Beantwoord

Geen internet sinds maandag 1 april 2024

  • 4 April 2024
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Beste community, 

Sinds maandag middag, 1 april jl. is mijn internet opeens volledig weggevallen. Helaas is dit niet de eerste keer dat mijn internet voor enkele dagen gewoon wegvalt. Voorheen leek het probleem zichzelf wel op te lossen, dat lijkt nu niet te gebeuren. Helaas heb ik tot op heden vooral een helpdesk gesproken die het probleem niet helemaal lijkt te begrijpen. 

Bijgaand zien jullie een foto van de Huawei mediaconverter die mijn glasvezel signaal omzet in een bruikbaar internet signaal. Sinds maandag knippert het PON lampje continue (groen) en is het LOS lampje geheel uit. 

 

Dit exacte signaal heb ik ook doorgegeven aan de helpdesk (meermaals) echter hoorde ik vandaag dat er een nieuwe modem/router is besteld. Ik heb nog de oude Zyxel T-50 router. Echter heb ik ook meermaals aangegeven dat het probleem zich voordoet vóór de router. Daarbij heb ik de Zyxel router niet eens in gebruik, maar maak ik gebruik van mijn eigen router setup. Ik heb 3 verschillende routers in mijn netwerk voor een AI-Mesh, maar geen van de routers (inclusief de Zyxel) herkent een internet signaal. Ik heb de routers een voor een direct via kabel aangesloten op het Huawei kastje, maar er is gewoon geen internet signaal. Het probleem speelt dus of in de media converter, of nog daarvoor, waar ik vermoed dat het licht signaal gewoon niet goed is. 

Ik hoop op deze manier de aandacht te krijgen van iemand van Odido zodat zij het probleem adequaat kunnen aanpakken, zonder onbegrip van een helpdeskmedewerker die denkt dat het aan de router ligt. Ik vermoed dat er iemand in de wijk-verdeelkast moet kijken of ten minste een fysieke lijnmeting moet uitvoeren, want er gaat hier iets goed mis.  Ik heb reeds een onbeperkt internet voucher voor mijn telefoon gekregen, maar helaas is de dekking van het mobiele netwerk in mijn wijk niet geweldig. Dus alles gaat met veel bufferen. 

Graag advies/tips van mensen die dit ook hebben meegemaakt en natuurlijk iemand van Odido die met deze informatie een beter plan van aanpak uit kan zetten. 

Ik heb inmiddels dit artikel op de community gevonden die eenzelfde scenario schetst:

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/geen-internet-pon-lampje-knippert-groen-los-is-uit-349428#:~:text=De%20knipperende%20pon%20led%20betekent,op%20de%20splitter%20is%20aangesloten.

 

Onderstaand mijn kenmerk en referentienummer van de melding. 

Kenmerk: 2370/XZX45070

Referentienummer is: 70094246

 

Met vriendelijke groet, 

Thom 

icon

Beste antwoord door Doevunk 5 April 2024, 12:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Doevunk, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat het ONT wel gewoon online is. Zou je eens de Zyxel willen aansluiten en kijken of je internet hebt? Beide tickets zijn gesloten, de eerste omdat er een migratie loopt en we daardoor geen nieuw modem kunnen opsturen en de andere is gesloten omdat er al een ticket was aangemaakt. Ik ben benieuwd of je online komt als je de Zyxel aansluit, het ONT krijgt namelijk wel internet binnen. 

Hey @Doevunk, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat het ONT wel gewoon online is. Zou je eens de Zyxel willen aansluiten en kijken of je internet hebt? Beide tickets zijn gesloten, de eerste omdat er een migratie loopt en we daardoor geen nieuw modem kunnen opsturen en de andere is gesloten omdat er al een ticket was aangemaakt. Ik ben benieuwd of je online komt als je de Zyxel aansluit, het ONT krijgt namelijk wel internet binnen. 

Hi Tommie,

Dit is weer mooi mosterd na de maaltijd. Sinds vanochtend heb ik ‘opeens’ weer internet. Zonder verklaring, zonder uitleg. Iemand heeft ergens aan knoppen gedraaid, of het heeft zichzelf opgelost. Hoe dan ook weet ik dat het bij Odido nooit zeker is of mijn internet stabiel blijft en wanneer en hoe de problematiek zich oplost. Daarbij is de helpdesk niet kundig genoeg om tot de kern van het probleem te komen

De migratie loopt omdat dit de zoveelste keer is dat ik dit gezeur moet meemaken met Odido en het financiële voordeel van mijn abonnement bij T-mobile (destijds) verdween met mijn verhuizing. Er is voor mij geen reden meer om te blijven en heb daarom een overstapservice aangevraagd. Daarbij hebben jullie mij aan een nieuw jaarcontract gebonden tijdens mijn verhuizing vorig jaar, waarvan ik mij afvraag of dat zomaar had gemogen. Ongetwijfeld hebben jullie een addertje onder het gras gevonden waarmee jullie daarmee de mazen van het verbod op automatische verlenging langer dan een maand kunnen omzeilen. Enfin, tot 1 augustus dit jaar zit ik aan jullie vast. Ik verwacht dat mijn internet blijft werken en dring dan ook aan om alsnog een lijnmeting (oid) uit te voeren om te voorkomen dat ik de komende 4 maanden weer zonder internet kom te zitten.

