Beantwoord

Geen reactie op mijn vragen per e-mail en is Guidion een valide partner?

  • 24 September 2023
  • 10 reacties
  • 215 Bekeken

Beste Odido, ik heb u 9 september een mail gestuurd waarin ik mijn zorgen uit over veel emails smsjes die ik kreeg van Guidion. Die zich voor deed als uw service partner. Ik heb u daarin gevraagd of het klopt dat dit bedrijf een partner van u is en zo ja onder welke regels mijn contact gegevens worden gedeeld en welke contactgegevens worden gedeeld. 

Ik heb nog geen reactie van u terug gehad. Wat mij beteurd en verbaasd.

Verder zou ik graag weten of u op de hoogte bent van de actie die Guidion of u aanbied (een vervangend modem voor glasvezel verbinding). En mag ik vragen om welke nieuwe modem dit gaat. Helaas wordt deze informatie niet aangeboden.

Bij deze hele actie is 1 heel belangerijke vraag het hooftpunt en een aandachtspunt voor jullie dienstverlening. Hoe weet ik dat een actie vanuit jullie is georganiseert en dat een derde partij inderdaad met jullie goedkeuring opereert?

Ik hoop dat via deze weg ik wel een reactie krijg. 

Vriendelijke groeten,

Joppe Wartena

 

icon

Beste antwoord door Seccie 25 September 2023, 13:32

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2

Als het goed is ben je gewoon geïnformeerd over Guidion, dat is een Installatiepartner van Odido,

Ik heb de monteur van Guidion thuis gehad toen de overstap plaatsvond.

Installatie door monteur en zie dan: Een afspraak met de monteur maken.:

Onze installatiepartner Guidion neemt contact met je op om de installatiedatum met je af te spreken. Deze afspraak vindt plaats op werkdagen tussen 9-17.30 uur.

Als Guidion je niet kan bereiken krijg je een sms en e-mail. Hierin vragen we je om contact met hen op te nemen.

Als de afspraak is gemaakt, krijg je een afspraakbevestiging per e-mail. De dag voor je afspraak krijg je een herinnering per sms. De monteur legitimeert zich met zijn Guidion-pas en een ID. We vragen je om bij de installatie-afspraak altijd een volwassene aanwezig te laten zijn.

Waar vind ik meer informatie over de monteur van Odido voor thuis?

 

een vervangend modem voor glasvezel verbinding

Ik kreeg de apparatuur gewoon opgestuurd.

Als het goed is ben je gewoon geïnformeerd over Guidion, dat is een Installatiepartner van Odido,

Ik heb de monteur van Guidion thuis gehad toen de overstap plaatsvond.

Installatie door monteur en zie dan: Een afspraak met de monteur maken.:

Onze installatiepartner Guidion neemt contact met je op om de installatiedatum met je af te spreken. Deze afspraak vindt plaats op werkdagen tussen 9-17.30 uur.

Als Guidion je niet kan bereiken krijg je een sms en e-mail. Hierin vragen we je om contact met hen op te nemen.

Als de afspraak is gemaakt, krijg je een afspraakbevestiging per e-mail. De dag voor je afspraak krijg je een herinnering per sms. De monteur legitimeert zich met zijn Guidion-pas en een ID. We vragen je om bij de installatie-afspraak altijd een volwassene aanwezig te laten zijn.

Waar vind ik meer informatie over de monteur van Odido voor thuis?

 

een vervangend modem voor glasvezel verbinding

Ik kreeg de apparatuur gewoon opgestuurd.

Beste Mooidan,

Goed om te horen dat jij een goede ervaring heb gehad. Mag ik jou vragen hoe jij door Odido bent geinformeerd over de actie of wist dat je met een valide partner contact had? Dit word niet duidelijk uit je reactie.

Groeten Joppe 

Reputatie 2

@Zenbreak Tijdens de bestelling was ik geïnformeerd:

Onze monteur komt bij je langs om alles goed aan te sluiten: van het installeren van jemodem tot het checken van je wifiverbinding. In de e-mail met je overeenkomst vertellenwe je wat hij voor je doet. Heb je extra installatiewensen? Dan kan! Geef dit dan door aan onze installatiepartner Guidion.

Als ik het goed begrijp gaat het hier niet om een nieuwe bestelling/aansluiting maar om een bestaande aansluiting die reeds werkt, en krijgt Zenbreak onverwacht een verzoek van guidion om het modem om te ruilen terwijl Zenbreak van niets weet of besteld heeft.  Klopt dit @Zenbreak ?

Als ik het goed begrijp gaat het hier niet om een nieuwe bestelling/aansluiting maar om een bestaande aansluiting die reeds werkt, en krijgt Zenbreak onverwacht een verzoek van guidion om het modem om te ruilen terwijl Zenbreak van niets weet of besteld heeft.  Klopt dit @Zenbreak ?

Hallo @Shilka, Dat is juist. Ik heb al jaren een werkende aansluiting. En ik heb zelf geen verzoek gedaan om iets te wijzigen of te ruilen.

