Beantwoord

geen internet thuis

  • 13 December 2022
  • 10 reacties
  • 201 Bekeken

Sinds vanochtend geen internet en een rood internetlampje op mijn modem. Alles gereset op aanwijzing van de helpdesk maar geen resultaat. 
moet ik nu echt dagen wachten op een monteur om dit ik te lossen?

icon

Beste antwoord door Lisa 13 December 2022, 14:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7

Hi @brand034, heel goed dat je dit hier aangeeft! Ik ben meteen een kijkje gaan nemen achter de schermen om jou hierbij te helpen. Ik heb goed nieuws: één van mijn collega's is mij al voor geweest en heeft onze monteursservice Guidion aangestuurd. Ik zie dat ze morgen al bij jou langskomen, super. Laat je het hier weten of je morgen probleemvrij bent? 🍀 

Monteur is geweest en heeft alles nagelopen en is onverrichterzake weer vertrokken en een bon voor T-Mobile aangemaakt. Nadat ik zelf ‘avonds wat met de dipswitches op de mediaconverter heb zitten  pielen. Heb deze ingesteld zoals hier op het forum is uitgelegd 3 en 4 aan. Vervolgens opstarten en ja verbinding. GROENNNN 

onderussen heeft T-mobile een glasvezelinternet gestuurd. Omdat de verbinding toch weer regelmatig wegvalt. Glasvezel monteur is geweest en heeft de verbinding getest en goed bevonden. Hij geeft aan dat waarschijnlijk de mediaconverter vervangen moet worden. Omdat deze in combi met de Zyxel niet goed zou werken. ???

volgende week weer een Guidion monteur over de vloer. 
 

Fijne kerstdagen voor allen hier  op dit forum 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @brand034, bedankt dat je dit kenbaar maakt en het spijt mij erg dat het bezoek van de eerste monteur van Guidion niet daadkrachtig genoeg is geweest, dat is niet onze bedoeling! Geen zorgen, ik kan je wel verzekeren dat het modem en de Media converter normaliter als Yin en Yang met elkaar in harmonie samenwerken om tot een uitstekende verbinding te komen. Ik weet daarom ook zeker dat de komende Guidion monteur deze harmonie weer kan herstellen.

Desondanks wil ik ook jou een mooie kerst toewensen! 😄

28/12 update. Guidion monteur is geweest en heeft de mediaconverter vervangen. Sinds die tijd alweer 3x internet verbinding onderuit gegaan. En geen TV beeld meer (freeze). 
Nu zit ik even terug te kijken op 13/12 zijn mijn problemen begonnen. En de week ervoor zijn er werkzaamheden uitgevoerd hiervan heb ik deze e-mail gehad. Sindsdien zijn de problemen begonnen.

”We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv-kijken en bellen. We voeren daarom aankomende week onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van 7 december op 8 december en mogelijk ook in de nacht van 11 op 12 december.”

Reputatie 7

Hi @brand034, jeetje - dit is niet de terugkoppeling waar ik op had gehoopt! Ik heb dan ook meteen het onderzoek heropend en aangegeven dat je na het monteursbezoek nog steeds niet probleemvrij bent. Hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd dit onderzoek in de gaten en kijk na het weekend of ik al een update met je kan delen. Omdat ik niet wil dat je dit weekend zonder diensten zit, heb ik je voor de zekerheid voorzien van een Unlimited Data voucher in een privébericht. Voor nu alvast de beste wensen en ik houd je op de hoogte! ✨

Bedankt voor je moeite. Ik heb er tijdelijk even een eigen router aan gehangen. En dat werkt voorlopig goed!

Reputatie 7

Hi @brand034, super fijn om te lezen dat je met een eigen router geen hinder ondervindt! Nu je een eigen router hebt aangesloten, kan de technische dienst ons modem niet uitlezen en kunnen ze niet verder met het onderzoek. Zou je het modem van T-Mobile weer voor een paar dagen kunnen aansluiten, zodat we het onderzoek kunnen afwachten of blijf je liever op deze manier gebruikmaken van jouw verbinding? Ik hoor het graag. 

Reputatie 6
Badge

Bedankt voor je moeite. Ik heb er tijdelijk even een eigen router aan gehangen. En dat werkt voorlopig goed!

@Cal  misschien moet T-mobile eens een paar routers ophalen bij mensen met problemen met latency, DHCP lease errors (mag je mij een keer uitleggen wat dat is) etc. Ik krijg steeds meer de indruk dat er problemen zijn met de gebruikte routers of juist de voedingen (zit er een lijn in met T50 of juist T54 klanten?).

Reputatie 7

Hi @louisL, merci voor het meedenken! Ik heb neergelegd bij mijn collega's of we hier iets mee kunnen. Mocht iemand z'n voeding kapot zijn, dan sturen we altijd met liefde nieuwe voeding toe. 

Het Zyxel modem is hoogstwaarschijnlijk het probleem. Sinds een week met m’n eigen modem geen problemen meer. Dus ik laat het hier even bij. 
Dit topic kan wat mij betreft gesloten 🔒 worden. Iedereen bedankt voor de reacties.