Geen internet - glasvezel postcode 2652?

  • 17 February 2024
  • 10 reacties
  • 82 Bekeken

Beste community,

Wij ervaren al een aantal dagen, met name in de avond, problemen met glasvezel internet waardoor het internet elke keer een paar minuten uitvalt. Verschillende buren ervaren dezelfde problemen.

Is dit bekend? En wat kunnen we eraan doen? 

Greets,

Erwin

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @Erwin1989, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiel netwerk. Ik ben er daarom direct voor je ingedoken, echter krijg ik geen goede lijnmeting te zien. Heb je toevallig een eigem router of ONT/mediaconverter aangesloten? Zo ja, de Zyxel willen aansluiten zodat ik een lijnmeting kan uitvoeren? Dan kan ik het verder voor je onderzoeken. Alvast bedankt.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Erwin1989, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiel netwerk. Ik ben er daarom direct voor je ingedoken, echter krijg ik geen goede lijnmeting te zien. Heb je toevallig een eigem router of ONT/mediaconverter aangesloten? Zo ja, de Zyxel willen aansluiten zodat ik een lijnmeting kan uitvoeren? Dan kan ik het verder voor je onderzoeken. Alvast bedankt.

Hoi Tommie, 

Ik heb er inderdaad een eigen box op zitten.

Aangezien alles daaraan gekoppeld zit, wil ik de periode zo kort mogelijk houden om deze wissel te doen. 

Kunnen we daar een tijdsblok voor inplannen bijvoorbeeld volgende week woensdag?

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de hulp!

Reputatie 6
Badge +2

@Erwin1989 Dat begrijp ik volkomen! 

Wil je mij laten weten welk tijdsbestek volgende week woensdag het beste zou uitkomen voor jou? Dan ga ik kijken of ik dit ook red, samen komen we er wel uit! 

Klinkt goed!

Lukt bijvoorbeeld tussen 10:00-12:00 uur?

Reputatie 7
Badge +9

Daar ga ik wel vanuit @Erwin1989! Ik heb het in mijn agenda gezet om 10:30, als jij ervoor zorgt dat de Zyxel aangesloten is dan voer ik op dat moment een lijnmeting uit.

Bedankt, daar zorg ik uiteraard voor!

Heeft de lijnmeting nog iets opgeleverd? Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erwin1989, ik ben een paar dagen ziek geweest, sorry! Daardoor heb ik het moment van de lijnmeting gemist. Kunnen we nog een momentje inplannen om de lijnmeting uit te voeren? 

Hoi Tommie, hopelijk ben je weer een beetje opgeknapt. 

Het gekke is dat sinds de dag dat de lijnmeting stond (tot nu) we eigenlijk geen problemen meer hebben ervaren terwijl het daarvoor dagelijks was vanaf het moment dat ik het hier heb gemeld. 

Voordat we iets nieuws inplannen, is het beter om misschien even aan te kijken omdat het probleem mogelijk opgelost is?

Ik hoor graag wat jouw advies daarin is :)

Reputatie 6
Badge +2

@Erwin1989 Wat fijn om te lezen dat je eigenlijk geen problemen meer ervaart, super! 😊

Ik ben het met je eens om even af te wachten hoe dit zich vordert. Mocht het toch zo zijn dat er iets niet goed gaat, laat het dan weten, dan plannen we gelijk een afspraak in voor de lijnmeting.

Mocht er iets anders zijn waar ik mee kan helpen dan hoor ik dat ook graag. Ik sta altijd paraat! 

Reageer