Beantwoord

Geen internet thuis, rode wereldbol lampje

  • 19 October 2022
  • 7 reacties
  • 227 Bekeken

Helaas is mijn thuis internet verbinding net weggevallen, het rode wereldbol lampje is constant gaan branden. Als eerst heb ik de topics doorlopen en gekeken of er lokale of landelijke storingen waren, die waren er niet. Daarna de keuzehulp doorlopen en uiteindelijk kwam ik bij het advies uit om de klantenservice te bellen. We hebben een aantal stappen doorlopen maar uiteindelijk is er geadviseerd om contact op te nemen met Guidon om een afspraak in te plannen.

 

 

Kort na ons telefoongesprek heb ik een link ontvangen om de afspraak in te plannen, op z'n vroegst kan dat pas op 1 november. Ik kan absoluut niet zo lang zonder internet zitten. Ik hoor heel graag welke andere oplossing er mogelijk is. 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 19 October 2022, 20:47

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Edmahone 

Kun je eens aan de andere kant van de mediaconverter bij de 6 schakelaars kijken of daar alleen 3 en 4 of 1 en 6 aan staan? Mogelijk zitten ze achter een sticker.

Helpt het om de mediaconverter voor even van het stroom te halen?

Hallo @Edmahone 

Kun je eens aan de andere kant van de mediaconverter bij de 6 schakelaars kijken of daar alleen 3 en 4 of 1 en 6 aan staan? Mogelijk zitten ze achter een sticker.

Helpt het om de mediaconverter voor even van het stroom te halen?

HI Waqqas,

 

Met de dame van de klantenservice hebben we de schakelaars aangepast. Eerst stonden qlleen 1 en 6 omhoog, dit hebben we veranderd naar alleen 3 en 4 omhoog. Helaas heeft dit niet geholpen. Ook hebben we de converter en de modem van het stroom gehaald. 30 seconden gewacht, converter aangezet, 30 seconden gewacht en daarna router aangezet. Helaas heeft dit niet geholpen. Dit hebben we met de 1 en 6 en de 3 en 4 gedaan. 

Reputatie 7
Badge +2

Ik zie dat de WiFi op het modem uit staat. Heb je al een factory reset op het modem uitgevoerd?

(Knopje in de reset opening 20 sec indrukken met een paperclip)

Ik zie dat de WiFi op het modem uit staat. Heb je al een factory reset op het modem uitgevoerd?

(Knopje in de reset opening 20 sec indrukken met een paperclip)

Hi Marcel,

 

Klopt, de wifi had ik weer aangezet na het maken van de foto, dus de 2.4ghz en 5ghz lampjes branden beide groen.

 

Het resetten had ik nog niet eerder gedaan, dank voor de tip. Echter na het resetten van de modem brandt nog steeds het rode wereldbol lampje helaas.

Reputatie 7
Badge +2

Branden alle 6 de lampjes op de media converter? Het statuslampje lijkt niet te branden.

Branden alle 6 de lampjes op de media converter? Het statuslampje lijkt niet te branden.

 

Momenteel zijn dit de lampjes die branden op de converter. De oranje lampjes branden wat feller dan de groene dus mogelijk dat het leek dat het status lampje niet brandde. 

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Dat ziet er allemaal goed uit. Ik vermoed dat het probleem "buiten" zit. Je hebt wel signaal (FO link brand) maar geen internet. (Wereldbol rood)

Je zal de monteur / technische dienst moeten afwachten ben ik bang.

Reageer