Geen internet

  • 14 March 2024
  • 7 reacties
  • 77 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Hallo, ik woon in Gouda en heb sinds vanochtend geen internetverbinding. Ik heb alle mogelijke reparatiemethoden op verschillende apparaten gecontroleerd en niets werkt, zelfs geen laptop die via een kabel is aangesloten. Alle verbindingen zien er goed uit, de routerlampjes zijn groen (het internetlampje is eerst rood). Ik heb de storing gemeld bij het servicecentrum, de meneer heeft geprobeerd te helpen, maar ik denk dat een bezoek van een onderhoudsmonteur noodzakelijk zal zijn. Heeft iemand anders in de omgeving van Gouda hetzelfde probleem?

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @kaina 

Fijn om te lezen dat je al contact hebt gehad met de Klantenservice en dat er inmiddels een monteur is aangestuurd. Ik weet zeker dat hij/zij de verbinding voor je zal herstellen!
 

@Ronald D Goed dat je aan de bel trekt. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om het modem uit te lezen. Gelukkig ziet je verbinding er goed uit, ervaar jij dit nu ook zo? Mocht je toch problemen ervaren, wil je het modem dan op de volgende wijze herstartten?

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @kaina  Wat vervelend zeg,

Ik kan je daar niet mee helpen. 
Als je gebruik maakt van een Odido of Ben simkaart  kan ik je een voucher (gratis) geven voor 24 uur.

Zodat je even onbeperkt internet krijgt op je telefoon en een hotspot kan maken.

Wil je daar gebruik van maken? Klik dan op mijn naam en stuur mij een privébericht.

MVg

 

 

Hallo, ik heb een link ontvangen naar een week lang onbeperkt internet. We zullen zien wat er verder gebeurt, ik hoop dat de conservator snel komt opdagen.

Goedemorgen, ook in pijnacker is het internet en tv glasvezel volledig uitgevallen...ook na reset modem geen verbinding....15-3-24

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @kaina 

Fijn om te lezen dat je al contact hebt gehad met de Klantenservice en dat er inmiddels een monteur is aangestuurd. Ik weet zeker dat hij/zij de verbinding voor je zal herstellen!
 

@Ronald D Goed dat je aan de bel trekt. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om het modem uit te lezen. Gelukkig ziet je verbinding er goed uit, ervaar jij dit nu ook zo? Mocht je toch problemen ervaren, wil je het modem dan op de volgende wijze herstartten?

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

 

Welkom op onze Community! @kaina 

Fijn om te lezen dat je al contact hebt gehad met de Klantenservice en dat er inmiddels een monteur is aangestuurd. Ik weet zeker dat hij/zij de verbinding voor je zal herstellen!
 

@Ronald D Goed dat je aan de bel trekt. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om het modem uit te lezen. Gelukkig ziet je verbinding er goed uit, ervaar jij dit nu ook zo? Mocht je toch problemen ervaren, wil je het modem dan op de volgende wijze herstartten?

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

 

Helaas werkt niets, ik heb alle methoden uit de helpgids meerdere keren geprobeerd, op veel apparaten, en er is nog steeds geen internet in het hele huis, ook al ziet de medewerker in het systeem dat de verbinding is... Ik heb de informatie op mijn telefoon: "Geen gegevenstoegang ".

Internet werkt weer, ik weet niet wat het probleem veroorzaakte. Ik heb echter al een onderhoudsmonteur geboekt voor morgen, hoe kan ik deze annuleren zodat hij niet onnodig komt?

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben blij om te horen dat het internet weer werkt @kaina! Je kunt via de afsprakenlink de afspraak annuleren of je kunt Guidion bellen. 

Reageer