Beantwoord

glasvezel valt regelmatig uit.

  • 24 February 2024
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 5 reacties

Heb al 2 maanden dat het internet (bekabeld, dus ook wifi) uitvalt.
Maak gebruik van de Fritzbox 5590 Router na de Huawei OptiXstar. Dit ging sinds de overstap in september 2023 goed maar sinds December valt regelmatig overdag en in de avond het internet weg. Hij komt wel weer na 15 min of soms 30 min wel weer terug maar dit is erg lastig als je tuis aan het werken bent.

Zaten al meer dan 10 jaren bij Tweaks en geen problemen met dezelfde hardware. Als enige is nu die Huawei OptiXstar HN8010Ts XGS-Pon geplaatst door Guidion. 

Het uitvallen van het internet is wel steeds erger geworden. Vaak was het 1 of 2x per dag maar nu is wel vaker. 
Nadat het gebeurd log ik in op de Fritsbox en dan zie je dat het WAN signaal er niet meer is. 
Op de Huawei kastje knippert het 10G lan lampje niet meer maar brand constand. De PON en Power lampje brand wel. Vaak na het uit en aan zetten van het Huawei kastje doet het internet wel weer maar na 1 uur ong valt de signaal weer uit en komt er geen signaal de fritzbox binnen.

Heb de standaard kabel (gele ethernet kabel) van Odido vervangen met een 100%koper ethernet kabel. Maar ook dat heeft niet geholpen.
Als het werkt dan is de internet wel natuurlijk TOP en maak gebruit van Fritzbox wifi 6 Extenders in de woning en dat werkt ook goed. Alleen het uitvallen van de Huawei signaal is wel erg vervelend.

Zie dat er meerdere klachten hierover zijn. Is er vanuit Odido kant nog iets te doen?

Graag jullie hulp.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 26 February 2024, 15:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ramu 

Zou je de door Odido geleverde router eens kunnen aansluiten en in de gaten houden of het dan beter gaat?

Odido kan je alleen helpen als de Odido router is aangesloten.

@Waqqas ik heb de Odido Zyxel weer aangesloten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ramu, het is niet toegestaan om meerdere topics te openen over hetzelfde issue. Ik heb al antwoord gegeven in je andere topic! Ben je niet bekend met onze huisregels? Neem ze gerust een keertje door:  

 

 

Bij deze sluit ik dit topic.