Geen IP adres meer

  • 10 March 2024
  • 4 reacties
  • 45 Bekeken

Sinds gisteren (9 maart) na 20:00 hebben wij er last van dat we bij momenten geen vast internet (via glasvezel) meer hebben. We hebben de Nokia ONT in combinatie met de Ubiquiti Amplifi en dit werkt normaal altijd zoals het hoort.

Dit recente probleem blijft nu ook voortduren, het komt en gaat, dus dit lijkt er sterk op dat er vanuit het netwerk iets gebeurt waardoor we geen IP-adres meer krijgen. Aan onze eigen instellingen heb ik niets veranderd.

Powerswitchen heb ik ook geprobeerd maar dit lijkt erg weinig uit te halen.

Ik ben hier wel erg door teleurgesteld en hoop dat hier een oorzaak van kan worden aangegeven en een langetermijn oplossing voor is.

eric 1 maand geleden

Hoi @Niftrik ,

Odido kan geen service verlenen op jouw eigen apparatuur.  Het advies is om eerst de Zyxel router aan te sluiten en dan morgen de klantenservice bellen zodat zij een lijnmeting kunnen uitvoeren en indien nodig een ticket voor de backoffice maken.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Niftrik ,

Odido kan geen service verlenen op jouw eigen apparatuur.  Het advies is om eerst de Zyxel router aan te sluiten en dan morgen de klantenservice bellen zodat zij een lijnmeting kunnen uitvoeren en indien nodig een ticket voor de backoffice maken.

Hoi @eric ,

Mijn eigen apparatuur doet het prima, dat is het probleem ook niet.

Mijn vraag voor nu is of er bekende problemen zijn die hier aan gerelateerd zijn.

Misschien verdwijnt het dan wel net op dezelfde manier als dat het gekomen is. Een storingskaart voor glasvezel kon ik namelijk niet direct vinden.

Reputatie 7
Badge +14

Als er een lokale totale verstoring is, dan wordt dat op een gegeven moment op het forum vermeld. Vaker zijn dit gewoon individuele verstoringen die je via de klantenservice kan aanmelden zodra je de Zyxel hebt aangesloten zodat Odido daarmee een onderzoek kan doen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Niftrik 

Op het moment dat er geen internet is welke lampjes branden, knipperen of zijn uit op de mediaconverter?

Reageer