Beantwoord

glasvezel aansluiting rotterdam

  • 2 October 2020
  • 8 reacties
  • 258 Bekeken

Heeft iemand ook problemen met de aansluiting van de glasvezel aansluiting / internet op Rotterdam Zuid ?

Ik ben nu twee weken bezig KPNnetwerk zegt ligt niet bij hun .

Tmobile zegt zijn er mee bezig ? weet niet wat en hoe niemand weet dat blijkbaar .

Ik wordt niet op de hoogte gehouden van mijn status 

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat er iets niet gezegd wordt of dat ze het zelf eigenlijk niet weten maar niet durven zeggen .

Soms weten twee of misschien wel tien meer dan 1 vandaar deze wanhoopspoging ?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 5 October 2020, 14:41

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @thuiskoning,

Fijn dat je mij op de hoogte brengt, en excuus dat het nog niet is opgelost. Ik ben direct in jouw dossier gedoken, en zo te zien had KPN NetwerkNL een zogenaamde ‘kruising’ gevonden. Inmiddels zijn ze erachteraan gegaan en zouden ze de kruising hebben hersteld. In jouw geval is het nodig dat hiervoor nog een monteur van Guidion langskomt, en ik zie dat je inmiddels al een afspraak met hen hebt staan.

Daarnaast ben ik blij om te zien dat je inmiddels al van een tijdelijke oplossing bent voorzien door onze vouchercodes voor onbeperkt internet. Aangezien de huidige vouchercode je niet voorziet tot de datum waarop de monteur langs komt, zal ik een notitie in mijn agenda zetten om jou donderdag van een nieuwe code te voorzien. Graag hoor ik het als ik verder nog iets voor je kan betekenen, en desondanks nog een fijne week gewenst.

Beste Cal ,

hartelijk dank voor de moeite ik had het eerlijk gezegd al opgegeven .

Ben nu wel benieuwd naar jouw super krachten want jij kan iets wat je collega’s blijkbaar met zijn tienen niet voor elkaar krijgen Haha .

Heb jij een idee wat de monteur dan moet komen doen bij mij ?

Of zou ik dat stiekem ook zelf kunnen . ?

vr groet Peter 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @thuiskoning,

Hoewel ik zelf graag propageer dat ik superkrachten bezit, ligt het er meer aan dat ik toegang heb tot een extra systeem. :wink: Ik kan namelijk een aantal taken van onze technische dienst uitvoeren, en vandaar dat ik directer in contact sta met KPN NetwerkNL dan dat voor de gemiddelde medewerker noodzakelijk is.

De monteur van Guidion zal een aantal onderdelen moeten vervangen en bij moeten stellen. Het vervangende werk is echt het terrein van een expert, en daarom raad ik je graag aan om dit aan de monteur over te laten, naast het feit dat ik niet denk dat je toevallig een reserve koppelbuis, Media Converter, en andere glasvezelbekabeling hebt liggen. :wink:

Hoewel het in dit soort gevallen vaak niet de oplossing is, is er in jouw geval wel enige kans dat enkel met opnieuw bij moeten stellen opgelost is. Het makkelijkste en belangrijkste klusje voor het bijstellen van de verbinding draait om de Media Converter. Op de Media Converter bevinden zich 8 kleine witte schakelaartjes in een rood vlak. Het kan zijn dat de monteur hier een zwarte sticker overheen heeft geplakt, deze kan je er gewoon van afhalen.

Media Converter​​

Er zijn 3 mogelijke alternatieven:

- 3 en 4 staan omhoog.

- 1 en 6 staan omhoog.

- 2, 4, 5, 6 staan omhoog.

 

Graag raad ik je aan om een van de andere opties te proberen, met als voorkeur 1 en 6 of 3 en 4. Als je de schakelaars hebt omgezet, kan je het beste de Media Converter en het modem allebei van het stroom af halen. Na 30 seconden kan je de Media Converter weer aansluiten, en na nogmaals 30 seconden kan je ook het modem weer aansluiten.


Hopelijk kan je hierna weer zorgeloos van ons internet genieten! Anders zal het echt nodig zijn dat de monteur van Guidion de apparatuur bij je komt vervangen, en daarna is alles volledig nagekeken en operationeel.

ha Cal ,

ik heb je bovenstaande aanwijzingen doorgevoerd ,

en wat denk je ………..

helaas niks .

niet geschoten is altijd mis .

Als de kpn klaar is met patchen en dergelijke ben ik heel bang dat de monteur toch voor niets komt maandag het zou betekenen dat de spullen die hier gemonteerd zijn stuk zijn ?Lijkt mij persoonlijk een sterk verhaal we gaan het maandag zien .Maar ik denk dat we dinsdag weer contact hebben .Mocht je in d tussentijd nog andere tips hebben graag .thanx 

 

Reputatie 7

Hi @thuiskoning Jammer dat het niet gelukt is. Ik verwacht dat het de monteur wel gaat lukken, we zijn in ieder geval weer een signaal op jouw adres dus de actie aan de kant van de netbheerder lijkt geslaagd. Nu moetenwe het alleen op jouw adres nog online zien te krijgen. :wink:

Ha Brian ,

dank je voor de mededeling denk je dat het nog zin heeft om het zelf te proberen ?

Heb jij nieuwe info over de aansluiting gekregen ?Heeft kpn iets laten weten dan ?

Ik heb ondertussen goed contact met kpn netwerk ze beweren dat er helemaal geen probleem gemeld is .Dat is toch wel een beetje raar als jullie al een maand bezig zijn ?

 

Brian zou jij de voucher nog een keer kunnen sturen ik geloof dat Cal mij nog een voucher gestuurd had maar ik weet niet meer waar ?in de mail of hier of sms ?

 

 

He Brian ,laat maar is geregeld 

 

Reageer