Beantwoord

Help geen internet sinds paar dagen


Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 10 reacties

Modem reset heeft niet gedaan, kabels opnieuw erin gezet, elektriciteit uit en aan gedaan in huis. Alles lukt niet. Als ik inlog op het ip adres staat er ook geen wan verbinding. De enige knoppen dat branden is het aan en uit knop en de WiFi puntjes. Oftewel geen internet verbinding

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 April 2022, 09:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Luwam,

Gaat het om een glasvezel of DSL verbinding?

Indien DSL, heb je de isra-kabel rechtstreeks op het isra-punt aangesloten? (En op de dsl poort van het modem)

Indien glasvezel: heb de de utp kabel vanuit het converterkastje in de blauwe wan poort van het modem aangesloten? Branden alle 6 de lampjes op de media converter zodra er verbinding is met het modem?

Mvg. Marcel

 

 

Reputatie 1

DSL en kabel zit erin. Heb niks aangepast sinds een aantal dagen doet het opeens niet meer. Er was een paar dagen terug een storing wellicht heeft het daarmee te maken, maar die zou in het weekend over moeten zijn. Helaas toch geen internet

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Luwam, het lijkt erop dat er bij jou meer speelt omtrent de verbinding en daarom heeft onze technische dienst het verzoek voor een monteur ingediend. Ik heb een uitgebreide lijndiagnose uitgevoerd en daaruit blijkt dat het probleem wellicht in de infrastructuur zit, dat zal in de wijkcentrale opgelost moeten worden. Je kunt uiterlijk morgen een afspraaktool verwachten per e-mail en sms. Hiermee kun je vervolgens een afspraak inplannen met Guidion zodat het op locatie opgelost wordt.

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Reputatie 1

Hi Ik heb een Tele2 mobiele abonnement. Bedankt verder voor je uitleg, maar vind het wel jammer dat ik nu zo lang moet wachten. Nu kan ik bijv ook niet thuis werken. Is er ook een financiële tegemoetkoming voor de dagen zonder internet? En wanneer kan ik de unlimited voucher ontvangen?

Reputatie 7
Badge +16

@Luwam Snap ik helemaal, dat is ook niet lekker werken zo, sorry voor het ongemak! De vergoeding wordt opgemaakt zodra de verbinding hersteld is - dan weten we namelijk precies hoelang je er last van hebt gehad en krijg je waar je recht op hebt. 

De Unlimited voucher stuur ik je nu per privébericht toe. Stuur deze code naar 2244 met je Tele2 simkaart en ontvang binnen tien minuten de bevestiging van activatie.

Reputatie 1

Die code doet het niet. Zoals via de chat aangegeven maar geen reactie gehad.

Reputatie 7
Badge +16

@Luwam Ik heb je een nieuwe, werkende code toegestuurd, sorry voor het ongemak! Probeer er rekening mee te houden dat privéberichten geen live chat kan zijn - hoe frustrerend een niet-werkende code ook is natuurlijk. We streven ernaar om zo snel mogelijk alle privéberichten op te pakken en houden daarbij een reactietijd van 24 tot max 48 uur op het oog. Over het algemeen kun je ervan uitgaan dat een privébericht echter nog op dezelfde dag behandeld wordt, meestal binnen een paar uur! 😉

Reputatie 1

Er zou gister een monteur komen. Diegene had een lekke band en kon dus niet meer komen. Er zou een andere monteur komen en die is ook nooit op komen dagen. Nu zit ik nog steeds zonder internet.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Luwam, ik ga zo direct contact opnemen met Guidion om dit uit te pluizen en om na te gaan waarom ik de melding “klant niet thuis” te zien krijg. Ik begrijp dat het een geautomatiseerde melding is, maar dat staat niet heel chique als zij zelf afmelden.

Ik kom hier asap op terug!

Reputatie 7
Badge +16

@Luwam Er is nu een nieuw servicebezoek ingeschoten, je ontvangt binnen enkele minuten de planningstool om opnieuw een afspraak te maken. Sorry dat er last minute afgezegd is, dat is niet netjes en ook niet chique als er geen vervolg op komt.

