Beantwoord

Geen internet, PON lampje knippert

  • 6 January 2024
  • 8 reacties
  • 257 Bekeken

Sinds woensdag heb ik geen (glasvezel) internet meer.

Op de ONT knippert het PON lampje.

Het LOS lampje is uit.

Guidion is reeds geweest en heeft mijn aansluiting in de meterkast en in de wijk kast nagekeken. Conclusie: probleem in de wijk kast. Samen met mij zijn er nog 11 ONTs offline. Probleem is doorgezet naar Odido.

Sindsdien regelmatig een ONT reset geprobeerd, dit helpt niet.

 

Ik heb de verbinding nodig voor mijn werk (unlimited 4G voldoet daarvoor niet). In al mijn jaren bij KPN heb ik nooit langer dan een uurtje storing gehad…

Ik zou graag weten wanneer dit opgelost gaat worden?

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 7 January 2024, 12:09

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @rdekorte, dank voor het starten van dit topic! Ik kan me voorstellen dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt zien. Ik zie dat er een onderzoek loopt en dat mijn collega's van de technische dienst ermee aan de slag gaan. Er zijn meerdere ONT's online op deze centrale dus samen met de netwerkbeheerder kijken wij naar de oplossing. Ik wil je voor nu vragen om geduld. We zorgen echt zo snel mogelijk voor de oplossing!

Vanmiddag heeft de verbinding een paar uur gewerkt. Nu niet meer, opnieuw een knipperend PON lampje.

Word hier een beetje moedeloos van...

Reputatie 6
Badge +2

@rdekorte Ik had graag gelezen dat het was opgelost. Gelukkig zie ik dat het onderzoek nog in volle gang is, ik verzeker je dat mijn collega’s hun best doen om dit voor je op te lossen! 

Is dit inmiddels opgelost? Wij hebben hetzelfde probleem….

Reputatie 7
Badge +5

Hi @DimitriP, dit is inmiddels opgelost inderdaad! Vanochtend hebben wij de afdeling ontvangen. Ben jij ook weer online? Wij houden alle aansluitingen die nog offline zijn scherp in de gaten en gaan hiermee aan de slag. Ben je nog offline, want het dan nog even af!

Bij ons nu opgelost.

Reputatie 1

Same problem since Monday. ODF does not have a request. It seems Odido takes it sweet time to forward requests to them. If they already know it's necessary, it should not take 3 days, it should be forward right away within your system. Less work for Odido employees too, problems resolved more quickly. 😟

I reduced my speed from 8000 to 2000 Sunday night. Woke up without internet. I can't even control my heater without internet on my router. No 4G dongle and Sim Card sent to me to be connected to my Zyxel EX7501-B0 Router, which would at least let me control my smart home devices.

24 hours is annoying, but 4 days and counting. Odido employees are very nice but they don't offer us effective solutions to remediate situations like this timely in a manner that, at least, keeps our entire network on line, even if slower. Business users already have that feature turned on. I'd take that contract but they won't have higher speeds and it seems you have to manage your router remotely if you do it, as well, but I'd even consider it if it solves my problem and I don't have to take a new 12 month contract.

I am taking deep breaths and trying to stay calm but I keep feeling motivated to switch back to Ziggo.

Anybody else having the same problem?

Reputatie 6
Badge +2

@fdamaral I have responded in your topic! 

Reageer