Hellevoetsluis slechte upload

  • 17 February 2023
  • 8 reacties
  • 104 Bekeken

Reputatie 2

9 februari werd eindelijk het glasvezel aangesloten na 4 maanden vertraging.

Helemaal blij.

Echter na een dag of 2 begon er vanalles te haperen. Tv boven via de tmobile app blijft hangen in de zin van dat hij 4 a 5 keer 3 seconden teruggaat en opnieuw afspeeld daarna gaat hij weer gewoon verder om dat na een minuut of 10 weer te doen.

Dacht eerst acht tv is misschien niet best meer. Totdat mijn dochter erover begon dat in discord calls het iedere leer wegviel. 

Toch even een speedtest gedaan. Het resulaat was net aan 1 mbps upload. Hierop natuurlijk tmobile gebeld. Alle stappen die ik zelf al doorlopen had doorlopen. Zonder enig effect. 

Nu is alles doorgestuurd naar de technische dienst maar dat kan nog dagen duren. En ik begreep via messenger dat ik niet de enige ben hier.

Alles draaide toen de monteur wegging en we hebben er niks aan veranderd. Dus schiet mij maar lek.

Vraag me nu vooral af waar ik aan toe ben en hoe lang dat dit kan gaan duren. Want thuiswerken is nu onmogelijk en gamen wil ook niet meer. Heel gezellig met 2 fanatieke gamers in huis. Advies van tmobile was om mijn mobiel maar als hotspot te gebruiken. Iedere keer bijvullen en pc van manlief heeft helemaal geen wifi ontvanger dus die heeft weinig aan een hotspot.

Waar kan dit aan liggen. Toch in de wijkkast? Heb inmiddels contact met nog 2 mensen uit de wijk met exact de zelfde problemen.

 

Aanvulling. Ik probeer al foto's toe te voegen met de speedtests die ik gedaan heb zowel direct op het modem bekabeld als verderop in huis bekabeld en via wifi. Echter op de 1 op andere manier krijg ik de foto's niet toegevoegd. 

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @Daphne091985, bedankt voor de uitgebreide informatie die je in dit topic hebt gegeven! 😃 Ik zie dat je inmiddels ook actief bent in het andere topic gelinkt door @Schutterop, namelijk:

Om de informatievoorziening centraal te houden én omdat je daar al actief bent stel ik voor om dat topic aan te houden. Inmiddels heb ik een update geplaatst over de situatie in Hellevoetsluis. Wij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor jou en de anderen op te lossen! 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi! Krijg je een foutmelding bij het plaatsen van de foto’s? Waar betreft dit? 
Het klopt inderdaad dat de technische dienst een poos(je) nodig heeft voor onderzoek en diagnose. 
Verander in de tussentijd niets aan je netwerk omdat er waarschijnlijk monitoring tools actief zijn en wijzigingen dit proces kunnen verstoren. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Daphne091985 

Heb je een GPON verbinding met een witte Huawei ONT? Omdat meerdere mensen uit de wijk hetzelfde probleem ervaren kan er sprake zijn van een stoorzender.

Reputatie 2

@Seccie 

Nee ik krijg geen foutmelding. Als ik de foto's selecteer en ok klik paks hij ze gewoon niet.

Ik verander verder nu ook niks. Alles staat nog precies zoals de monteur het aangesloten heeft. Enige wat veranderd is is de poort waar de kabel vanaf de mediaconverter in is gestoken op advies van de klantenservice gisterochtend voor de rest is de setup nog precies het zelfde. 

Enige wat ik nu heb veranderd is dat mijn man weer op het oude ziggo netwerk zit want die is gelukkig nog actief voor 2 weken. Aangezien gamen met een upload van variërend tussen de 0,6 en 3,8 godsonmogelijk is en hij een pc heeft zonder wifi ontvanger dus via hotspot ook geen optie is. Dochter gamed nu via haar hotspot met haar mobiel en ook haar aansluiting zou ik eventueel nog om kunnen pluggen naar het ziggo modem. 

Wat ik alleen heel vreemd vindt is dat het aangesloten is het kort prima heeft gewerkt en het er vervolgens helemaal uitklapt op upload. De download is dikke prima. 500mb wifi en 900 tot 1,2 gig bekabeld. En dat me dan verteld wordt dat er niks in de wijk aan de hand is en het bij ons ligt maar er dus nu al 3 andere woningen zijn waar hetzelfde probleem zich voordoet.

Hoop in elk geval dat het snel wordt opgelost want begin nu te twijfelen of ik wel de goede beslissing heb genomen om de overstap te maken. 

Eerst 4 maanden vertraging zonder enige communicatie vanuit tmobile. Constant zelf moeten bellen om de status te achterhalen. En dan nu binnen enkele dagen dit waardoor internet onbruikbaar is. Betaal nu dus eigenlijk voor iets waar ik niks mee kan. Behalve de tv want dat is het enige wat soort van werkt. 

 

Reputatie 2

@Waqqas 

Al die afkortingen zeggen me niet heel veel. De setup is hier alsvolg.

Wifi komt binnen in de meterkast, vanaf daar zo's dunne connector naar een wit kastje (mediaconverter) en vanaf daar naar het modem. 

Vanaf het modem een tp link deco naar een switch en vanaf daar diverse kabels naar andere ruimtes met switches en deco's. Dit is allemaal gedaan door de monteur. Tenminste heb hem laten zien wat ons plan was. Switches en kabels hadden we allemaal zelf getrokken en hij heeft het modem, mediaconverter en alle deco's aangesloten. 

De eerste dagen werkte dit prima met zowel bekabeld als met wifi zelfs op zolder volle bak. Inneens storte alles in zonder dat wij er iets aan gedaan hebben. Want waarom aan iets komen wat werkt.🤣🤣🤣

Reputatie 7
Badge +15

@Daphne091985

En wanneer je alles tijdelijk afkoppelt en een laptop bekabeld aansluit op de T-Mobile modem en een speedtest doet met de Ookla speedtest app, welke resultaten haal je dan?

Dit om te zien of het aan je eigen apparatuur ligt of niet.

De witte mediaconverter zou je ook eens voor even van het stroom kunnen halen.

Reputatie 2

@Waqqas .

De concerter is gisteren al van de stroom gehaald vanuit het stappenplan met de klantenservice. 

De laptop bekabeld direct op het modem leverde me via fast.com ( moest ik gebruiken van de klantenservice) een snelheid op van 340mbps down en 11 mbps up.

Funny fact: bekabelde pc van man leverde 5 min later een down op van 1gbps en 1,5mbps up. Daar zitten dan een deco , 2 switches en een meter of 20 kabel tussen. 

Dit alles was na het conplete stappen plan van alles van de stroom en 1 voor 1 alles weer inschakelen. 

Lees overigens net een ander topic ook vanuit hellevoetsluis met exact hetzelfde probleem met daaronder diverse reacties ook uit hellevoetsluis met ook dit probleem.

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Daphne091985, bedankt voor de uitgebreide informatie die je in dit topic hebt gegeven! 😃 Ik zie dat je inmiddels ook actief bent in het andere topic gelinkt door @Schutterop, namelijk:

Om de informatievoorziening centraal te houden én omdat je daar al actief bent stel ik voor om dat topic aan te houden. Inmiddels heb ik een update geplaatst over de situatie in Hellevoetsluis. Wij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor jou en de anderen op te lossen! 

Reageer