Beantwoord

Geen internet numansdorp

  • 27 November 2023
  • 20 reacties
  • 328 Bekeken

Reputatie 1

We hebben al heel de dag geen internet.

Wat is er aan de hand en hoelang gaat het duren.

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 November 2023, 19:49

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Robindk 

Er is een storing bekend in Numansdorp, hier worden ook updates geplaatst mbt de storing.

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385

Mocht je gebruik willen maken van een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet dan hoor ik het graag. De voucher is te gebruiken met een simkaart van Odido of Ben.

Reputatie 1

We hebben onbeperkt internet op onze mobiel. Alleen in batch van 20gb per dag wellicht kan dat nu naar onbeperkt. Ivm met thuiswerk 

Ook zijn we ivm thuiswerk afhankelijk van een internetkabel voor de iptelefoon. Mijn vrouw kan haar werk vanaf vanmorgen al niet uitvoeren. Is daar ook een oplossing voor 

Reputatie 1

Pon lampje knippert rustig rood en PON lampje op de Huawei staat uit. 

Reputatie 1

Hallo @Robindk 

Er is een storing bekend in Numansdorp, hier worden ook updates geplaatst mbt de storing.

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385

Mocht je gebruik willen maken van een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet dan hoor ik het graag. De voucher is te gebruiken met een simkaart van Odido of Ben.

Hij zou opgelost zijn. Niet dus.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Robindk ,

Heb je modem en mediaconverter/ONT beiden al even voor minimaal 10 seconden stroomloos gehad? Daarna eerst de mediaconverter/ONt opstarten en als deze gereed is het modem weer aansluiten.
Als dit nog niet werkt wil je het hier dan weer melden, dan kan een moderator je eventueel verder helpen.

 

Reputatie 1

Werkt niet 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Robindk, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken. We krijgen nog geen contact met het apparatuur in de wijkcentrale. We doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik zie ook dat onze klantenservice al een ticket voor je aangemaakt heeft. Het is nu aan de techneuten om dit op te lossen en we doen ons best om dit zo snel mogelijk te realiseren.

Reputatie 1

Er is pas na 2 dagen (veel bellen) een ticket aangemaakt en voor er naar gekeken kan worden is de wachttijd 3 dagen en dan is het ook niet opgelost. Spijtig dat ik ben overgestapt

Reputatie 1

Hey @Robindk, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken. We krijgen nog geen contact met het apparatuur in de wijkcentrale. We doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik zie ook dat onze klantenservice al een ticket voor je aangemaakt heeft. Het is nu aan de techneuten om dit op te lossen en we doen ons best om dit zo snel mogelijk te realiseren.

Nog steeds niks 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Robindk, we zijn dit nog steeds aan het onderzoeken. Daarnaast hanteren wij een strandaard verwerkingstijd van vijf werkdagen op onze tickets. Zodra hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen! 

Reputatie 1

Nou lekker weer dit nog steeds geen internet. 

Netwerkmeting gedaan di en wo door Klantenservice.

Conclusie van de Klantenservice geen signaal in huis ligt buitenshuis. We sturen het door naar de backoffice. Sturen ze guidion om binnen te komen kijken. Geeft de Klantenservice aan dat het buitenshuis is geef je het nog aan bij monteurafspraak stuur iemand die ook de wijkcentrale in kan. Wat denk je sturen ze iemand die daar niet in kan. Weer een ticket aangemaakt dat er iemand naar de wijkcentrale moet. Reactietijd van de backoffice 48uur en dan moeten ze het nog in task zetten anders kan ODF het niet zien om een monteur te sturen. ODF wist niet eens van een gehele storing af maandag. Odido Klantenservice en backoffice medewerkers weten niet de juiste wegen te bewandelen intern en extern om de oplossingen snel te kunnen oplossen en snel in gang kunt zetten. Echt schandalig. En mijn buren hebben wel al gelijk internet na het verhelpen van de wijkstoring. Pon lampje is uit los lampje knippert langzaam oranje. Waarschijnlijk na het verhelpen van de wijkstoring is de monteur ons kabeltje vergeten terug in de nieuwe apparatuur te plaatsen of niet goed. Er is aangegeven dat dit aannemelijk is. Dus maak een melding in task en odf stuurt een monteur zo gedaan waarom zolang mensen laten wachten. 

Hey @Robindk, we zijn dit nog steeds aan het onderzoeken. Daarnaast hanteren wij een strandaard verwerkingstijd van vijf werkdagen op onze tickets. Zodra hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen! 

 

Reputatie 1

Nou lekker weer dit nog steeds geen internet. 

Netwerkmeting gedaan di en wo door Klantenservice.

