Beantwoord

Geen hoofdaansluiting te vinden

  • 17 March 2021
  • 4 reacties
  • 181 Bekeken

Goedemiddag, 

Ik heb net een nieuwe woning en probeer nu T-Mobile Thuis (internet en tv) aan te sluiten. Helaas kan ik geen hoofdaansluiting vinden. Wel zie ik dat de vorige eigenaar een aansluitbox in de kelder gebruikt heeft. Ik denk dat dit er op moet duiden dat er wel ergens een hoofdaansluiting moet zitten. Ook kan ik de hoofdaansluiting niet in de kamer of in de meterkast vinden. Hebben jullie een idee? Zie foto’s voor info. 

icon

Beste antwoord door prodigy 17 March 2021, 18:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Frankbervoets 

Kan je nergens iets van onderstaande foto vinden in je huis?

Je zou ook ergens een losse telefoonkabel kunnen tegenkomen die je woning binnenkomt.

@Waqqas ik zie bij mijn voordeur in de hal een witte kabel binnenkomen die richting de kelder gaat. Deze is op een bijzondere manier door de vorige eigenaar vast gemaakt aan een grijze kabel. Zie foto: 

Vervolgens gaat deze grijze kabel weer richting de voordeur in de hal. Zie foto: 

Daarnaast komt er zoals je ziet ook een witte kabel vanuit de kelder. Die komt van dit apparaat af: 

Ik begrijp het dus niet meer. Hoop dat je / iemand anders kan helpen. Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +15

@Frankbervoets 

Volgens mij heb je de witte kabel nodig vanaf dat kastje op de laatste foto, kijk even wat andere forumleden erover te zeggen hebben.

(Je laatste foto is gedraaid, dus ik hanteer in mijn uitleg hoe ik hem nu zie)

De kabel die op de laatste foto van rechtsonder binnenkomt is de invoer kabel van KPN. Deze wordt dan op de onderste 2 LSA stroken afgewerkt in paren. Rood/blauw oranje/wit etc. In totaal zijn 6 aderparen op je ISRA aangesloten.

Van de onderste 2 rijen zie je blauw/witte kruisdraad naar de bovenste LSA strook lopen, deze strook is het punt waar jij op aan kunt sluiten. Hier heb je nog maar 4 mogelijke opties over, waarvan 2 in gebruik zijn voor de witte kabel die naar boven loopt.

Ik vermoed dat de vorige bewoner via KPN een pair bonding verbinding heeft gehad (dus 2 aderparen in gebruik voor dubbele snelheid) en dan komt op de huidige witte kabel van foto 2 de verbinding van 2 aderparen binnen op een enkele rj11 stekker. T-Mobile levert maar via 1 aderpaar, en als dat net toevallig op de 2 groene draadjes is, dan kun je die witte kabel van foto 2 niet gebruiken, want je modem pakt dan de middelste 2 aders (oranje/wit en oranje). Die kabel moet je dan losknippen en groen/wit en groen op een los aansluitdoosje afmonteren, en dan het modem van T-Mobile proberen aan te sluiten. Werkt het dan nog niet, moet T-Mobile een KPN monteur voor je aansturen voor een test en label opdracht. (of eerst Guidion, al betwijfel ik of hun dan nog meer kunnen doen wat je dan zelf al niet geprobeerd hebt)

 

Voor de duidelijkheid, de onderste 2 stroken mag je zelf niet aanzitten.

Reageer