Reputatie 1

Ik vind het wel jammer dat dit zo lang moet duren. Eerst volgende afspraak is dinsdag. Maar goed kan jij ook niks aan doen, maar ja wel vervelend voor mij.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Luwam 

Zo wordt de compensatie berekend wanneer je weer online bent :

https://www.consumentenbond.nl/internet/geld-terug-bij-netwerkstoringen

Reputatie 7
Badge +16

Ik vind het wel jammer dat dit zo lang moet duren. Eerst volgende afspraak is dinsdag. Maar goed kan jij ook niks aan doen, maar ja wel vervelend voor mij.

Hoi @Luwam, ik heb contact gezocht met Guidion via onze contactpersoon en heb begrepen dat er een foto geüpload is van jouw voordeur. De monteur schijnt in de buurt te wonen en geeft aan dat er aangebeld is. Het wordt op deze manier een verwarrend verhaal, excuses daarvoor. Er zou twee keer bij jou aangebeld zijn, maar zonder gehoor. 

Het allerbelangrijkste is dat je snel daadwerkelijk geholpen wordt. Ik heb opnieuw contact gezocht met Guidion en onze contactpersoon heeft jouw afspraak bespoedigd naar vandaag begrijp ik, heb jij daar ook al wat over gehoord?

Reputatie 1

Ik heb aangegeven dat er gebeld moest worden als de monteur onderweg was. Ik ben niet gebeld en daarom kon ik niet weten of hij/zij er al zou staan.

Reputatie 7
Badge +14

Dat zit niet in het proces. Je maakt een tijdafspraak voor de monteur en dan moet je thuis zijn. Ze bellen netjes aan en, omdat jij verwacht wordt thuis te zijn, is het niet open doen een reden om uiteindelijk weer weg te gaan.

Reputatie 1

Ik was heel de dag thuis. Als de bel het niet doet en ik aangeef dat ik gebeld moet worden + dit wordt telefonisch bevestigd door je collega dan snap ik je reactie niet. Eerst wordt ik gebeld door de monteur dat hij niet kan komen vanwege auto pech en daarna komt iemand die mij niet belt. Voor hetzelfde geld liep hij langs en maakt een foto van m’n voordeur. Ik wil gewoon dat m’n internet gefixt moet worden. Hij moet dit sws op afstand op een centraal punt eerst fixen want er is geen verbinding in m’n woning. Maar goed jullie zullen het vast wel weer beter weten. Wat een shit service is dit zeg. Moet nu 1,5 week wachten voor het überhaupt wordt gecheckt en dan is het nog steeds niet eens zeker of de volgende monteur wel komt. Vermoeiend dit.

Reputatie 7

Hoi @Luwam,

Ik begrijp goed dat je zo snel mogelijk een oplossing wilt vinden voor het probleem. Ik begrijp dat er inmiddels een nieuwe afspraak is gemaakt en dat deze morgen z'n doorgang zal vinden. Wil je ons op de hoogte houden hoe deze is verlopen? We horen het graag van je.

Reputatie 1

Nou die zou vandaag moeten zijn. Gaat lekker zo die communicatie. Is het vandaag of morgen? Want anders zit ik vandaag weer op niks te wachten.

Reputatie 7
Badge +15

@Luwam 

Volgens dat bericht vandaag tussen 12 en 2 uur dus, ben je thuis?

Je kan ook bellen met 088 2000 151 (Guidion) om het te bevestigen.

Reputatie 7

Hoi @Luwam ,

Dat klopt! In ons systeem staat de afspraak inderdaad voor 3 mei als bevestigd. Mocht je in de gelegenheid zijn om te checken bij Guidion via het nummer wat @Waqqas heeft gedeeld, dan kun je het met de monteur zelf confirmeren. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

Dit slaat toch nergens op? Ik heb een bevestiging in de mail met 2 mei en nu moet ik gaan bellen voor een bevestiging??