Beantwoord

Glasvezel in Amsterdam PC 1013WD

  • 6 January 2024
  • 5 reacties
  • 80 Bekeken

Beste Moderators en leden,

Het volgende:

Ik woon sinds 12 jaar op mijn huidige adres, bij het betrekken van mijn woning werd mij verzekerd dat ik binnen 2 jaar een glasvezel aansluiting zou hebben. 

Echter heb ik nog steeds geen glasvezel. Daar ITC in mijn bloed zit, omdat ik al 42 jaar me met de Computer technologie bezig hou, had ik gehoopt dat ik ook met deze innovatie, mijn horizon zou kunnen verbreden. Helaas schijnt dat niet mogelijk te zijn.

Dit is voor mij onbegrijpelijk daar in een straat PC 1013 DW voor mij, ieder adres ervan is voorzien.

Een straat achter mij, PC 1013 DW/X, is er zelfs op één adres glasvezel aangelegd, vorig jaar heeft de hele straat open gelegen voor het aanleggen van glas daar, en het is glas van odido, dat kan ik in de RIPE database zien. Daar ik door een ziekte niet kan verhuizen, dus aan mijn huidige adres gebonden ben, vind ik het erg vreemd dat ik, als ik het vraag, nee te horen krijg. Bij welke aanbieder dan ook.

Dat het kan heb ik bewezen, dat het niet kan is voor mij een raadsel.

Graag hoor ik iets van jullie.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 6 January 2024, 22:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @mark_reijerkerk welkom binnen de community.

Het is i.d.d. wel vreemd als je aangeeft dat de straat open is geweest om glasvezel aan te leggen, maar jij dus nog geen vezel hebt liggen in je huis.

Hier werd rond 2010 ook glasvezel aangelegd, maar ieder huis kreeg zijn vezel of tot bij de voordeur of, als je een afspraak had, tot in je meterkast.

Bij mijn weten kwam de organisatie toen zelfs aan de deur, met de vraag of ze het tot in de meterkast konden aanleggen.

Zit hier zelf in West, daar zijn we aardig bedeeld met glasvezel.

Neem aan dat je al hebt gekeken via de PC check, of glasvezel via Odido beschikbaar zou zijn.

Weet wel dat het oude Centrum Amsterdam een behoorlijk uitdaging is, maar wel vreemd dat een buurman wel een glasvezelaansluiting heeft.

Dat ene adres zou er ook voor betaald kunnen hebben, maar dat is gissen.

 

Wie weet kan een Moderator er zijn licht over laten schijnen.

Merk wel dat bij diverse checks de melding is dat ‘het komt’, dus dat het er actief nog niet ligt voor huishoudens in die PC.

Ik ben overal wezen “bedelen” maar geen één provider heeft zich ook maar iets van aangetrokken, wat me eigenlijk behoorlijk p*ss*g van wordt. Ik ben al buitengesloten van de maatschappij omdat een arts een grove fout heeft begaan. Ik ben een Autodidact zoals ze dat zo mooi verwoorden. Op mijn 16de, dat is nu laat, maar 42 jaar geleden wat dat een uitzondering met mijn eerste computer aan de slag gegaan, ik had één van de eerste Bulletin Boards (B.B.S.) Ik heb samen met mijn collega's van Wang INC. de eerste MS-Dos versie vertaald De eerste "hard disk” van 50MB geserviced (zo groot als een koelkast) Maar nu word ik dus op meerdere manieren in de kou gezet. Het enige wat ik inderdaad te horen krijg "we zijn er mee bezig" tot vervelens aan toe. Ik heb Ziggo, waarvan ze zeggen dat het glas is, wat puur bedrog id. Tot aan de wijkcentrale ligt glas, maar de rest van het traject gaat met COAX, wat er volgens mij in 1985, bij de verbouwing van deze wijk, ingetrokken is. Deze heeft inmiddels, door de vele grondverschuivingen, ook zijn maximale levensduur wel bereikt, en dat is dan ook te merken. De Ziggo analyse, ja we kunnen niks vinden. Nee, maar ik wel, want mijn TP-Link Omada router heeft het er zo af en toe flink moeilijk mee. En dan de beperkende UP nog het is al iets verbeterd maar als Docsys 3.1 goed wordt ingesteld moet deze, met goede COAX. ook 1G UP kunnen halen. Ik wacht op een Moderator hier, hopelijk kan hij me meer vertellen. Bedankt voor jullie antwoorden. Groet Mark

Reputatie 7
Badge +3

 Een respectabel verleden in de ICT @mark_reijerkerk, maar zeker jammer dat je jezelf buitengesloten voelt.

Zo rond 1992 / 93 werd ik pas echt ‘besmet’ met het computer virus, dat terwijl ik rond 1985 al achter een PC  met een groen scherm zat om een simpel BASIC programma te schrijven.

