Beantwoord

Geen internet en geen signaal - Lijnen gekruist ?

  • 3 March 2020
  • 2 reacties
  • 377 Bekeken

Hi all,

Sinds enige tijd heb ik glasvezel van t-mobile, dit gaat over het algemeen wel prima soms wat hick ups hier en daar. Snelheden die erg verschillend kunnen zijn etc.

Sinds donderdag heb ik helemaal geen verbinding, FO-link lampje brandt niet op de media converter. Klantenservice gebeld en het probleem gemeldt. Er moest een monteur van Guidion komen om het probleem op te lossen.

De monteur komt maandag langs en constateert dat het FO-link lampje niet op licht, mij wordt vertelt dat KPN langs moet komen om het probleem op te lossen want helaas komt er geen signaal binnen. KPN zou volgens klantenservice medewerker de volgende dag contact opnemen met mij. Helaas gebeurde dat niet. Om te dubbelchecken of t-mobile de taak heeft doorgezet naar KPN neem ik contact op met netwerknl van kpn. Zij melden mij dat voor de postcode en huisnummer geen melding is gemaakt. Vervolgens bel ik t-mobile weer op, de medewerker aan de telefoon verteld mij vrolijk dat het probleem door de technische dienst van T-mobile is opgelost. Ik geef aan dat het me erg sterk lijkt dat het probleem is opgelost aangezien er een monteur moest langskomen en ik nog steeds geen verbinding heb. De medewerker blijft standvastig volhouden dat alles moet werken, ik zou even alles moeten resetten en dan werkt het allemaal weer !

Nadat ik alles reset heb ik echter nog geen verbinding, ik bel weer met de klantenservice de mevrouw aan de telefoon vertelt mij dat alles zou moeten werken. Ik vertel dat het niet werkt, zij geeft uiteindelijk aan dat ze met een meting in “mijn” modem kom. Ik vertel haar dat dit niet klopt en geef aan dat er geen 3 maar 2 lampjes branden op mijn modem, het internet lampje brand niet. Ik trek de stekker uit de modem en vraag of ze nog een meting kan doen. De meting kan gedaan worden en de conclusie is dat ze niet in mijn modem zit maar in die van iemand anders. Dus moet er toch een afspraak gemaakt worden met de monteur. 1 stap voor uit en 2 achteruit. 

Vanuit dit verhaal zal je vast duidelijk worden dat men geen idee heeft wat er eigenlijk allemaal gebeurd. Een monteur van Guidion wordt gestuurd, de monteur meldt dat KPN ingeschakeld moet worden. In plaats van het inschakelen van KPN besluit de technische dienst van T-mobile opeens de cowboy uit te hangen en de boel te fixen? Dat iets zo raar kan verlopen is voor mij genoeg reden om t-mobile gedag te zeggen, niemand aan te raden maar vooral af te raden. 

icon

Beste antwoord door Piotr 4 March 2020, 13:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Hey @Koos Internetloos,

Ik heb je verhaal doorgenomen en de afhandeling verdient zeker geen schoonheidsprijs, excuses hiervoor!

Wanneer we een probleem aanmelden bij onze techneuten dan willen we er alles aan doen om je zo snel mogelijk aan een oplossing te helpen. Ik betreur dat je door deze ervaring een het vertrouwen bent verloren. Op dit moment zie ik dat mijn collega onze techneuten op de hoogte heeft gesteld. Zij gaan hiermee aan de slag. Indien de netwerkbeheerder aan te pas moet komen dan gaan wij ervoor zorgen dat ze contact met je gaan opnemen. Hoe dan ook gaan we er alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen. Zodra er een update volgt, nemen we gelijk contact met je op!

Hi @Piotr thanks voor je reactie, de monteur van guidion heeft expliciet aangegeven dat de netwerkbeheerder moest langskomen. Hopelijk zorgt t-mobile er dit keer voor dat de monteur daadwerkelijk langs komt. Het verbaast het mij dat het 5 werkdagen moet duren totdat er uberhaupt een taak naar kpn moet gaan.

Reageer