 

Daarnaast vraag ik u om een verklaring waarom het internet opeens weer werkt. Aan mijn kant is er niets veranderd. Ik heb het Huawei kastje gister avond voor het laatst van het stroom gehaald en weer aangesloten. Toen werkte het nog niet. Uiteraard verwacht ik dat de dagen dat ik zonder internet heb gezeten in mindering worden gebracht van mijn abonnementskosten. 

 

Vriendelijke groet, 

Thom

Hier geen internet sinds donderdag 4 april, monteur komt pas maandag 8 april. Probleem ligt volgens mijn analyse eveneens voor t modem, bij de glasvezel converter of eerder, maar die conclusie moet Odido nog trekken. 

Kan iemand een USB 3g/4g/5g SIM dongle aanbevelen die werkt op de T50? Dan heeft tenminste t hele huishouden iets aan een vehoogde mobiele bundel die Odido aanbiedt in dit soort situaties.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Doevunk, ik ben blij om te horen dat je weer up and running bent!

Ik ben voor je gaan kijken, echter blijft het voor mij ook een raadsel waarom je weer online bent gekomen. Ik zie namelijk niks terug in mijn systeem of iets dergelijks. Hopelijk bllijft de lijn stabiel. Ik vergoed graag de dagen dat je geen diensten gehad hebt. Zou je voor mij de datum kunnen doorgeven wanneer het internet er voor het eerst af ging? Dan kijk ik of dit overeenkomt met mijn eerste melding in mijn systeem en dan zal ik de vergoeding in orde maken.

Hi @Doevunk, ik ben blij om te horen dat je weer up and running bent!

Ik ben voor je gaan kijken, echter blijft het voor mij ook een raadsel waarom je weer online bent gekomen. Ik zie namelijk niks terug in mijn systeem of iets dergelijks. Hopelijk bllijft de lijn stabiel. Ik vergoed graag de dagen dat je geen diensten gehad hebt. Zou je voor mij de datum kunnen doorgeven wanneer het internet er voor het eerst af ging? Dan kijk ik of dit overeenkomt met mijn eerste melding in mijn systeem en dan zal ik de vergoeding in orde maken.

Wederom een bevestiging van onkunde. Maar hier de feiten:

  • Maandag 1 april 2024 omstreeks 11:00 uur viel het internet in mijn woning weg. Verwonderlijk, gezien iedereen Pasen aan het vieren was en er geen enkele reden zou kunnen zijn dat het internet 'zomaar’ weg valt. Maar zoek daar vooral niet verder naar. Jullie zijn mij toch al kwijt. 
  • Ik heb jullie gierput van een router (de zyxel t-50) in tussentijd meermaals (5 keren) direct aangesloten op de media converter (Huawei) zoals eerder genoemd in het bericht.  Daarnaast heb ik ook mijn eigen routers aangesloten. Routers van kwaliteit die jullie budget organisatie niet kunnen bieden. (Dezelfde budget organisatie die wel hoge prijzen hanteert en onder twijfelachtige contractvoorwaarden)  
  • Ik heb telefonisch contact met jullie gezocht en gehad op:
    • Dinsdag 2 april jl. (2x)
    • Woensdag 3 april jl. (1x)
    • Donderdag 4 april jl. (1x)

Ik ben op 4 april jl., omstreeks 14:50, terug gebeld over een update, welke non-significant was voor het probleem. Althans; het werd duidelijk dat jullie dachten dat het aan de router/modem zou liggen. Maar jullie zijn blind genoeg om vast te houden aan een zogenaamd niet werkende modem/router. 

 

Dus maandag 1 april tot en met 1 augustus 2024 wil ik graag vergoed krijgen. 

Het beste, 

Thom 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Doevunk, ik heb meteen een vergoeding in ons systeem gezet! We vergoeden alleen de dagen dat je geen diensten gehad hebt. Wanneer een issue binnen 30 dagen niet is opgelost, mag je kosteloos opzeggen. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reageer