Geen internet in Heerlen - opnieuw?

  • 16 March 2024
  • 23 reacties
  • 194 Bekeken

We hebben sinds 8 maart glasvezel van Odido. Gisterenochtend hadden we plots geen internet meer. Zelf op zoek gegaan en erachter gekomen dat de lampjes op de mediaconverter niet brandden zoals moest. Volgens het stappenplan moesten we met Odido bellen. Dat hebben we gedaan. En toen kregen we te horen dat er een probleem bleek te zijn met een verbindingskast in de buurt. Niet handig, maar ok, mijn man heeft mobiele telefoon via Odido en dus konden we een vouchter krijgen voor onbeperkte mobiel data. In de middag werkte het internet weer naar behoren.

Tot middernacht… Sindsdien hebben we geen internet meer via Odido. De lampjes op de Huawei converter zijn dezelfde als gisterochtend (LOS knippert rood en PON is uit (dit is niet ok volgens het stappenplan, de andere 2 lampjes (LAN & POWER) zijn groen), dus er gaat weer iets niet goed… Dit is echt heel vervelend. We kunnen niet zonder internet.

Jullie geven geen werkzaamheden of storingen bij ons in de buurt aan, maar feit is wel dat we geen internet hebben.

We hebben “geluk” dat ons abonnement bij Ziggo nog loopt, dus hebben we alles weer aangesloten op Ziggo. Als Odido niet snel stabiel wordt, overweeg ik toch bij Ziggo te blijven en herroep ik de overeenkomst met Odido. Ik werk thuis en kan het me niet veroorloven om elke dat met internetproblemen te maken te hebben. 

Ik verwacht dat dit snel opgelost wordt.

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! @MissConfetti 

Allereerst mijn excuses dat je de communicatie (of eigenlijk het gebrek daaraan)  als niet fijn hebt ervaren, dit is niet onze bedoeling. 

Ik ben in ieder geval superblij om te lezen dat jouw verbinding weer is hersteld. Om dit te dubbelchecken ben ik gelijk het systeem ingedoken om het modem uit te lezen. Echter constateer ik wel, dat er iets niet goed gaat op de lijn wat inderdaad duidt op wegvallend internet. 

Om te zorgen dat je hier geen last meer van ervaart, heb ik gelijk een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen? Ik doe het graag! 

Bekijk origineel

23 reacties

We hebben sinds 8 maart glasvezel van Odido. Gisterenochtend hadden we plots geen internet meer. Zelf op zoek gegaan en erachter gekomen dat de lampjes op de mediaconverter niet brandden zoals moest. Volgens het stappenplan moesten we met Odido bellen. Dat hebben we gedaan. En toen kregen we te horen dat er een probleem bleek te zijn met een verbindingskast in de buurt. Niet handig, maar ok, mijn man heeft mobiele telefoon via Odido en dus konden we een vouchter krijgen voor onbeperkte mobiel data. In de middag werkte het internet weer naar behoren.

Tot middernacht… Sindsdien hebben we geen internet meer via Odido. De lampjes op de Huawei converter zijn dezelfde als gisterochtend (LOS knippert rood en PON is uit (dit is niet ok volgens het stappenplan, de andere 2 lampjes (LAN & POWER) zijn groen), dus er gaat weer iets niet goed… Dit is echt heel vervelend. We kunnen niet zonder internet.

Jullie geven geen werkzaamheden of storingen bij ons in de buurt aan, maar feit is wel dat we geen internet hebben.

We hebben “geluk” dat ons abonnement bij Ziggo nog loopt, dus hebben we alles weer aangesloten op Ziggo. Als Odido niet snel stabiel wordt, overweeg ik toch bij Ziggo te blijven en herroep ik de overeenkomst met Odido. Ik werk thuis en kan het me niet veroorloven om elke dat met internetproblemen te maken te hebben. 

Ik verwacht dat dit snel opgelost wordt.

