Beantwoord

Haal ongeveer de helft van 1gb internet

  • 23 April 2022
  • 5 reacties
  • 221 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 10 reacties

Goedemiddag. Wij zijn sinds begin deze week overgestapt van xs4all naar Tmobile. We hebben eerder Vodafone gehad en daarmee goede ervaring. Internet verbinding lijkt (op 1 telefoon na) prima en stabiel. Ik heb inmiddels de T50 vervangen door een asus ax82u en in aimesh een asus ax58u.

We halen echter andere snelheden dan ik had verwacht. Dat geldt voor zowel de t50 als de asus router. Getest via wifi en bekabeld (via switch en rechstreeks op de router) met meerdere apparaten. De download zit altijd tussen de 400 en 600 mbps. De upload tussen de 500 en 800 mbps. Op zich prima snelheden maar ik had net iets meer verwacht en vind het vreemd dat de upload structureel hoger is. Wat zou ik hier aan kunnen doen?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 April 2022, 17:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JVN57 

Kan je de Zyxel-T50 eens aansluiten en rechtstreeks een laptop bekabeld aansluiten? Doe vervolgens een speedtest met de Ookla speedtest app en test met meerdere testservers.

Testen in veilige modus kan ook helpen.

Reputatie 2

App geinstalleerd dat verbeterd al enorm. Vervolgens in de veilige modus en deze resultaten. Dat is op de asus en PC met switch er tussen terwijl er tv gekeken werd. Ik ben tevreden. Bedankt voor de hulp Waggas!
Nu alleen nog eens kijken hoe ik het connectie verlies van de oneplus 7 op kan lossen. Is telefoon van mijn zoontje en gebeurd hooguit een paar keer per dag (< 1 sec) tijdens het gamen. Heb AI node al uitstaan want dacht dat de telefoon ondanks dat het in mesh werkt er last van heeft. Zou wellicht bandsteering nog kunnen zijn maar die zet ik liever niet uit.
Bij xs4all met Fritzbox 7590 en e1750 mesh repeater had hij dit niet

Reputatie 2

Ik vermoed nu dat het kortstondige connectieverlies te maken heeft met de WPA2/WPA3 setting op de Asus. Ik heb deze naar WPA2 gezet. Eens kijken of dat goed icm de oneplus blijft gaan.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JVN57,

Super dat je nu zulke snelle resultaten behaald via de kabel, dat is mooi!

Het lijkt mij inderdaad ook een slimme optie om met de Wifi instellingen te gaan spelen wat betreft het probleem met de OnePlus 7. Omdat het maar één specifiek apparaat betreft was ik benieuwd wat ik hierover kon vinden op het internet en ik krijg vooral resultaten te zien waarbij OnePlus varianten dit probleem pas hebben na de update naar Android 10 of 11. Er lijkt een oplossing te zijn die voor sommigen werkt, namelijk het verwijderen van de Wifi, Bluetooth en mobiele data instellingen. Je vindt het in deze thread op het OnePlus forum: Wifi issues after new update on one plus 7 pro. Hopelijk is dit voor jouw zoontje ook de oplossing!

Reputatie 2

Probleem is weggebleven na instellen op wpa2 ipv wpa2/wpa3 combi instelling op de asus routeer. Ik zag op de telefoon dat deze stond op SAE transition mode. Oneplus 7 kan daar blijkbaar niet lekker mee overweg. Topic gesloten wat mij betreft.