Beantwoord

High Latency sinds een aantal weken

  • 20 August 2023
  • 2 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 2

Goedenavond,

Sinds een aantal weken, heb ik in het weekend vaak last van high latency (vaak begint het rond hetzelfde tijdstip).
is nu het 2e weekend dat dit gebeurd (lijkt dat in het weekend het verbruik hier in de wijk toe neemt oid)??
ik gebruik T-mobile al enkele maanden naar alle tevredenheid, echter sinds kort pas last van.
dit resulteert in iets trager internet (merkbaar met internetten en tv kijken via Android TV).
een speedtest is nu uiteraard beduidend lager (± de helft).


Als dit gebeurd, gebeurd het altijd in het weekend, voor een x aantal uur.
Ik gebruik een eigen router (UniFi dreamrouter), direct op de mediaconverter.
kabels al eens vervangen en opnieuw aangesloten.
Echter levert een herstart van de UniFi/mediaconverter niets op.

 

Dit lost zichzelf meestal vanzelf na een x aantal uren op(zie screenshot).
iemand een idee??
ik begrijp, dat voor verdere troubleshooten, het Zyxel modem dient aangesloten te worden.
dit probeer ik nog even te vermijden.

 

 

icon

Beste antwoord door niekniek1989 20 August 2023, 19:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 2

Edit:

ik zie dat er al over gepost is (tevens ook vanuit Roosendaal), en heb exact hetzelfde:

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @niekniek1989, bedankt voor de uitgebreide informatie die je hebt aangeleverd en je scherpe doorverwijzing naar het andere topic! Ik zal hierom dit topic sluiten en ik heb inmiddels al in het andere topic gereageerd.

Hier gaan wij voor je achteraan, ik zie graag snel een oplossing tegemoet!