Beantwoord

Glasvezel met Untangle, krijg geen IP-adres toegewezen

  • 3 June 2020
  • 4 reacties
  • 222 Bekeken

Vandaag de 1000/1000 glasvezel verbinding aangesloten van T-Mobile.

Echter krijg ik de verbinding op Untangle niet voor elkaar.

Gisteren werkte de kpn glasvezel wel.

ethtool geeft netjes een 1gbit FDX aan met om en nabij -6dBm voor TX en RX.

De glasvezelspriet zit via een transceiver direct in de Sfp port van m'n server.

vlan300 heb ik aangemaakt op de WAN kant met DHCP als adres methode.

In de logs kan ik zien dat er een dhcp adres aanvraag verzonden wordt. Echter krijg ik nooit een adres toegewezen.

Wat gaat/doe ik fout?

 

Logje van tcp dump voor port 67 en 68:

16:26:25.194885 IP (tos 0x10, ttl 128, I'd 0, offset 0, flags [none], proto UDP(17), length 331)

0.0.0.0.68 > 255.255.255.255.67 [udp sum ok] BOOTP/DHCP, request from *****, length 303, xid 0x3a1fd76f, secs 47

icon

Beste antwoord door Brian 4 June 2020, 12:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hi @wvanelten, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! :grinning:  Gebruik je een router van Untangle of de Firewall software? Ik zie dat ze een behoorlijk uitgebreide support page hebben, mogelijk vind je daar de oplossing. Als je de router gebruikt dan helpt een fabrieksreset mogelijk als er nog oude settings die je gebruikte op het KPN netwerk in stonden.

Hi @wvanelten, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! :grinning:  Gebruik je een router van Untangle of de Firewall software? Ik zie dat ze een behoorlijk uitgebreide support page hebben, mogelijk vind je daar de oplossing. Als je de router gebruikt dan helpt een fabrieksreset mogelijk als er nog oude settings die je gebruikte op het KPN netwerk in stonden.


Beste Brian,

Ik gebruik de software er van op ESXi.

Zal eens kijken voor een factory reset er van.

Verwacht je dat er KPN instellingen blijven hangen na een herstart?

@Brian ik denk dat ik weet wat er aan de hand is.

Ik heb nu een andere SFP port genomen en nu werkt het wel.

 

Ik vermoed dus dat T-Mobile m'n MAC address geblokkeerd heeft.

Is dit te controleren?

mac adres waar het om gaat is:

Dit is een Intel i210 SFP nic

Reputatie 7

Hi @wvanelten, voor zover ik weet blokkeren wij niet actief MAC-adressen (zou niet weten waarom) maar wat nog wel eens wil gebeuren is dat de MAC gegevens op het netwerk niet ververst worden. Bij een modemwissel lopen onze monteurs hier ook wel eens tegenaan en we kunnen dan een handmatige MAC release doen. Ik kan dat in dit geval ook proberen mocht het nog niet werken (het is niet bij elke techniek mogelijk). Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik het graag voor je na! :slight_smile:

Reageer