Beantwoord

Glasvezelsnelheid aanpassen

  • 8 January 2024
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties

Hallo,
 

Ik wil mijn internetsnelheid aanpassen. Ik heb glasvezel (nog van T-Mobile) en nu zie ik in mijn account dat ik dat makkelijk kan aanpassen. Maar er staat ook een optie om glasvezel te bestellen. Nu heb ik dat dus al, mijn account geeft dat ook aan, maar bij de nieuwe glasvezel opties staan andere (gunstigere) prijzen dan wanneer simpelweg de snelheid verhoog. 

Kan ik daar ook een nieuwe snelheid selecteren zodat mijn bestaande verbinding een snelheidsupgrade krijgt, of moet er dan ook een monteur geboekt worden (voor wellicht een nieuwe router)? Ik heb dus al een glasvezelverbinding dus dat hoeft niet opnieuw geactiveerd te worden lijkt me.

 

Bedankt alvast!

gr,

Wouter

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 9 January 2024, 14:47

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

@wbt Wat superleuk dat je jouw snelheid wilt aanpassen! Ik zie dat je momenteel Glasvezel hebt via het netwerk van KPN NetwerkNL. Momenteel is er ook Glasvezel mogelijk via onze eigen apparatuur. Dit is dan ook zeker voordeliger. Je kunt de snelheidswijziging doorvoeren in Mijn Odido. Je dient dan ook een afspraak te maken met Guidion, je ontvangt dan na het wijzigen hier ook een uitnodiging voor. Met deze wijziging switch je namelijk ook van glasvezeltechnologie. Momenteel zit je op point to point verbinding en daarna ga je naar een XGSPON verbinding. De monteur komt daarom ook de Mediaconverter bij jou thuis vervangen voor een ONT en installeert hij alles. Weet je zo voldoende? 😊

Reageer