Beantwoord

hoge ping, lag

  • 16 December 2023
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 2

Ik zit met het volgende:

Sinds het overgenomen is door odido en ik naar het 1 gig abbonement ben gegaan ondervind ik geregeld problemen rondom de verbinding. De laatste tijd is het constanter. 

Wij hebben:

2 pspro 4
1 game pc

Op alle 3 wordt Fortnite gespeeld

Op de pc een ping van 4
Op de ene ps4pro een ping van 90/120
Andere ps4pro een ping van 20/25

-Internet verbinding 1gig up/down
-Alles bedraad

-Alles rechtstreeks op het modem aangesloten.

-Modem reset gedaan heeft niet geholpen.

-Beide pspro aangesloten met een gekocht utp kabel van een 1 meter en getest op het modem  maar de ping blijft bij beide consoles hetzelfde. Dus ligt niet aan de internet kabels

-De hoge ping is er ook als je als enige op het netwerk gamed.

- Er draaien geen downloads of andere progies op de achtergrond.

-Upnp aan werkt ook niet

- Modem is Zyxel T-54 

-Geen switch of tussenliggende apparaten.

Denk dat de modem niet helemaal lekker is. Kan het modem ingeruild worden voor een ander type of merk of wat dan ook. Word hier niet vrolijk van.

Mvg,

Chris

 

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 18 December 2023, 11:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 2

Voor zover ben ik na wat uitpluizen dat het waarschijnlijk toch aan beide ps4pro ligt dat de ping zo hoog is. Heb de ps die beneden staat losgekoppeld en de pc eraan gehangen. Resultaat strakke ping van rond de 4. Ook boven hetzelfde trucje gedaan door de ps daar los te koppelen en de pc aan te sluiten. En ook zelfde resultaat al beneden. Conclusie voor zover dat het aan beide PlayStations ligt. Misschien is er intern in de ps iets is wat voor dat ping probleem zorgt. Iemand een idee?

Mvg

Chris

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Chriscross76, het is niet toegestaan om een dubbel topic te openen over hetzelfde probleem. Ik heb antwoord gegeven in je eerste bericht. Bij deze sluit ik dit topic.