Gisterenavond brandden de lichtjes weer. En op dit moment doet internet het. Duimen maar dat het zo blijft. Mij stoort vooral dat er geen communicatie is over wanneer het internet zal wegvallen...

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @MissConfetti 

Allereerst mijn excuses dat je de communicatie (of eigenlijk het gebrek daaraan)  als niet fijn hebt ervaren, dit is niet onze bedoeling. 

Ik ben in ieder geval superblij om te lezen dat jouw verbinding weer is hersteld. Om dit te dubbelchecken ben ik gelijk het systeem ingedoken om het modem uit te lezen. Echter constateer ik wel, dat er iets niet goed gaat op de lijn wat inderdaad duidt op wegvallend internet. 

Om te zorgen dat je hier geen last meer van ervaart, heb ik gelijk een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen? Ik doe het graag! 

Super dankjewel om dit na te kijken, Teresa!

Ik heb meteen voor vanmiddag een afspraak gemaakt. Hopelijk wordt het probleem snel opgelost dan.

@Teresa van Odido even laten weten dat er sinds gisterenavond en nu nog steeds opnieuw een rood lampje van de converter (bij LOS) knippert. Dit schept weinig vertrouwen...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MissConfetti, zou je de een aantal vragen willen beantwoorden? Dan ga ik mijn best doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. Het lijkt er namelijk op dat er geen signaal binnenkomt vanaf de wijkcentrale.

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

 

@Tommie van Odido 

  1. Ja
  2. Wat is de ONT? 
  3. Het LOS lampje (rood) knippert langzaam 
  4. het PON lampje is uit
Reputatie 5
Badge +4

Hi @MissConfetti, de ONT is het kastje waar je ook het LOS-lampje en het PON-lampje op ziet. Ik ga er dus vanuit dat het powerlampje hier brandt. Met deze informatie lijkt het er inderdaad op dat er geen signaal vanuit de wijkcentrale binnenkomt. Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst zodat zij dit voor je kunnen onderzoeken. Zodra hier een update over is, nemen ze gelijk contact met je op. 

@Nora van Odido  het powerlampje brandt inderdaad op de ONT. Sinds wij glasvezel van jullie hebben, heeft dat rode lampje al heel vaak geknipperd en we weten ondertussen dat dat niet moet. Als we het stappenplan van jullie website volgen, zouden we zelf elke keer moeten bellen met deze lampjes, maar daar hebben we geen tijd voor. We willen gewoon internet dat werkt...

Reputatie 7
Badge +9

Dat begrijp ik volkomen @MissConfetti, we gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk online te krijgen! 

@Tommie van Odido @Teresa van Odido Het rode lampje knippert nog steeds… wij beginnen ons wel ernstige zorgen te maken over onze overstap. We hebben nog even internet van ziggo waar we op kunnen terugvallen maar binnenkort loopt dat abonnement af en dan komen wij echt in de problemen als we geen stabiel, snel internet hebben… 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat ze je een e-mail gestuurd hebben @MissConfetti, klopt dat? 

@Tommie van Odido een mail heb ik niet gezien maar ik heb ze wel zojuist aan de telefoon gehad. Er is een afspraak gemaakt om te komen kijken naar de storing voor 8 april, wat dus wil zeggen dat we tot dan geen Odido internet zullen hebben. We rekenen wel op een compensatie voor alle dagen dat we geen internet hebben...

Reputatie 7
Badge +9

Dat is goed nieuws @MissConfetti! Uiteraard zullen we de dagen compenseren dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je internet. 

@Teresa van Odido @Tommie van Odido gisteren zijn hier 2 monteurs geweest die nauwelijks Engels konden waardoor we niet met hen konden communiceren. Zij hebben wat dingen gedaan aan de aansluiting. Toen ze weggingen, brandden de lampjes zoals ze moesten branden. Vanochtend werkte het internet naar behoren tot zojuist… we hebben WEER geen glasvezel internet!!! Er brandt WEER een rood lampje op de ONT (knippert langzaam) en het LOS lampje is uit. Het Power lampje op de ONT brandt.

