Hoi
Zoals gevraagd een eigen topic.
Het internet via Odido is al een paar maanden erg slecht. Zoals vele anderen aangeven traag reagerende websites, Netflix die niet opstart, slechte speedtest waarden.
Jullie tutorial ga ik niet volgen want ik weet dat het geen nut heeft om dit door te sturen omdat het probleem binnen de POPs en achterliggende backbones zit.
Op zich positief voor Odido dat er zoveel klanten aangesloten worden dat jullie het niet bij kunnen benen maar de kwaliteit is ondermaats. Het aantal klanten dat opzegt zal de laatste tijd wel sterk toenemen daardoor.
Ik zou dit eens oppakken met de netwerkengineers. Die kunnen in de monitoring waarschijnlijk binnen no time voor je zien dat er wijkservers bijna staan te roken en zwaar boven de normale belasting zitten in de avonden.
Dit heeft in 95% van de gevallen niks met de thuis setup van mensen te maken die al jaren gewoon prima werkt en ook niet met jullie modem firmware updates.
De vraag is of er een oplossing voor is of dat jullie liever zien dat mensen overstappen naar een premium merk dat zijn core netwerk wel op orde heeft, zoals KPN.