Beantwoord

glasvezel snelheid klantvoordeel

  • 2 February 2022
  • 9 reacties
  • 223 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben even in de war over de glasvezel internet snelheid van T-Mobile thuis, icm een t Mobile unlimited mobiel abonnement.

Telefonisch werd gezegd dat als er sprake is van internet only thuis + unlimited mobiel, dat de internet snelheid thuis de snelste optie wordt (1gbps). 

Op de site kan ik dat nergens terugvinden. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit?

 

Thnx

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 February 2022, 15:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Kamiel89, van harte welkom op de Community, superleuk dat je een glasvezelabonnement gaat nemen!

Je kunt zelf kiezen welke snelheid je graag wilt hebben, uiteraard afhankelijk van welke snelheid op jouw adres aangeboden wordt. Welke snelheid je kiest, staat volledig los van welke Klantvoordeel korting en/of Mobiel abonnement je hebt. Lees in dit artikel alles over hoe Klantvoordeel werkt:

Neem hier een kijkje voor de nieuwe abonnementsvormen:

Indien je hierna nog vragen hebt, stel ze gerust. We zitten altijd voor je klaar! 😄

Dag Jason, 

 

Dank voor je reactie. Ik bedoelde eigenlijk te vragen: telefonisch werd aangegeven dat ik 25 euro zou betalen voor het snelste internet dat beschikbaar is op mijn adres. Dat is op mijn adres 1 gbps. Alleen dat kan ik nergens terugvinden op de site. Kun je daar nog iets over zeggen? 

Thnx!

Reputatie 7
Badge +15

Dag Jason, 

 

Dank voor je reactie. Ik bedoelde eigenlijk te vragen: telefonisch werd aangegeven dat ik 25 euro zou betalen voor het snelste internet dat beschikbaar is op mijn adres. Dat is op mijn adres 1 gbps. Alleen dat kan ik nergens terugvinden op de site. Kun je daar nog iets over zeggen? 

Thnx!

Hallo @Kamiel89 

Dat was het oude T-Mobile portfolio, inmiddels gelden die prijzen dus niet meer.

Reputatie 7
Badge +16

Zoals @Waqqas aangeeft is dat inderdaad doordat er een nieuw portfolio beschikbaar gesteld is sinds vorige week maandag, sorry voor de verwarring!

Hoi @Waqqas en @Jason 

Misschien willen jullie even met mij meedenken als klant: sinds 2020 blije klant met DSL 100mb + unlimited voor 25+25 euro. 

Eind december geef ik een verhuizing door. Het liefste wil ik gewoon alles 100% hetzelfde houden. DSL + unlimited met klantvoordeel van 25+25 euro dus. 

Dat kon allemaal niet want: ‘als er glasvezel mogelijk is bieden wij geen DSL meer aan’. Met zeer grote tegenzin heb ik ingestemd om glasvezel te nemen en toch bij t mobile te blijven. Ook omgepraat door de telefoniste want: ja je krijgt in principe veel sneller internet en je betaald hoe dan ook hetzelfde. En het abonnement zou 100% 11 januari ingaan. Mooi niet dus

Vanaf 27 december tot en met vandaag (2 februari) heeft KPN Netwerk er over gedaan om de glasvezel aan te leggen in de woning. Dus ook 1 maand+ zonder internetverbinding gezeten. Met thuiswerken nogal een ramp kan ik je vertellen

Tot overmaat blijkt dus nu ook nog eens dat de voorwaarden tussentijds zijn veranderd? En dat ik dus meer ga betalen voor dingen waar ik nooit om heb gevraagd en waar ik niet mee heb ingestemd. 

Kun je je voorstellen dat dit als klant echt niet te begrijpen is? Je valt tussen wal en schip en het is enorm frustrerend kan ik je uit ervaren vertellen. 

Groet,

@Jason @Waqqas geen reactie? :broken_heart::joy:

Reputatie 7
Badge +1

Sowieso word in de nabije toekomst overal waar glasvezel ligt door KPN het kopernetwerk uitgeschakeld, en kan men alleen nog gebruikmaken van glasvezel, of eventueel coax als dat aanwezig is.

Het onderhouden van 2 netwerken is duur en bovendien kan het kopernetwerk (DSL),  Volgens mij althans dat heb ik begrepen uit een eerder bericht is de datum waarop men het contract is aangegaan bindend voor wat men betaald.

M.a.w. is dat voor 24 januari dan betaald men nog de prijs van voor het nieuwe portfolio ongeacht of men na deze datum word aangesloten.

Reputatie 7
Badge +15

@Kamiel89

Het nieuwe aanbod geldt voor alle klanten die vanaf 24 januari 2022 een nieuwe aanvraag hebben gedaan. Voor huidige klanten blijft het bestaande portfolio en prijsplan van kracht.

Jij geeft aan dat je de aanvraag (verhuizing) eind december al had doorgegeven en internet zou het doen op 11 januari, maar vanwege geen glasvezelaansluitpunt dus niet.

Wat is hier verder mee gebeurt? Omdat deze van vóór 24 januari is zou die 25-25 deal dus nog moeten gelden voor jou.

Ik ben geen moderator maar hopelijk kan @Jason je hier meer info bij geven 

Mocht je toch een nieuwe aanvraag moeten doen dan heb je dus de nieuwe abonnementsvormen om uit te kiezen, zie bestelpagina.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Kamiel89, omdat je de aanvraag voor verhuizing (en daarmee een nieuw jaarcontract) vóór 24 januari 2022 hebt gedaan, zal je overgaan op het oude prijsplan. Daarmee gelden de vorige proposities voor jou!

We proberen altijd binnen 24 tot 48 uur te reageren omdat de Community geen live chat is, probeer daar alsjeblieft rekening mee te houden - ik kan het me helemaal voorstellen wanneer je in volle ijver wacht op onze reacties natuurlijk dus sorry als we ietwat later reageerden! 😊