Beantwoord

geen licht op de glasvezel

  • 31 July 2023
  • 8 reacties
  • 130 Bekeken

Vandaag is de monteur van Guidion geweest t-mobile thuis te installeren. Bij aansluiting op de glasvezel kabel constateerde hij dat er geen licht op de vezel staat. Dit heeft hij teruggekoppeld naar de backoffice met de bedoeling dat het wordt opgelost. Ik was in de veronderstelling dat de monteur dit zelf kon oplossen. Zo is mij dat ook verteld toen ik t-mobile thuis heb afgesloten. Iemand enig idee hoe lang het ongeveer kan gaan duren dat ik alsnog internet heb? Bestaat er de mogelijkheid dat het helemaal niet lukt? En hoe zit het met betalen voor internet, gaat dat pas in als het werkend is opgeleverd of is het verstandig om te annuleren en alsnog Ziggo te nemen?

icon

Beste antwoord door Minternet 4 August 2023, 11:21

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Minternet ,

De kosten van je t-mobile verbinding gaan pas lopen als je online bent. Jammer dat het niet in 1 keer werkt, maar als Guidion dit heeft teruggekoppeld aan t-mobile wordt de netbeheerder gevraagd dit z.s.m. alsnog in orde te maken. Dat hadden ze eigenlijk op voorhand moeten doen. De netbeheerder is dan Kpn of ODF. Ondanks dat het niet direct te voorspellen hoeveel dagen dit duurt gaat het zeker opgelost worden.  Dus even geduld en dan kun jij ook gebruik maken van een volledige glasvezel verbinding!

Heb je toevallig een tele2,  ben of t-mobile simkaart.  Dan kan een moderator je nog even helpen met een unlimited data voucher voor een wifi spot op je telefoon te maken.

Dank voor je reactie. Ik heb tele2 unlimited op mijn mobiel, zodat ik nog steeds kan internetten. 

Vandaag met kpn netwerk gebeld om te informeren naar de status van uit te voeren werkzaamheden in de centrale, maar daar is geen melding (ticket) bekend. Misschien toch de boel maar annuleren en alsnog naar Ziggo gaan. Die zijn duur, maar daarvan weet ik zeker dat het meteen werkt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Minternet, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie direct dat de tickets nog open staan bij ons. 

We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen. Als het doorgezet moet worden dan dient de desbetreffende onderaannemer dit binnen 3 dagen op te pakken. Op dit moment moet jouw ticket nog behandeld worden. 

Hi @Minternet, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie direct dat de tickets nog open staan bij ons. 

We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen. Als het doorgezet moet worden dan dient de desbetreffende onderaannemer dit binnen 3 dagen op te pakken. Op dit moment moet jouw ticket nog behandeld worden. 

Dank voor je snelle reactie. Ik had zelf al naar de klantenservice gebeld, want ik geef niet zomaar op. Ik begreep uit het gesprek dat de eerste ticket van eergisteren niet was doorgezet naar de backoffice. Dat heeft de medewerkster nu alsnog gedaan en bovendien ook al een monteur van Guidion ingepland voor 14 augustus. Dat zal dan als het goed is een storingsmonteur zijn.

Goed nieuws. Vandaag is een monteur van KPN Netwerk langs geweest. Er bleek een kabel beneden bij mij in de flat niet te zijn aangesloten. Die heeft hij nu gelast en alles werkt. De monteur van Guidion had maandag het modem al zover aangesloten, zodat ik nu glasvezel internet heb. Geweldig, ik hoef nu niet meer te streamen via de data van mijn telefoon en kan nu in 4k kijken.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Minternet, super om te horen dat alles werkt! Nu lekker genieten van onze snelheid.

Kennelijk toch iets te vroeg gejuicht. Het signaal schijnt toch niet helemaal goed te zijn, alhoewel ik gewoon online ben. Schijnt iets te maken te hebben met dempingswaarden. Zou kunnen leiden tot problemen. Dat werd mij medegedeeld door de klantenservice. Komt maandag al een monteur van Guidion voor. Tot die tijd maar gewoon online gaan, ik merk er niks van

Reageer