Groeten Joppe 

@Zenbreak Tijdens de bestelling was ik geïnformeerd:

Onze monteur komt bij je langs om alles goed aan te sluiten: van het installeren van jemodem tot het checken van je wifiverbinding. In de e-mail met je overeenkomst vertellenwe je wat hij voor je doet. Heb je extra installatiewensen? Dan kan! Geef dit dan door aan onze installatiepartner Guidion.

Beste @Mooidan, het gaat niet om een bestelling die ik heb gedaan. We praten over verschillende dingen. Zie ook de reactie van @Shilka, dank hiervoor. Ik heb al jaren lang een werkende verbinding en een derde partij bied mij zonder actie van mij zelf of aankondiging van Odido een vervangend modem aan. 

Vriendelijke groeten Joppe 

Ik zal ondertussen proberen wat meer van uw vragen te beantwoorden;

Ik weet dat hier op het forum met regelmaat aan klanten wordt aangeboden om hun verouderde Draytek modem te vervangen voor een Zyxel modem. Voor het aansluiten van het Zyxel modem is een monteur vereist, omdat deze op een andere wijze aangesloten moet worden. Zoals boven uitgelegd is Guidion de instalatie partner van odido en zal deze bij omruil van modem dus een monteur moeten sturen. Klopt het dat u een Draytek modem heeft?

Ik heb eerlijk gezegd van een algehele omruilactie voor alle klanten met Draytek nog niet gehoord hier op het forum, maar misschien kan een forum moderator hier uitsluitsel over geven of er inderdaad op dit moment sprake van is van een dergelijke campagne.

Verder zie ik dat u vragen heeft over van welke afzender u informatie van odido zou moeten kunnen verwachten, en over het delen van privacy gevoelige gegevens. Ik zal proberen u in de juiste richting te wijzen.

Informatie over van wie u mail kunt kunt krijgen i.v.m. uw internet product kunt u vinden onder aan deze pagina: https://www.odido.nl/phishing

Daar wordt vermeld van wie u normaalgesproken mail kunt verwachten (in naam) van odido onder het kopje ’Hoe herken ik een e-mail van odido’ :

 

E-mailadressen van Odido eindigen op @odido.nl

...

We werken samen met verschillende partners die uit onze naam e-mails kunnen versturen. Denk hierbij aan:

 

Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens en met wie die gedeeld worden vindt u hier: https://www.odido.nl/privacy

Wilt U specifiek weten welke persoonsgegevens precies gedeeld zijn dan kunt u hiervoor een aanvraag inzage persoonsgegevens indienen per formulier. Deze mogelijkheid is wettelijk geregeld. Het formulier hiervoor kunt u vinden op https://www.odido.nl/service/brochures-en-formulieren onder het kopje ‘aanvraagformulieren privacy’.

Ik hoop dat ik je hiermee iets verder op weg geholpen heb met je vragen. Of er inderdaad een algemene omruilactie aan het plaatsvinden is zal iemand van odido zelf vast wel kunnen bevestigen.

Hallo @Shilka,

Hartelijk dank voor al deze informatie. Het t-mobilethuis@guidion.nl adres dat je beschrijft is gebruikt om mij te benaderen. Al kan ik dit adres niet direct vinden op de onoverzichtelijke website van odido.

En ik heb indedaad een Draytek modem staan. Dus dit is mogelijk een legitieme actie van guidion. 

In mijn ogen blijft het raar dat als guidion dit uitvoerd, je niet eerst word ingelicht door odido. Dit zou een werkwijze zijn die meer vertrouwen uitstraald. En in deze wereld van phishing niet voor misverstanden zorgt.

Hartelijk dank,

Vriendelijke groeten,

Joppe

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Zenbreak, dit is inderdaad een legitieme e-mail.

We zijn op dit moment bezig met het vervangen van alle DrayTek modems voor onze klanten. Er worden namelijk geen updates meer uitgestuurd voor het modem en voor de veiligheid wisselen we alle DrayTek modems om. Guidion moet hiervoor op bezoek komen om het Media Converten te installeren. Geen zorgen, dit is zo gepiept. Je kunt de afspraak inplannen wanneer het jou uitkomt!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Zenbreak, dit is inderdaad een legitieme e-mail.

We zijn op dit moment bezig met het vervangen van alle DrayTek modems voor onze klanten. Er worden namelijk geen updates meer uitgestuurd voor het modem en voor de veiligheid wisselen we alle DrayTek modems om. Guidion moet hiervoor op bezoek komen om het Media Converten te installeren. Geen zorgen, dit is zo gepiept. Je kunt de afspraak inplannen wanneer het jou uitkomt!

 

Hoi Joppe,

Goede tips van @Shilka om een en ander nader uit te sluiten lijkt me feedback vanuit het moderatie-team gewenst. Zij hebben toegang tot klantgegevens en kunnen ook aangeven wat dit proces getriggerd en of opgestart heeft. Ik zie vaker hier binnen de community topics voorbij komen van klanten die graag hun (verouderde) hardware (modem) willen laten vervangen.

Moderatoren beslissen uiteindelijk of deze switch uitgevoerd zal worden. Guidion is inderdaad een van de T-Mobile installatie en of storingspartners. 

Edit: net mijn reactie geplaatst en toen zag ik het bericht van @Tommie van Odido 😄

Reageer