Ik heb zojuist proberen te bellen maar ik kom niet voorbij die verdomde AI assistente. Om horendol van te worden! Maar misschien maar goed dat ik niemand aan de lijn krijg want ik sta niet voor mezelf in. Dit gedoe sleept nu al een maand aan!!! Ik ben het KOTSBEU!! Wij willen internet dat werkt! Over 2 dagen wordt ons Ziggo abonnement stop gezet en dan hebben wij een HEEL GROOT probleem als we geen internet hebben. 

Hoe gaan jullie dit oplossen????

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MissConfetti, dat is niet waar we op hadden gehoopt. Kan je alle bekabeling nalopen van het FTU naar het ONT en naar het Modem? In de tussentijd heb ik opnieuw een ticket ingeschoten met hoge prioriteit. Hopelijk wordt het snel opgelost nu, mijn excuses voor het ongemak!

@Tommie van Odido wat is het FTU? En hoe loop ik die bekabeling na?

Reputatie 6
Badge +2

@MissConfetti Goede vraag, ik leg het je graag uit! 😊

Het FTU is het Glasvezelaansluitpunt, hier komt het signaal binnen vanaf buiten. In dit topic zie je een voorbeeld van hoe dit eruit ziet: Afmetingen FTU kastje | Odido community

Het kastje wat je naast het FTU ziet op de foto is het ONT (deze kan wit of zwart zijn). Zoals je ziet loopt er een kabel van het FTU naar het ONT, zit deze goed? Vervolgens loopt er een kabel van het ONT naar je modem, is deze goed aangesloten (in de WAN-poort van het modem)? 

Laat je het mij weten of je er uit komt? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

@Teresa van Odido de kabels zitten goed.

Ik heb ondertussen contact gehad met buren van ons (6417BX 78) die ook onlangs naar glasvezel bij jullie zijn overgestapt. Zij hebben dezelfde problemen. Hetzelfde lampje dat rood knippert op de converter en een rode wereldbol op de modem. Het lijkt erop dat het probleem in de wijkcentrale is. Waarom wordt dat dan niet daar aangepakt?

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met jullie klantenservice gehad en zij hebben mij vandaag een voucher bezorgd voor onbeperkt internet. Ik heb hiervoor een simkaart gekocht vandaag. Mijn mijn heeft wel een abonnement bij jullie, maar hij werkt niet altijd thuis en ik wel en ik moet dan echt internet hebben. Kan ik die simkaart vergoed krijgen?

Reputatie 7
Badge +9

Normaliter vergoeden wij dit niet zomaar, maar in deze situatie wil ik de uitzondering maken @MissConfetti!  Als je een prepaid kaartje koopt van € 10 en de bon hier met mij deelt, dan zal ik hem voor je vergoeden! 

@Tommie van Odido bedankt voor de coulance. Wij moeten ook heel coulant zijn aangezien de service die we bij jullie afgenomen hebben niet werkt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de bon @MissConfetti. Ik heb de vergoeding meteen voor je in gang gezet. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

@Tommie van Odido  Even laten weten dat het internet het sinds een paar dagen weer doet. Daar zijn we erg blij om. 😀 We willen wel graag compensatie voor de weken dat het internet niet werkte. We hebben uiteindelijk 3 weken geen internet van Odido gehad (tot nu toe). Hoe dienen we dit aan te pakken?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @MissConfetti, ik ben ook ontzettend blij om te zien dat je inmiddels weer online bent! 😄 Voor de compensatie hoef jij verder niks meer te doen, dit ga ik helemaal in orde maken voor je. Je zult straks een e-mail ontvangen ter bevestiging dat er een compensatie is aangemaakt en dit bedrag zal met jouw volgende factuur verrekend worden. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben weet dan dat ik altijd voor je klaarsta! 

Reageer