Beantwoord

Glasvezel 400 maar ik heb er ongeveer 220.Waarom zo?

  • 27 August 2023
  • 8 reacties
  • 96 Bekeken

Hoi, ik ben het weer. Volgende vraag, want misschien heb ik de verkeerde instellingen in de router. Ik weet het niet, help. Ik heb een glasvezel 400 en de snelheid op vijf meter van de router is ongeveer 220. Misschien de firewall uitzetten, misschien iets anders. Help alstublieft. 

icon

Beste antwoord door Rampam Pam 27 August 2023, 21:50

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hi @Rampam Pam 

Wifi is een slechte test. Sluit eens een pc of laptop aan via een kabel direct op de zyxel router. Dat is het enigste wat gesupport is. Als je eigen router dan minder levert die je die levencier te benaderen.

Oké, dat zal ik doen. Alleen "SPEEDTEST" in de buurt van de router toont ongeveer 390 en iets verder, aan de andere kant van de kamer slechts 220..Dit is raadselachtig. 

Reputatie 7
Badge +14

Welke router verzorgt nu je wifi? En als deze in de buurt van het wifi punt zo'n 390mbit geeft is dat TOP. Dat het verder minder wordt is heel logisch. Je zou een Mesh netwerk kunnen plaatsen. Ik heb in mijn huis zelfs 4 stuks Deco M5 staan, ook ik vind wifi belangrijk.  Maar pc, TV en Nas sluit ik bedraad aan zodat ze de maximale snelheid behalen. Ook onderling.

Ik heb op dit moment een Huawei ws7200 ax3 router. Ik denk dat ik de tweede zal kopen en Mesh zal maken. Maar terugkomend, op zo'n korte afstand van de router, denk je niet dat de krachtsafname te groot is? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rampam Pam 

Routers hebben 2 frequentie banden namelijk 2,4 GHz en 5 GHz.

2,4 GHz heeft veel lagere snelheden maar heeft een groot bereik

5 GHz zorgt voor voor veel hogere snelheden maar heeft een mindere bereik, daarnaast kunnen muren/vloeren/meubels het signaal "verzwakken".

Alles wat je schreef is mij bekend. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Rampam Pam 

Die Huawei router ken ik verder niet, maar ze kosten 40 euro, daar kun je toch wel iets van de kwaliteit aan afmeten denk ik. De Deco series kosten per access punt al snel het dubbele per stuk. Daar mag je ook wat meer van verwachten. 

Ja, mijn Huawei is een budget router met Wifi6, maar reviews hebben erg goed. Lees er meer over. Huawei WS7200 ax3 router. U kunt een Mesh maken van twee of drie van dezelfde routers. Ik heb een appartement van ongeveer 70m², dus twee zijn genoeg voor mij. 

Reageer