Conclusie van de Klantenservice geen signaal in huis ligt buitenshuis. We sturen het door naar de backoffice. Sturen ze guidion om binnen te komen kijken. Geeft de Klantenservice aan dat het buitenshuis is geef je het nog aan bij monteurafspraak stuur iemand die ook de wijkcentrale in kan. Wat denk je sturen ze iemand die daar niet in kan. Weer een ticket aangemaakt dat er iemand naar de wijkcentrale moet. Reactietijd van de backoffice 48uur en dan moeten ze het nog in task zetten anders kan ODF het niet zien om een monteur te sturen. ODF wist niet eens van een gehele storing af maandag. Odido Klantenservice en backoffice medewerkers weten niet de juiste wegen te bewandelen intern en extern om de oplossingen snel te kunnen oplossen en snel in gang kunt zetten. Echt schandalig. En mijn buren hebben wel al gelijk internet na het verhelpen van de wijkstoring. Pon lampje is uit los lampje knippert langzaam oranje. Waarschijnlijk na het verhelpen van de wijkstoring is de monteur ons kabeltje vergeten terug in de nieuwe apparatuur te plaatsen of niet goed. Er is aangegeven dat dit aannemelijk is. Dus maak een melding in task en odf stuurt een monteur zo gedaan waarom zolang mensen laten wachten. 

Hey @Robindk, we zijn dit nog steeds aan het onderzoeken. Daarnaast hanteren wij een strandaard verwerkingstijd van vijf werkdagen op onze tickets. Zodra hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen! 

 

Ik denk dat ik nog maar eens goed na ga denken of ik op deze manier nog wel klant wil blijven bij jullie. Kpn en ziggo lossen dingen wel gelijk op. Maar alles wat ik aangeef in eerdere berichten worden genegeerd. Nogmaals ik heb vandaag een 3 gesprek gehad met open dutch fiber (efiber) en odido (in 1 telefoongesprek) daar is alles besproken. Vandaag is er ook een (verkeerde) monteur naar mijn huis gestuurd. Vanaf de Klantenservice is er al aangegeven zit in de wijkkast. Er is namelijk wel al verbinding bij andere buren. De wijkkast is te zien bij jullie alleen mijn apparatuur/aansluiting niet en dat betekent dat er geen lijn is vanaf de wijkkast naar mijn huis aansluiting. Zet de melding gewoon in het TASK meldingsysteem zodat ODF hem ook kan zien dan gaan ze pas actie ondernemen. Jullie doen 5 dagen verwerkingstijd ODF ook dus zijn we na vandaag nog 10 dagen zonder internet. Dit is echt schandalig. En continu het zelfde antwoord geven. Daar lost ODIDO het probleem niet mee op. Maandag de eerste melding dat er een storing in heel numansdorp was en dat het opgelost is weet de netwerkbeheerder niet eens. Het staat niet eens in TASK. We hebben een uur met elkaar aan de lijn gezeten. Kijk mijn ticket aanmeldingen maar het zijn er meer dan 1 vanaf maandag. Zal een melding maken bij ACM over de gang van zaken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Robindk, ze hadden voor de zekerheid Guidion aangestuurd om alles goed na te lopen. Zojuist hebben ze de onderaannemer verzocht om een monteur langs te sturen in de wijkcentrale. Hopelijk kan hij het voor je oplossen! 

Reputatie 1

Die is al geweest door belletje van mij. Het ligt al heel de week in de sleuf van Odido zelf net met spie gesproken die moet het gaan oplossen want odf lijn is goed het ligt in de wijkcentrale in jullie sleuf daar waren we al achter maar goed. Zoveel schijven en bedrijven. Klant de dupe 

Reputatie 1

Het gaat om een kapotte ppl lade. Vandaag is circet voor mij bezig geweest (heb ze zelf gebeld) uit coulance zijn ze langs geweest. Odf, spie, circet hebben aangegeven dat het gaat om een defecte PPL lade. Odido monteur dient dit te vervangen monteurs  van spie en circet mogen en kunnen dat niet 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Robindk, goed om te weten! Ik heb dit meteen teruggekoppeld. Er zal zo snel mogelijk contact met je worden opgenomen. Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Nu wachten tot koning en hartman de ppl gaan vervangen. Geen status moeten maar afwachten. Geen prognose. Hoelang nog wachten?

Reputatie 7
Badge +9

We houden je op de hoogte in ons algemene topic @Robindk.

 

 

Reputatie 1

We houden je op de hoogte in ons algemene topic @Robindk.

 

 

Dat doen jullie niet sinds 27 november geen internet. Klantenservice weet niks. Zelf stappen ondernomen circet nl en spie gesproken die hebben na aanleiding van mijn telefoontje stappen ondernomen. Storing stond op deze site 27 november 2 dagen later was de storing verholpen en van de pagina af. Nou het was niet verholpen en klanten niet op de hoogte houden/stellen. Dit is echt slecht. Kijk even in mijn casus van jullie systeem dan begrijp je het misschien. Er moet een nieuwe ppl geplaatst worden dat is al bekend sinds woensdag vorige week. Lekker hoor als je afhankelijk ben van internet voor werk lekker zo met nieuwe klanten omgaan. En geen alternatief bieden slechte zaak. Dus we houden je op de hoogte via deze pagina. Dat is het enige wat jullie kunnen zeggen. Ik zou zeggen laat iemand in een busje stappen met een nieuwe ppl en vervang dat ding gisteren nog. Dus storing in onderzoek klopt ook niks van. 

Reputatie 6
Badge

Ik zie dat de monteur inmiddels in de PoP is geweest en dat het probleem opgelost zou moeten zijn. Is die zelfde monteur ook in de ander PoP in Numansdorp geweest om ook daar odido apparatuur op te hangen?

Reageer