemaal lekker te zijn met de postcode check. Ik keek vandaag toevallig en volgens de check kan ik geen internet krijgen, maar heb 1gb van T-Mobile. Bij adres van de buren werkt het wel. 🤷

Naja er lijkt toch iets niet helemaal lekker te zijn met de postcode check. Ik keek vandaag toevallig en volgens de check kan ik geen internet krijgen, maar heb 1gb van T-Mobile. Bij adres van de buren werkt het wel. 🤷

Wel bijzonder dat de postcode check leidend is maar toch niet helemaal klopt. Hoop dat er iets op kan worden gevonden dat ik wel mijn tmobile thuis kan blijven behouden :) 

Reputatie 7

Hi @Ivan Klop

Namens @Demi heel erg bedankt voor de gegevens! We hebben het direct gecheckt aan onze kant en zien inderdaad de mogelijkheid voor een aansluiting op het nieuwe adres niet terug in ons systeem. Om het met zekerheid te kunnen zeggen, hebben we hiervoor navraag gedaan bij KPN zelf. We gaan proberen te achterhalen wat er precies voor jou mogelijk is. Ook wij willen je natuurlijk het liefst welkom kunnen heten in de nieuwe woning met een verbinding van T-Mobile. We zullen je op de hoogte houden.

Reputatie 7
Badge +8

Ik deel hier nog even de uitkomst, die ik ook naar @Ivan Klop had gestuurd in een privébericht voor wellicht anderen met een soortgeljk probleem:

 

“Ik heb zojuist de terugkoppeling gehad van onze specialisten. Het ligt inderdaad zoals ik eerder zei aan de glaspoort. Glasvezel is aanwezig, maar er is geen overeenkomst tussen KPN Netwerk NL en T-Mobile dat wij hierop mogen leveren. Hij geeft ook aan dat de meeste klantenservice medewerkers hier niet van op de hoogte zijn (want dit is in principe niet inzichtelijk zowel bij KPN als bij ons, dit kan dan ook voor verwarring zorgen hoe het precies zit). Maar een technische dienst/specialist kan hier gelukkig wel in kijken in het systeem (GRP). Ik hoop dat het voor jou nu een stuk duidelijker is geworden over hoe het precies zit en sorry ik had je graag goed nieuws gegeven!”

Ik deel hier nog even de uitkomst, die ik ook naar @Ivan Klop had gestuurd in een privébericht voor wellicht anderen met een soortgeljk probleem:

 

“Ik heb zojuist de terugkoppeling gehad van onze specialisten. Het ligt inderdaad zoals ik eerder zei aan de glaspoort. Glasvezel is aanwezig, maar er is geen overeenkomst tussen KPN Netwerk NL en T-Mobile dat wij hierop mogen leveren. Hij geeft ook aan dat de meeste klantenservice medewerkers hier niet van op de hoogte zijn (want dit is in principe niet inzichtelijk zowel bij KPN als bij ons, dit kan dan ook voor verwarring zorgen hoe het precies zit). Maar een technische dienst/specialist kan hier gelukkig wel in kijken in het systeem (GRP). Ik hoop dat het voor jou nu een stuk duidelijker is geworden over hoe het precies zit en sorry ik had je graag goed nieuws gegeven!”

Dank voor het uitzoeken van al dit. Nog één laatste vraag dan. Hoe kan het dat mijn buurman dan wel tmoblie heeft in hetzelfde gebouw? Dat zou dan ook niet kunnen toch? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ivan Klop, het gebouw is niet altijd gegroepeerd in dezelfde locatie in de wijkcentrale (POP), bovendien heeft elke glasvezelaansluiting (elk vezeladres) een losstaande poort waarop de vezel ingeprikt wordt. Dat die poort bij jou niet toereikend is/niet bestaat voor T-Mobile, wil niet per definitie zeggen dat het bij jouw buurman ook niet zo is. Eventjes heel kort door de bocht dit, sorry, maar dat is dan het meest duidelijke. 

Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Hoi @Ivan Klop, het gebouw is niet altijd gegroepeerd in dezelfde locatie in de wijkcentrale (POP), bovendien heeft elke glasvezelaansluiting (elk vezeladres) een losstaande poort waarop de vezel ingeprikt wordt. Dat die poort bij jou niet toereikend is/niet bestaat voor T-Mobile, wil niet per definitie zeggen dat het bij jouw buurman ook niet zo is. Eventjes heel kort door de bocht dit, sorry, maar dat is dan het meest duidelijke. 

Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Gaat dit ook op als je in een appartementencomplex woont en de buurman op dezelfde etage woont? Ter info, als hij de postcode check invult komt er bij hem ook uit dat het niet mogelijk is maar hij heeft wel tmobile glasvezel. 

Reputatie 7
Badge +16

@Ivan Klop Dat durf ik niet met zekerheid te stellen om eerlijk te zijn. In principe gebruikt elke individuele glasvezelaansluiting een eigen poort in de POP dus dat zou theoretisch gezien mogelijk moeten zijn.