Haperend internet en trage responsetijden

  • 27 March 2024
  • 10 reacties
  • 147 Bekeken

Hoi @Tommie van Odido,

 

Zoals gevraagd een eigen topic.

Het internet via Odido is al een paar maanden erg slecht. Zoals vele anderen aangeven traag reagerende websites, Netflix die niet opstart, slechte speedtest waarden.

Jullie tutorial ga ik niet volgen want ik weet dat het geen nut heeft om dit door te sturen omdat het probleem binnen de POPs en achterliggende backbones zit. 
 

Op zich positief voor Odido dat er zoveel klanten aangesloten worden dat jullie het niet bij kunnen benen maar de kwaliteit is ondermaats. Het aantal klanten dat opzegt zal de laatste tijd wel sterk toenemen daardoor.

Ik zou dit eens oppakken met de netwerkengineers. Die kunnen in de monitoring waarschijnlijk binnen no time voor je zien dat er wijkservers bijna staan te roken en zwaar boven de normale belasting zitten in de avonden.

Dit heeft in 95% van de gevallen niks met de thuis setup van mensen te maken die al jaren gewoon prima werkt en ook niet met jullie modem firmware updates.

De vraag is of er een oplossing voor is of dat jullie liever zien dat mensen overstappen naar een premium merk dat zijn core netwerk wel op orde heeft, zoals KPN.

 

Teresa van Odido 29 dagen geleden

Dank je wel voor het aanmaken van een eigen topic, ik help je graag gelijk verder! @jurriaanbos 

Ik wil graag dat je kunt genieten van een stabiele en sterke internetverbinding. Ik wil jouw verbinding graag onderzoeken, maar op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als, ABC12345, toevoegen aan je Community profiel? 

Daarnaast wil ik je vragen om alvast een screenshot van een bekabelde speedtest te delen in dit topic. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik kijk dan direct met je mee! 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Dank je wel voor het aanmaken van een eigen topic, ik help je graag gelijk verder! @jurriaanbos 

Ik wil graag dat je kunt genieten van een stabiele en sterke internetverbinding. Ik wil jouw verbinding graag onderzoeken, maar op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als, ABC12345, toevoegen aan je Community profiel? 

Daarnaast wil ik je vragen om alvast een screenshot van een bekabelde speedtest te delen in dit topic. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik kijk dan direct met je mee! 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @jurriaanbos, super bedankt voor je moeite! 

Ik wil dit graag onderzoeken. Zou je hiervoor snelheidstesten met deze instructies willen aanleveren van een bekabelde verbinding?

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Daarnaast vind ik je klantnummer ook nog niet in je Community profiel. Zou je dit nog willen toevoegen? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Hoi Ishana,

Bedankt voor je reactie. Gezien de vele topics die precies, en door mensen met meer technische kennis op Tweakers, die precies hetzelfde aangeven als ik hierboven ga ik mijn tijd niet verspillen aan meer metingen.

Sinds een paar maanden werkt de internetverbinding niet goed, die daarvoor (bijna) altijd perfect werkte. Aan mijn setup thuis is niks veranderd.

Het is mij daarom duidelijk dat er problemen zijn met de capaciteit binnen jullie eigen netwerk.

Hoi Ishana,

Bedankt voor je reactie. Gezien de vele topics die precies, en door mensen met meer technische kennis op Tweakers, die precies hetzelfde aangeven als ik hierboven ga ik mijn tijd niet verspillen aan meer metingen.

Sinds een paar maanden werkt de internetverbinding niet goed, die daarvoor (bijna) altijd perfect werkte. Aan mijn setup thuis is niks veranderd.

Het is mij daarom duidelijk dat er problemen zijn met de capaciteit binnen jullie eigen netwerk.

 

Bizar om dit allemaal hier te lezen, ik ervaar dezelfde problemen. Ook bij mij wordt er weer een monteur van Guidion aangestuurd en daarna zal KPN NetwerkNL wel worden aangestuurd zoals in andere topics voorbij komt.

Het probleem speelde niet op mijn DSL van Odido, het probleem schijnt niet op de glasvezel van KPN te spelen. Het probleem speelt alleen op de glasvezel van Odido die gehuurd wordt bij KPN. In plaats van dat al deze cases een keer verzameld worden, proberen ze de problemen allemaal individueel op te pakken en laten hun klanten aan het lot over. 

Ik snap dat er misschien een case tussen kan zitten, waarbij het wel een keer het modem is, maar in veel topics is dit allang uitgesloten en is het probleem veel groter. Hoe kunnen we dit opschalen en zorgen dat dit gefixed gaat worden?

Reputatie 6
Badge +2

@jurriaanbos Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik wil graag met je meekijken, maar ik kan nog niet bij jouw abonnement in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, toevoegen aan je Community profiel? 

Ik begrijp heel goed dat je geen zin hebt op de speedtest te doen en als ik deze niet nodig had zou ik het echt niet vragen. Echter wil ik dit door kunnen zetten naar onze technische dienst, zodat jouw verbinding onder de loep kan worden genomen. Hiervoor heb ik een bekabelde speedtest nodig. Wil je dit nogmaals overwegen?

@Pineapple2607 Ik begrijp je twijfels, maar ik wil je verzekeren dat we echt gaan uitzoeken waar het probleem ligt. Op die manier kunnen gaan we er voor zorgen dat dit niet nogmaals gebeurd. Geef je ons een terugkoppeling in dit topic wanneer de monteur is geweest? [Fiber] Traag internet op netwerk KPN (Alkmaar) | Odido community

Ik sta klaar om verder te helpen! 

Hoi Teresa,

Vanavond werkte het wederom niet goed rond 1730u. 
 

ik ben naar de meterkast gelopen om te meten met een laptop maar zowel via wifi als bekabeld kon speedtest en Wifiman van Uniquiti niet eens de testserver vinden.

Ik zag ook pings in Wifiman (hier zit een continue ping tool in) die heen en weer sprong van rond de 60 ms naar waardes boven de 1000 ms.

Voordat ik verder ga met testen wil zou ik graag weten of het netwerk capaciteitstekort heeft in mijn gebied (3053, Rotterdam). Dit is namelijk op een groot aantal locaties de afgelopen jaren na de overname vanVodafone Thuis door T-Mobile al vaker voorgekomen, vanwege het groot aantal aangesloten klanten en het achterblijven van tijdige upgrades in de wijkcentrales.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @jurriaanbos, dit zou zeker niet het geval moeten zijn. Ik wil het graag onderzoeken! Zou je je klantnummer aan je profiel willen toevoegen? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Misschien niet de oplossing voor dit specifieke geval, maar Ik had ook problemen met een constante ping spike elke 60 seconden. Dit bleek aan de Anti-Dos optie te liggen in de firewall sectie van de Zyxel t-56. Ik heb het uitgeschakeld en de spikes lijken verdwenen te zijn. 

Aan de mensen van Odido: kan deze bug door gegeven worden?

Reputatie 6
Badge +2

@plinius Dank je wel voor het delen van jouw oplossing! 😀

Ik ga dit zeker doorgeven aan mijn collega’s. 

Reageer