Beantwoord

glasvezel internet problemen sinds nieuw Huawei glasvezel kastje

  • 18 February 2022
  • 10 reacties
  • 2265 Bekeken

Reputatie 1

Januari 2022 overgestapt van een media converter naar een T-Mobile GPON Huawei. Dit is aangeboden door Tmobile omdat het snelle internet moest geven.

Sindsdien is het internet traag of valt het uren/dagen weg. Gideon is opnieuw langs geweest en heeft de nieuwste modem aangesloten, dit moest de oplossing zijn. Een T-Mobile Zyxel T50. Gideon wist mij ook te vertellen dat er sindskort veel meldingen komen uit Zwolle en glasvezel problemen. Heeft dit te maken met de nieuwe glasvezel kastjes Huawei?

Het is een week lang goed gegaan, tot vandaag. Wederom 0 internet verbinding. Alles meerdere keren van het stroom gehaald, er zijn geen netwerk storingen zichtbaar online.... Tmobile blijft je doorzetten naar Gideon. 

Ik vraag mij af waar het probleem zit en of dit daadwerkelijk in Zwolle ligt qua glasvezel verbinding?

icon

Beste antwoord door Boris 21 February 2022, 09:29

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sammyjj 

Welke lampjes zie je branden of knipperen op de Huawei ONT? Dat zou al kunnen aangeven wat mogelijk het probleem is.

En is het internet via de WiFi en rechtstreeks bekabeld op de modem traag?

Reputatie 1

Hi

LOS knippert niet.

PON knippert en de rest is stabiel.

Alles is via WiFi (ook TV). Voorheen werkte dit keurig op alle apparaten.

Internet lampje op de modem laat momenteel een rood lichtje zien. Er is dus op het moment geen internet.

Reputatie 7
Badge +15

@Sammyjj

Ah, er is waarschijnlijk een verkeerde mediaconverter door iemand aangesloten die ook is aangesloten op dezelfde ONT en daar ondervinden anderen hinder van, dan is het helaas wachten totdat deze verwijdert is .

Kan je ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en Huawei ONT op 1 foto plaatsen?

Reputatie 1

Oke en per wanneer wordt dit probleem opgelost? Of hoe kan dit aangekaart worden zodat het opgelost gaat worden? Gezien meerdere uit Zwolle hierdoor problemen ondervinden.

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +15

@Sammyjj 

Zoals al eerder aangegeven is het helaas wachten totdat de verkeerde mediaconverter door die klant wordt verwijderd, het is helaas niet anders..

Een moderator kan je eventueel een voucher aanbieden waarmee je via de hotspot kan internetten.

Reputatie 1

Dat begrijp ik Waqqas, echter moet het toch niet zo zijn dat wij (klanten van Tmobile) de dupe zijn doordat jullie klant een verkeerde mediaconverter heeft aangesloten? Als ik je goed begrijp.

Ik mag aannemen dat Tmobile daarop actie onderneemt richting de klant?

Ik zit inmiddels op mijn 4e voucher hotspot, hartstikke fijn maar niet de oplossing. Ook niet gezien er nog wordt thuis gewerkt!

Reputatie 2

@Sammyjj Mag ik vragen waar dat precies is in Zwolle? Want Zwolle is “groot”!

Sinds september 2021 aangesloten bij T-Mobile (GPON, dus witte Huawei ONT). Tot op heden nog geen moment storing/uitval. Zowel op internet, TV en “vaste” telefoon. Mijn aansluiting is in Zwolle-Zuid (Ittersum).

Reputatie 1

Hi HBR,

Zwolle is dan zeker groot. 

Ik woon in Zwolle Centrum.

 

 

Reputatie 7

Hoi @Sammyjj ,

Dank voor het delen van je ervaring en gevoel! Dit is bij lange na niet de ervaring die wij voor ogen hebben en wil daar ook graag mijn excuses voor aanbieden. Ik heb direct aan de achterkant meegekeken hoe het contact met onze telefonische collega's is verlopen. Ik zie dat er inmiddels een onderzoek is gestart om dit per direct op te lossen. Hoogstwaarschijnlijk zullen er bij de wijkcentrale zullen er werkzaamheden worden uitgevoerd om de patching en invoer goed te zetten. Op deze manier zal de last die je ervaart door een verkeerde ONT worden opgelost. Nogmaals mijn welgemeende excuses, maar we gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen.