Hoge ping na aansluiten glasvezel

  • 11 March 2024
  • 15 reacties
  • 192 Bekeken

Goedemiddag,

 

Na de overstap van DSL naar glasvezel vorige week is het internet niet meer bruikbaar. De download en upload snelheid lijken goed, maar de ping is heel langzaam waardoor website etc. niet laden. Speedtests op mijn pc die bekabeld zijn met wifipunt zijn niet mogelijk (website laat gewoon niet). Met de telefoon speedtest gedaan en de ping is boven de 100. Telefonisch contact opgenomen, er zijn wat testen uitgevoerd en de meneer aan de telefoon zei dat hij iets zag met “neem contact op met KPN”? Ook zou hij Guidion aansturen om bericht te sturen om afspraak te maken. Aantal dagen later nog steeds geen mail gehad en op deze manier is het internet helemaal niet bruikbaar. Ik zie op het topic meerdere zelfde problemen. Kunnen jullie mij zsm helpen? Thuis aan het werk is niet mogelijk met dit internet.

 

 

 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hey @Ronaldvm, welkom op onze Community!

Bedankt voor alle testen, dit lijkt heel erg op de oude Agent op het modem. Zou je eens 8.8.8.8 1000x kunnen pingen? Ik gok dat je dan een hoger gemiddelde krijgt namelijk. Dit is ook al terug te zien in hop 4 van de tracert. In de tussentijd heb ik al op de lijst gezet voor de firmware update. Als die uitgevoerd is moet je al verschil zien. Zo niet? Dan moeten we het verder onderzoeken.

 

Bekijk origineel

15 reacties

 

Ik zag in andere forums deze tests staan. Ook al lijkt alles in orde bij deze tests, voor tijdens en na de test was het niet mogelijk om de speedtest te doen omdat alles gewoon niet laad.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ronaldvm, welkom op onze Community!

Bedankt voor alle testen, dit lijkt heel erg op de oude Agent op het modem. Zou je eens 8.8.8.8 1000x kunnen pingen? Ik gok dat je dan een hoger gemiddelde krijgt namelijk. Dit is ook al terug te zien in hop 4 van de tracert. In de tussentijd heb ik al op de lijst gezet voor de firmware update. Als die uitgevoerd is moet je al verschil zien. Zo niet? Dan moeten we het verder onderzoeken.

 

Hi @Tommie van Odido ,

 

Zojuist de test gedaan. Nu weer onbruikbaar internet. De speedtest op pc laad niet, de speedtest app op telefoon geeft >230ms ping aan. Modem zojuist langere tijd uitgezet en daarna weer aan maar het maakt geen verschil. Ondertussen al 1,5 week geen normaal internet….

 

@Tommie van Odido de problemen duren voort. Ik zie op het forum meer dan 10 identieke gevallen waarbij er soms na 3 maanden nog steeds geen oplossingen zijn (ik bespaar mezelf de moeite om ze hieronder te kopiëren en de identieke problemen te weergeven). Ik heb nu al 3x gebeld en elke keer zou ik een mail krijgen om een monteur langs te sturen maar die heb ik nog steeds niet ontvangen. 

Aangezien ik al 13 dagen niet normaal internet krijg en dit wel van jullie kan verwachten wil ik mijn abonnement kosteloos opzeggen met ingang van 25-03. Graag ontvang ik op kort termijn bevestiging.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ronaldvm, is de test gedaan op wifi? Graag ontvang ik een test met laptop/pc die bedraad aangesloten is om dit door te zetten. 

Hi  

De test is inderdaad gedaan op wifi, ik mag hopen dat dat gewoon normaal had moeten werken. Zojuist naar de winkel gegaan om een UTP kabel te halen om de test te kunnen uitvoeren. Meerdere testen gedaan, zowel met automatisch server selectie als zelf kiezen. Meerdere keren een time-out gehad en zoals ook al met wifi getest ping van meestal >150ms. Het internet is gewoon niet bruikbaar en het kost me teveel tijd en geld. Zie testresultaten hieronder. Ik heb hiermee voldaan aan je test en verwacht dat het abonnement kosteloos met ingang van 26-03 wordt opgezegd. Graag ontvang ik op kort termijn bevestiging.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ronaldvm, omdat er geen grondig onderzoek gedaan is kan ik het contract niet voor je opzeggen. Graag ontvang ik een volledige speed en pingtest met een laptop/pc bedraad volgens onze norm zodat ik een onderzoek kan starten:

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

@Tommie van Odido misschien een goed idee om direct ter zake te komen wat betreft je testen. Je vraagt mij een bedraade test te doen om het opzeggen door te zetten. Dit heb ik gedaan. Daarna kom je met bijna zelfde testen weer terug, kan ook gelijk toch? Via de telefoon wordt er aangegeven dat een monteur moet langskomen, al 3x. Ik krijg geen mail voor een afspraak. Daarnaast geef ik binnen het herroepingstermijn aan dat ik het contract per 26-03 wil laten opzeggen. Ik wil mijn abonnement kosteloos opzeggen met ingang van 26-03. Graag ontvang ik op kort termijn bevestiging en niet om de dag een reactie.

Hey @Ronaldvm, is de test gedaan op wifi? Graag ontvang ik een test met laptop/pc die bedraad aangesloten is om dit door te zetten. 

 

Ondanks de overweldigende support hier (NOT!) heb ik de opzegging maar zelf in gang gezet. Helaas nu nog 30 dagen onbruikbaar internet i.p.v. 15. Welke compensatie mag ik verwachten? Uit de al uitgevoerde tests is duidelijk te zien dat het internet niet in orde is.

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind het jammer om te horen dat je opgezegd hebt @Ronaldvm. Ik vergoed graag de periode dat je niet optimaal hebt kunnen genieten van je Internet. Wel heb ik dan een volledige periode nodig. Zou je, als het contract opgezegd is, opnieuw aan de bel willen trekken hiervoor? Dan hebben we een volledige periode wat ik kan vergoeden. Alvast bedankt! 

Goedemorgen @Tommie van Odido 

Vanaf vandaag aangesloten op het KPN netwerk. Prachtig snel en strak internet met ping van onder de 5ms. Graag ontvang ik vergoeding van de afgelopen maand waarin ik geen bruikbaar internet heb gehad.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ronaldvm, blij om te horen dat je goed bent overgestapt. Ik zal de vergoeding voor je in orde maken. Ik vergoed dan 11-03 tot en met 18-04, klopt dit zo? 

Hey @Ronaldvm, blij om te horen dat je goed bent overgestapt. Ik zal de vergoeding voor je in orde maken. Ik vergoed dan 11-03 tot en met 18-04, klopt dit zo? 

Ja correct

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ronaldvm, ik heb de vergoeding voor je in orde gemaakt. Dit zal worden verwerkt en worden overgeboekt bij een volgend factuur. Nu krijg je geen factuur meer van ons maar dit noemen wij het betaalcyclus. Wanneer je dus een factuur van ons had kunnen verwachten, zal de vergoeding worden overgemaakt. Ik wens je nog veel succes bij je nieuwe provider!

Reageer