Beantwoord

Geen internet op desktop PC via LAN kabel

  • 24 April 2024
  • 1 reactie
  • 21 Bekeken

Sinds een aantal dagen heb ik slecht internet waarbij het lang duurt soms een halve minuut of langer om pagina's te openen of thumbnails te laden. Deze issue komt voor bij zowel Chrome als Edge. Bij een download- en uploadtest lijkt het erop dat de snelheid prima moet zijn. Ik heb de browser cache geleegd als wel een DNS cache flush gedaan. Dit heeft niet geholpen.

Vervolgense Odido klantenservice gebeld en deze heeft een facory reset op de modem gedaan, wat resulteerde in helemaal geen internetverbinding meer via de LAN kabel voor mijn desktop PC. Andere apparaten aangesloten via de LAN, werken wel (zoals Smart TV en PS5) en ook apparaten aangesloten op het WiFi netwerk werken gewoon.

Ik heb deze issue ook eerder meegemaakt met Ziggo en toen lag het uiteindelijk aan de DNS server. Echter kan ik mij niet meer herinneren wat er toen gewijzigd is.

Daarnaast, als ik het IP adres bekijk op mijn laptop (welke met WiFi is verbonden), verschilt deze met het IP adres dat vermeld staat op mijn desktop.

Op mijn desktop gebruik ik Windows 10.

Hoe kan dit opgelost worden, zodat ik weer internetverbinding heb op mijn desktop PC?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

icon

Beste antwoord door Setzer81 24 April 2024, 20:27

Bekijk origineel

1 reactie

Probleem is opgelost. Ik heb via opdrachtprompt: netsh int ip reset geprobeerd en het heeft gewerkt.

Reageer