Beantwoord

Help! Omvormer zonnepanelen krijgen we niet verbonden met de wifi

  • 2 November 2020
  • 2 reacties
  • 513 Bekeken

Goedemiddag allemaal,

 

Al ruim een week proberen we onze omvormer van GoodWe verbonden te krijgen met onze wifi thuis. We hebben al veel geprobeerd:

  • Er is een aparte wifi aangemaakt met een bandbreedte van 2.4. 
  • Gisteren heb ik met een medewerken ingelogd op het modem en hebben we geprobeerd het Mac adres van de omvormer erin te zetten

GoodWe zelf zegt dat er 2 poorten geblokkeerd worden, maar echt niemand kan me verder helpen en wij komen nu niet meer verder. 

Ook lukt het T-mobile nu niet meer om onze WIFI 5 GB online te krijgen, is toch gek??? 

 

Wie kan me helpen! 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 2 November 2020, 18:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Marlotteke 

Wi-Fi GoodWe omvormer instellen (PDF)

Ik ben eerst eens opzoek gegaan naar een handleiding voor een GoodWe omvormer om te kijken wat het precies is en hoe we een Wifi in kunnen stellen.

Dan is mijn eerste vraag, hoe benader je de omvormer die AAN moet staan? Is dat met een mobile devices zoals een telefoon of doe je het met een laptop?

Als je het met een laptop doet met de Webbrowser, zal je moeten zorgen dat je verbonden bent op met het Wifi netwerk van de omvormer. Ook zal je laptop ingesteld moeten staan op DHCP en niet op een  fixed IP.

Dat je 5G op je router van TMT het plots niet meer doet, zou kunnen zijn dat je deze hebt uitgeschakeld? Brandt het LED wel van de 5G of is deze ook uit?

Heb je wel toegang nog tot je eigen modem van TMT op http://192.168.1.1 met de gegevens die op het modem zelf staan?

Mocht dat al niet meer het geval zijn, dan is een factory reset aan te raden.

 

Dankjewel!!

geen idee hoe…. maar de maatschappij van de omvormer Belde dat hij online is en de 5GB stond inderdaad uit!

Reageer