Beantwoord

Geen internet meer na stroomonderbreking, rood wereldsymbool

  • 25 February 2024
  • 14 reacties
  • 177 Bekeken

Sinds gister hebben we geen internet meer na een stroomonderbreking. Het wereldsymbool brand rood. Alle stappen hebben we al uitgeprobeerd, reset, stroom af en tijdje wachten etc.
Nu kwam ik deze post op het spoor en die zegt dat het ligt aan de toewijzing van IP addressen en een oude ONT.

Ons ONT kastje is zwart van kleur. Kan er een monteur gestuurd worden om het kastje te vervangen met een nieuwe ONT? Of ligt het probleem wellicht ergens anders?

 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door frodTmobile 12 March 2024, 13:31

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @frodTmobile 

Heb je een zwarte Genexis ONT met de lampjes power, connection en alarm? Branden power en connection constant groen en loopt de internetkabel van de ONT naar de WAN poort van je router?

Mogelijk is de LAN poort van je ONT defect geraakt wat wel eens vaker voor komt.

Hallo @frodTmobile 

Heb je een zwarte Genexis ONT met de lampjes power, connection en alarm? Branden power en connection constant groen en loopt de internetkabel van de ONT naar de WAN poort van je router?

Mogelijk is de LAN poort van je ONT defect geraakt wat wel eens vaker voor komt.

Zwarte box ja, of die van Genexis is weet ik even niet uit mijn hoofd. Inderdaad drie lampjes, power connection en alarm. Power en connection branden constant groen en de kabel loopt inderdaad van de ONT naar de WAN poort van mijn router. Bedankt, ik bel morgen Odido voor een afspraak met een monteur

Reputatie 7
Badge +15

@frodTmobile 

Dat is een Genexis, ik heb hier dezelfde en de eerste batch van deze ONT's had het probleem dat ze gevoelig waren voor stroomuitval. De nieuwere hebben dit probleem niet meer.

Het probleem is erkend aan de telefoon, de vroegere generatie Genexis heeft een probleem met stroomonderbrekingen.

Er zal eerst op afstand getest worden of het probleem ook ergens anders ligt, en sowieso zal ik gebeld worden voor een afspraak met een monteur om het probleem op te lossen.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @frodTmobile 

Goed dat je via deze weg aan de bel trekt. Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken wat de status is. Echter zie ik geen contact moment terug, weet je nog wanneer en met wie je hebt gesproken? Je mag mij hierover een privébericht sturen. 

Ik heb gelijk het modem uitgelezen en gelukkig ziet de verbinding er op dit moment goed uit, ervaar jij dit ook zo? Mocht dit niet zo zijn dan help ik je natuurlijk graag verder bij het vinden van een oplossing. Wellicht dat het inderdaad te maken heeft met de ONT zoals @Waqqas benoemt. Ik kijk in ieder geval graag met je mee! 

 

Welkom op onze Community! @frodTmobile 

Goed dat je via deze weg aan de bel trekt. Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken wat de status is. Echter zie ik geen contact moment terug, weet je nog wanneer en met wie je hebt gesproken? Je mag mij hierover een privébericht sturen. 

Ik heb gelijk het modem uitgelezen en gelukkig ziet de verbinding er op dit moment goed uit, ervaar jij dit ook zo? Mocht dit niet zo zijn dan help ik je natuurlijk graag verder bij het vinden van een oplossing. Wellicht dat het inderdaad te maken heeft met de ONT zoals @Waqqas benoemt. Ik kijk in ieder geval graag met je mee! 

 

Ik heb een mail gehad om een afspraak in te plannen. Afspraak staat voor morgen.
Het wereldsymbool is overigens nog steeds rood, dus internet werkt nog steeds niet.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @frodTmobile, super fijn! Laat je ons weten hoe het is gegaan? Groetjes, Ishana

Hoi @frodTmobile, super fijn! Laat je ons weten hoe het is gegaan? Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido 

 

ONT is vervangen maar jammer genoeg nog steeds GEEN internet! Monteur zegt dat het waarschijnlijk ergens anders ligt. Het zou 2 dagen duren, en vandaag zouden we internet moeten hebben volgens de monteur, maar dit is nog steeds niet het geval. Kunt u assisteren?

 

Ik hoor ook graag hoe we een procedure kunnen starten voor compensatie voor dagen zonder internet, want we zitten nu langer dan een week zonder internet.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @frodTmobile, dit proces verloopt volledig via KPN NetwerkNL. Ik heb hier ook geen verdere informatie over jammer genoeg. Uiteraard zullen we de gehele periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van internet voor je vergoeden. Dit kan wel pas na dat het opgelost is, dan hebben we namelijk een volledig tijdspanne.  

Hey @frodTmobile, dit proces verloopt volledig via KPN NetwerkNL. Ik heb hier ook geen verdere informatie over jammer genoeg. Uiteraard zullen we de gehele periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van internet voor je vergoeden. Dit kan wel pas na dat het opgelost is, dan hebben we namelijk een volledig tijdspanne.  

 

We hebben tot nu toe nog niets gehoord en nog steeds geen internet. Kunt u een nieuwe modem opsturen? Dan kunnen we uitsluiten dan het probleem niet ligt aan de modem. Of een monteur sturen om een andere modem te proberen.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @frodTmobile, ik ben even zoekende. Ik kijk naar het abonnement wat gelinkt staat aan jouw e-mailadres, het klantnummer eindigt op 174 . Hebben we het inderdaad over dit abonnement? Ik zie namelijk geen monteurs, lopend onderzoek of een probleem (het modem staat online). Ook zie dat de verbinding op dit klantnummer er op 12-03-2024 uit zal gaan omdat onze lijn overgenomen gaat worden. Dit is nog niet gedaan maar gaat wel na het weekend gebeuren. Omdat de lijnovername speelt, vermoed ik dat de oplossing er niet meer is voor deze periode. KPN NetwerkNL kan namelijk voor deze periode niet meer langskomen. Gaat het toch om een ander abonnement? Zet dan het juiste klantnummer (drie letters en vijf cijfers) in jouw Community profiel. Dan ga ik verder op onderzoek uit!

  

Hi @frodTmobile, ik ben even zoekende. Ik kijk naar het abonnement wat gelinkt staat aan jouw e-mailadres, het klantnummer eindigt op 174 . Hebben we het inderdaad over dit abonnement? Ik zie namelijk geen monteurs, lopend onderzoek of een probleem (het modem staat online). Ook zie dat de verbinding op dit klantnummer er op 12-03-2024 uit zal gaan omdat onze lijn overgenomen gaat worden. Dit is nog niet gedaan maar gaat wel na het weekend gebeuren. Omdat de lijnovername speelt, vermoed ik dat de oplossing er niet meer is voor deze periode. KPN NetwerkNL kan namelijk voor deze periode niet meer langskomen. Gaat het toch om een ander abonnement? Zet dan het juiste klantnummer (drie letters en vijf cijfers) in jouw Community profiel. Dan ga ik verder op onderzoek uit!

Juiste klantnr staat er nu in. Als het goed is komt er aanstaande dinsdag een monteur

Reputatie 7
Badge +9

Hi @frodTmobile, thanks voor je reactie. Kan je ons dinsdag laten weten hoe dit verlopen is? Alvast bedankt! 

Probleem verholpen. De eerste zogenaamde monteur had de ONT vervangen door een andere oude versie in plaats van de nieuwere generatie

Reageer