Beantwoord

Glasvezel bedraad zeer lage uploadsnelheid

  • 30 December 2023
  • 9 reacties
  • 280 Bekeken

Beste lezers,

Ik heb afgelopen maand een 1GBps abonnement afgesloten. Tot voor kort gebruikte ik alleen WiFi, en dit was zeer goed.

 

Nu heb ik een ps5 aangesloten bedraad en haal ik 925Mbps download en maar 5-10Mbps upload.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Ik heb de router en het glasvezel kastje al een reset gegeven.


Groeten,

Frank de Wit 

icon

Beste antwoord door eric 30 December 2023, 22:17

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Een Playstation is niet echt een goed apparaat om snelheidscontrole te doen. Heb je geen pc die je met een kabel kunt aansluiten aan de router?

Het gaat er niet om of de playstation een goed of slecht apparaat is om de snelheid te testen ik heb hetzelfde probleem die Frank vermeld. En je merkt het wel degelijk met online gamen het loopt allemaal niet soepel. Hiervoor had ik glasvezel van Tweak en had nergens last qua internet connectie op de ps5 en tevens lees ik hier meer klachten met gamen dat terwijl Odido adverteert met online gamen zonder haperingen nou die kan je wel wegstrepen. Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor vele gamers die odido gebruiken, ik ben tot nu toe als het aankomt op online gamen zeer ontevreden de rest van de producten geen problemen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Frank035Wit, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb exact hetzelfde bij mij thuis, echter heb ik er in-game geen last van. De speedtest van de playstation zelf lijkt niet helemaal goed te werken. Zou je een speedtest willen doen in de browser van de PS5? Ga dan naar speedtest.net, daar zal de upload omhoog moeten schieten. Daarnaast ben ik benieuwd wat je behaald op een computer/laptopt bedraad.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Hi @Frank035Wit, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb exact hetzelfde bij mij thuis, echter heb ik er in-game geen last van. De speedtest van de playstation zelf lijkt niet helemaal goed te werken. Zou je een speedtest willen doen in de browser van de PS5? Ga dan naar speedtest.net, daar zal de upload omhoog moeten schieten. Daarnaast ben ik benieuwd wat je behaald op een computer/laptopt bedraad.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Dan ben jij waarschijnlijk de enige die geen last heeft. Er is niks mis met speedtest van de playstation jullie moeten het probleem dichterbij zoeken namelijk bij odido zelf. Waarom klagen er zoveel mensen over dit probleem en zou het probleem dan niet bij jullie liggen. 

Reputatie 7
Badge +8

@Paan83 We willen je graag verder helpen. Zou je de speedtest willen uitvoeren zoals de instructies in het bericht van @Tommie van Odido? Dan kunnen we dit doorzetten voor verder onderzoek. Bedankt!

 

 

@Demi van Odido

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Paan83, zoals je ziet krijgt de playstation de juiste upload binnen. Je bent niet de enige die dit ervaart. Ik had dit zelf op Reddit gevonden:  https://www.reddit.com/r/playstation/comments/12edpw2/why_upload_speed_on_ps5_is_slow/

@Tommie van Odido ik heb dat artikel doorgelezen maar zie geen oplossing voorbij komen. Kan het niet zo zijn dat de mediaconverter ik voor me router heb zitten iets blokkeert in het hele proces.

 

Reageer