Beantwoord

Geen internet

  • 7 March 2023
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

Sinds eergisteren heb ik thuis geen internet meer. Na alle werkwijzen langs te hebben gelopen geen resultaat. Probleem is exact hetzelfde zoals hier vermeld: 

Na een Speedtest kwam ik er achter wel download, maar geen upload te hebben. Bij een tweede Speedtest liep ie bij de uploadtest ook vast. Geen resultaat.

 

Wat kan ik hier aan doen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 March 2023, 23:26

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @robbertdtc 

Zou je de mediaconverter eens even van het stroom kunnen halen? Heb je ook een GPON verbinding met een witte Huawei converter?

Geen upload zou ook kunnen liggen aan een stoorzender (niet bij jou thuis).

@robbertdtc

Waarschijnlijk heb je een Draytek router in gebruik.?

Deze kan vervangen worden. (Upload probleem) 

Een T-Mobile medewerker helpt jou hier verder.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @robbertdtc, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

Bedankt voor de hulp. Ik vind het heel spijtig, maar ik kan vanaf mijn computer vanwege de trage uploadsnelheid niet meer inloggen en uploaden. Ook het downloaden van de app lukt niet meer, dus ik moest het doen via de webapplicatie van Speedtest.net. Een screenshot kan ik dus niet uploaden en moet alles vanaf mijn mobiel doen. Daarom met foto’s. Zie hier…
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @robbertdtc bedankt voor het delen van de foto's. Ik heb een monteur voor je aangestuurd. Je ontvangt hier bericht over om een afspraak in te plannen. Hopelijk kunnen zij dit euvel ontrafelen! Kan je mij op de hoogte houden nadat de monteur geweest is?

Reageer