Beantwoord

Geen internet en tv

  • 5 January 2023
  • 16 reacties
  • 174 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds zaterdag overgestapt naar t-mobile. Monteur gaat hier weg en zegt dar we door de technische dienst aangemeld moeten worden om signaal te krijgen. We zouden dezelfde dag nog gebeld worden, niks gehoord dus zelf maar gebeld. Er werd gezegd dat er een storing was en dit met 1-2 werkdagen opgelost zou worden. We zijn nu weer ruim twee dagen verder maar nog steeds geen internet en tv.. Iedere medewerker die we spreken heeft weer een ander verhaal. Ik voel mij behoorlijk voor de gek gehouden. Thuiswerken en nu met een "WiFi code" het maar uit moeten zingen schiet niet op. Wanneer gaat dit opgelost worden??

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 5 January 2023, 14:46

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Mulnina, bedankt voor dit topic! Niet fijn dat hier verwarring over is, mijn excuses voor dit ongemak. De monteur is langs geweest maar heeft geen signaal op de lijn gemeten. Hier is de netwerkbeheerder (KPN NetwerkNL) verantwoordelijk voor in jouw geval. Wij hebben hen naar aanleiding van de terugkoppeling van de monteur meteen aangestuurd. Ik zie nu dat KPN NetwerkNL het ticket vanmiddag heeft aangenomen. Je zal dus zo snel mogelijk van de netwerkbeheerder horen om een afspraak in te plannen. Let op, mochten ze je bellen dan doen ze dit via een anoniem nummer. Lukt het ze niet om je te pakken te krijgen dan sturen ze een SMS met daarin een link voor het maken van een afspraak. We lossen dit echt zo snel mogelijk voor je op!

Kunnen we er dan vanuit gaan dat het daarna is opgelost?

Reputatie 7
Badge +14

Dat mag je vanuit gaan, hooguit dat je jouw router thuis nog een keer moet restanten. Maar het blijft een technische dienstverlening en dan kan er altijd nog iets in de keten zijn wat niet goed kan zijn. 

Sinds vorige week donderdag heb ik geen internet en geen tv. Ik heb naar de klantenservice gebeld en zij hebben metingen verricht en kwamen tot de conclusie dat ik geen signaal binnen kreeg. Dat verbaasde mij niet, omdat ik dit reeds had aangegeven, gezien het rode ledje op mijn converter en router. ( Ik heb glasvezel) Binnen 5 werkdagen wordt er contact met mij opgenomen door de technische dienst. Waarom moet dit zo bedroevend lang duren? Ik begin spijt te krijgen dat ik ben overgestapt van kabel naar glasvezel. Dit is namelijk niet de 1e keer dat dit mij overkomt. 

 

Jan

Update. 

15 maart, een monteur geweest om 18.30
Probleem zit niet bij mij, maar in de centrale, maar daar heeft de monteur geen toegang toe. De collega's die daar werken zijn al thuis, dus bellen heeft geen zin. Hij zou een bericht sturen.  Vandaag de 17e, weer niets vernomen. Wat een drama bij t- mobile....

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jan5808, het is op dit moment in behandeling bij de netwerkbeheerder. Weet dat we voor je aan de slag zijn! Op dit moment moeten we de monteur van de netwerkbeheerder afwachten. To be continued...

Bedankt voor je bericht Tommie. Ik snap niet dat dit zo lang moet duren. Het weekend staat voor de deur, dus dat wordt deze week ook niets meer dat de problemen verholpen zijn. Dit kan toch niet? Al 9 dagen nu zonder tv en zonder internet. 

Reputatie 7
Badge +9

@Jan5808 wij hebben een verwerkingstijd van zeven dagen, dit is een indicatie en kan sneller verlopen. De netwerkbeheerder heeft ook een verwerkingstijd. Dit loopt samen altijd wat langer op. Wij willen ook dat het zo snel mogelijk opgelost wordt. Het is op dit moment in behandeling, het kan ook zijn dat het vandaag al wordt opgelost. Hier durf ik alleen geen concrete vinger op te leggen. De dagen dat je zonder diensten zit, wordt uiteraard vergoed. Dit kan ik wel pas in orde maken als het is opgelost.

Hallo @Tommie ,  gistermiddag is er monteur geweest. Hij belde naar de centrale en zei dat hij op mijn adres was gearriveerd, tegelijkertijd zond hij een lichtsignaal door de kabel. De man in de centrale zag het signaal binnenkomen en heeft mijn kabel ge-connect. Dit alles in een tijdsbestek van 2 minuten. Hiervoor heb ik dus 12 dagen zonder internet en tv gezeten. M.i. moet jullie verwerkingstijd veel sneller kunnen. Als ik doorgeef geen signaal te hebben en de servicemedewerker verricht metingen en tot dezelde conclusie komt, waarom wordt er dan een monteur gestuurt om te bevestigen dat er inderdaad geen signaal op mijn woonadres binnenkomt? De netwerkbeheerder had dus na mijn gesprek met de servicemedewerker direkt ingeschakeld kunnen worden, dan had het met 2a3 dagen verholpen kunnen zijn ipv 12

Reputatie 7
Badge +14

Dat is het proces. Ze mogen pas de netbeheerder aansturen als deze fout op locatie door een servicemonteur is vastgesteld. Het had namelijk ook nog een defecte ONT geweest kunnen zijn.

Natuurlijk @eric , proccessen kun je aanpassen.

Reputatie 7
Badge +14

@Jan5808 Dat zijn proces afspraken met netbeheerders.  Dus eerst moet de provider zelf zijn apparatuur controleren (incl. De ONT). Veel oorzaken van verstoringen zitten namelijk IN huis. Pas als door de servicemonteur is vastgesteld dat er geen licht binnenkomt zal de netbeheerder in actie mogen komen. Anders zijn er te veel onnodige bezoeken van deze organisaties welke geld kosten en uiteindelijk weer in de inkoopprijs van providers worden verwerkt. 

@eric, dan kun je beter je klanten 12 dagen laten wachten, dat is het goedkoopste idd.

Reputatie 7
Badge +14

Normaal heeft Guidion binnen een paar dagen wel plaats. Maar ook daar zijn personeel tekorten. Soms zijn er dan regio's met teveel aanvragen waardoor de afspraaktijd  oploopt.

Daarom heeft t-mobile de mogelijkheid om tijdens een storing echte unlimited vouchers te gebruiken op t-mobile,  Tele2 of Ben sims. Zo is er via mobiel toch nog internet te gebruiken.

@eric dat klopt, maar aangezien ik een andere provider heb, val ik buiten de boot wb de vouchers

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt in een t-mobile winkel ook een prepaid sim gaan halen. Daar werkt de voucher ook op.

Reageer