Beantwoord

Glas vezel aansluiting zonder FTU

  • 17 December 2019
  • 7 reacties
  • 927 Bekeken

Ik heb glasvezel aangevraagd, nu zit ik met het feit dat er in mijn meter kast geen ftu punt/kastje hangt maar een losse glasvezel kabel. kan de monteur hier iets mee. voor zover ik in het installatie pakket kijk zit er niets in wat aansluit op de beschikbare kabel in de meterkast.

 

icon

Beste antwoord door Brian 19 December 2019, 15:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @B.interesting 

Gaat het om een KPN glasvezel kabel of T Mobile glasvezel?

Is er nog helemaal niks gedaan aan de kabel?

Er zou eerst eerst een monteur in opdracht van de beheerder langs moeten komen om een FTU punt te maken en vervolgens kan Guidion de verdere installatie doen.

Ik begrijp vraag 1 niet zo goed. Het lijkt iig dat er inderdaad niets is gedaan aan de kabel. Er ligt in mijn meterkast dus zn 1.5m opgerold glasvezel kabel met schoef aansluiting aan het einde. Geen dummy/aansluit kast zoals ik op veel forums lees. Nu staat de afspraak met guidion voor komende vrijdag. Maar ik voormoed dat dit een zinloze actie gaat worden als ik geen ftu/dummy aansluiting geplaatst krijg. Helaas ben ik niet thuis om een foto te maken.

Reputatie 6

@B.interesting Hier een soortgelijk verhaal. 

sorry een beetje vage foto, mijn vrouw stuurd graag filmpjes als ik om foto’s vraag maar dit is volgens mij wat ik in de meter kast heb hangen aan glasvezel kabel.

 

PS. thanks voor alle snelle reacties

Reputatie 7

@B.interesting Oei, hier gaat inderdaad wat mis. Volgens de gegevens die wij door hebben gekregen zou er hier al een FTU moeten hangen. Ik laat de afspraak met Guidion wel doorgaan (anders wordt de hele bestelling geannuleerd) maar ik heb inmiddels ook al een verzoek ingediend richting de netbeheerder om hier alsnog een FTU te plaatsen. Je ontvangt binnen een aantal werkdagen bericht van KPN om hier een afspraak voor te maken!

Kleine update. Kpn heeft gebeld voor een afspraak. Vanmorgen direct langs geweest (ik blij). Aan de telefoon gevraagd of ze wisten wat er gedaan moest worden. Jajajaja staat allemaal op de bon. Ze waren er hebben een foto gemaakt van de situatie en ongedane zaken weer vertrokken. Tijd voor een nieuwe afsraak. Ben benieuwd. Van guidion nog niets vernomen maar ga ervanuit dat zij net zo weinig gaan doen vandaag.

 

@Brian thanks voor je handelen er gaat iig iets gebeuren

Reputatie 7

Hey @B.interesting,

Mijn collega Brian heeft achter de schermen alles in gang gezet! De netwerkbeheerder is aangestuurd en je ontvangt binnenkort een telefoontje voor het plaatsen van een FTU. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? Ik wil je alvast hele fijne feestdagen wensen! :smile:

Reageer