Beantwoord

Geen Wi-Fi verbinding

  • 13 February 2020
  • 7 reacties
  • 367 Bekeken

Goede avond.

Het is al de 2e keer deze week dat we geen Wi-Fi hebben. Het wifi teken geeft wel volledige dekking aan (zitten op nog geen 10m van de router af) maar met een uitroepteken. Ik heb alle opties al geprobeerd (WiFi herstarten, dat werkte afgelopen week ook niet) en alles herstarten (dat werkte de vorige keer wel). Hij geeft aan dat er wel voldoende bereik is maar verbinding maken is gewoon niet mogelijk.

TV kijken kan overigens nog wel gewoon. 

 

Ik heb 2.4 en 5 ghz aanstaan omdat m'n laptop op de eerste verdieping direct boven de router alleen de 2.4 ghz kan vinden (met nieuwe laptop) dus dat uitzetten is geen optie. Wat kunnen we nog meer doen om weer Wi-Fi te krijgen want zo kan ik morgen niet goed aan m'n werk met klanten die langs komen (zoveel utp kabels heb ik niet). 

 

Gr Femke

 

icon

Beste antwoord door jibbewillem 16 February 2020, 10:58

Bekijk origineel

7 reacties

Dag Femke,

Bij het wegvallen van de WiFi, heb je dan bekabeld ook geen internet meer? Dit lijkt me op het eerste gezicht geen probleem met de WiFi, maar met iets anders.
 

Je kan proberen om het modem naar fabrieksinstellingen te zetten om de problemen proberen te verhelpen.

Het gebeurt nu weer! Zijn nog geen maand verder en na het resetten van de router naar de fabrieksinstellingen. Internet via de kabel werkt wel gewoon net als de televisie (telefoon gebruiken we nog niet).

Ik snap er niets meer van, heb het gevoel dat het eerder aan het modum ligt dan aan een instelling. 

Reputatie 7
Badge +15

Gebruik je enkel het T-mobile modem of heb je je eigen netwerk er achter? Indien je een eigen netwerk hebt probeer dan eens de wifi van het T-mobile modem.

We hebben alleen het modum met WiFi van T-mobile voor beneden en boven gebruiken we een repeater. 

Reputatie 7
Badge +15

Het kan zijn dat de repeater het probleem veroorzaken. Kan je de wifi eens testen van de T-mobile modem zonder repeaters? Als dat wel werkt kan je dan de repeaters resetten en weer koppelen?

De repeater staat op dit moment uit ivm werkzaamheden op de 1e verdieping maar zit normaalgesproken niet aangesloten op het modem dus dat zou het ook niet mogen zijn. En nu we een tijdje er niets mee gedaan hebben doet de WiFi het weer zonder enige aanleiding hoe het 't wel zou doen. Het blijft apart en daarom denk ik dat het ligt aan het modem en nergens anders aan.

Ben benieuwd wanneer het er weer uit klapt maar thuis werken wordt zo wel lastig gemaakt als ik elke keer weer bezig moet gaan zijn met de WiFi (bereik voor mobiel is 0,0 ivm goede isolatie dus heb de WiFi nodig voor het bellen met m'n mobiel o.a.)

Reputatie 7

Hey @FemkeIdB,

Ik ben gelijk op afstand naar je verbinding gaan kijken, daar heb ik gelukkig geen opvallendheden kunnen opsporen. Wegvallende verbinding is altijd lastig om te achterhalen. Ik heb nog wat meer informatie nodig. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

  1. Als je verbinding wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om Wifi?

  2. Werkt je Wifi wel naar behoren direct naast je modem?

  3. Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?

  4. Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?

  5. Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Overigens kan de goede isolatie op jouw adres ook de boosdoener zijn waardoor je Wifi verbinding niet optimaal werkt. Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing!

Reageer