B.B.S was ook wel een dingetje met een 14K4 inbelmodem, duur grapje merkte ja pas de maand daarop.

Goed, om terug te komen op de aanleg van glasvezel in je straat, KPN is hierin veelal leading. Ze hebben het bedrijf Reggefiber overgenomen [1 mei 2019], waardoor de naam nu is KPN Netwerk, waarmee ze behoorlijk aan de weg timmeren voor de uitrol.

Maar wat ik eerder al aangaf, het centrum van Amsterdam is er 1 van de lange adem heb ik het gevoel.

Kan ook geen goed beeld krijgen van waar men nu wel of niet actief bezig is met een uitrol, maar wie weet hebben moderatoren [ @Tommie van Odido , @Jason van Odido ] hier op de community wel meer inzage.

Begrijp je frustratie, zit je in de ICT .. maar toch moet je het voor nu doen met een techniek uit het jaar kruik.

En zoals je al aangeeft, DOCSIS 3.1 zou 1G moeten kunnen doen … maar een upgrade naar DOCSIS 4 zou helemaal mooi zijn (6G) en future proof.

Odido bied nu 8G aan, maar dat is zware overkill voor een ‘huis tuin en keuken’ plek .. ben geen MKB-er aan huis met 32 man personeel hier .. dus laat maar lekker op 1G 😉

Hieronder 3 personen - Youtube + NPO Start en diverse social media streams .. en dan krijg je deze grafiek uit mijn pfsense

 

 

ach .. en dan een klein piekje

 

Een wonder?,

Gisteren was ik een email van iemand aan het zoeken, in mijn spambox zag mijn oog de letters KPN staan. Een mail die de dag daarvoor was gestuurd. Ik heb zelden zo’n goed spam-bericht gezien, de straat gaat open, en KPN vroeg toestemming om mijn appartement van glasvezel te voorzien. Nog even en ik kan eindelijk met een normale snelheid, verwacht ik, uploaden. Oftewel,ik ben helemaal tevreden.

Groeten, Mark

 Een respectabel verleden in de ICT @mark_reijerkerk, maar zeker jammer dat je jezelf buitengesloten voelt.

Zo rond 1992 / 93 werd ik pas echt ‘besmet’ met het computer virus, dat terwijl ik rond 1985 al achter een PC  met een groen scherm zat om een simpel BASIC programma te schrijven.

B.B.S was ook wel een dingetje met een 14K4 inbelmodem, duur grapje merkte ja pas de maand daarop.

Goed, om terug te komen op de aanleg van glasvezel in je straat, KPN is hierin veelal leading. Ze hebben het bedrijf Reggefiber overgenomen [1 mei 2019], waardoor de naam nu is KPN Netwerk, waarmee ze behoorlijk aan de weg timmeren voor de uitrol.

Maar wat ik eerder al aangaf, het centrum van Amsterdam is er 1 van de lange adem heb ik het gevoel.

Kan ook geen goed beeld krijgen van waar men nu wel of niet actief bezig is met een uitrol, maar wie weet hebben moderatoren [ @Tommie van Odido@Jason van Odido ] hier op de community wel meer inzage.

Begrijp je frustratie, zit je in de ICT .. maar toch moet je het voor nu doen met een techniek uit het jaar kruik.

En zoals je al aangeeft, DOCSIS 3.1 zou 1G moeten kunnen doen … maar een upgrade naar DOCSIS 4 zou helemaal mooi zijn (6G) en future proof.

Odido bied nu 8G aan, maar dat is zware overkill voor een ‘huis tuin en keuken’ plek .. ben geen MKB-er aan huis met 32 man personeel hier .. dus laat maar lekker op 1G 😉

Hieronder 3 personen - Youtube + NPO Start en diverse social media streams .. en dan krijg je deze grafiek uit mijn pfsense

 

 

ach .. en dan een klein piekje

 

Net heb ik het goede nieuws verteld, eindelijk gaat het gebeuren.

Aangezien we het beide over COAX hadden wilde ik nog even het volgende kwijt. Daar Ziggo alle TV kanalen apart op de kabel zet, zitten ze in de gatenkaas naar kanalen bandbreedte te zoeken, waar ze het Internet traffic kunnen plaatsen. Volgens mij hadden ze beter van het “aparte TV kanalen model”, gelijktijdig met het FM-radio gebied, kunnen afstappen. Dat is wat ze nu belemmerd om de UP te verhogen. Wel bieden ze wel meer digitale TV kanalen aan. Het is dus een bewuste keuze die ze maken, of, maar dat ga ik niet hardop zeggen, je weet zeker waar ik het over heb.

Groeten Mark

Reageer