Beantwoord

geen haalbare snelheid

  • 8 January 2022
  • 6 reacties
  • 92 Bekeken

Hallo kan iemand me helpen.. ben maandje klant bij tmobile met volle vreugde wilde ik graag de 1 gb halen op me ps4 .. helaas niet gelukt... heb het nog geprobeert met me laptop waarop cat5 1gb maar helaas niet dr juiste snelheid.. ik heb de zyxel  t50 modem direct verbonden met de ps4 en laptop... en natuurlijk heb ik eerst de laptop alleen bekabeld.. wie kan me helpen

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 8 January 2022, 09:32

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Marokkaan0342,

Zoals je al beschrijft is het wel noodzakelijk om de apparatuur met minimaal cat5e kabels te verbinden. Op wifi zal je nooit 1 gb/s halen.

Ook bekabeld kan je die hoge snelheden niet zomaar halen. Alles moet daar dan geschikt voor zijn, zoals je netwerkadapter, bekabeling, snelheid van je apparatuur e.d. Een playstation is niet geschikt om juiste snelheidstesten te doen. Test het met je (recente) laptop en gebruik daarvoor de speedtest app van Oakla. (Dus niet via een browser testen!) Welke waarden haal je dan?

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +15

Via je laptop in veilige modus testen helpt ook vaak omdat je dan alle factoren die invloed hebben op je snelheid minimaliseert.

Nog steeds de helft 500mb ... mijn upload is niet meer dan 200mb ... 

Reputatie 7
Badge +15

@Marokkaan0342 voeg eens een foto toe van je glasvezelaansluitpunt en mediaconverter in 1 foto?

Die 500 Mbps is direct met een laptop aangesloten op de modem en dan met de ookla speedtest app? Ook in veilige modus getest?

Hoezo veilige modus... ja direct met oakla ... ik zit op me laptop zonder veilige modus heb een snel laptop.... ... er is 1gb beloofd maar haal de helft net

Reputatie 7

Hi @Marokkaan0342 ,

Graag kijk ik met je mee naar de snelheid die je bekabeld zou moeten halen. Zoals @Marcel MCi je al heeft kunnen vertellen is daar wel minstens een CAT5E kabel voor nodig, want alleen met deze kabels kan de snelheid worden behaald. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!