Beantwoord

Hoge ping problemen

  • 4 February 2024
  • 25 reacties
  • 819 Bekeken

Zoals veel anderen heb ik ook last van hoge ping spikes/hoge latency wat het online gamen onwijs lastig maakt. 

 

  • De hoge ping spikes begonnen al in oktober 2023. Dit was toen minstens 1 keer per 2 weken. 
  • Op weg naar december 2023 werd dit minstens 1 keer per week. En toen naar meerdere dagen per week…
  • Hoge ping gehad op deze dagen:

26 december t/m 30 december 

2 januari t/m 5 januari

10 januari 

13 januari t/m 15 januari

17 januari

4 februari t/m nu

  • Hoge ping gebeurde vooral in de avond en nacht. Was toen niet langer dan 3 uur met hoge ping.
  • Nu op 4 februari opeens ook hoge ping overdag en nu avond. Al langer dan 7 uur gaande.
  • Speedtest.net geeft vaak normale waarden aan.
  • Bufferbloat, ping testen naar de game server laat wel hoge ping zien (screenshots die Odido wilde en overigens niks laten zien had ik per mail verstuurd)
  • Lijk nergens anders last te hebben van hoge ping; alleen in online gaming. Geen problemen met streamen of online gesprekken voeren.
  • Niemand anders maakte gebruik van het internet tijdens de hoge ping en er werd niets gedownload.
  • Niemand anders op de game server had last van hoge ping.
  • Media Converter/Modem (Zyxel T-54) herstarten or powerflippen lost niets op.
  • GB glasvezel, Modem direct bekabeld naar Computer
  • Gebruik van derde partij software zoals Exitlag hielp grotendeels wel. Maar dit was eerder niet nodig en zou ook niet nodig moeten zijn…
  • De lage internetsnelheid was eerder door een kabel die maar tot 100mb vervoeren kon. Dit was per 9 december vervangen.
  • Ik speel vaak op Amerikaanse servers waar mijn ping voorheen nooit hoger was dan 110 en speelbaar was.

Screenshots hieronder zijn merendeels van december.

DCbygypcSAFAl7iJyTKoI-TjIsI0o2h5YDnjBvxC6crbT6f1469ZUsgl7cspOz4Y4kx6nyJNiEvV3ckFvJXWJYnEmvf8v5qAKFEJzdtMotAI60ezHR0w_-BeDw6dcSChLzc6d0iFo0RzxrulUAmo7Ys

 

6Ck8y2bfbUfa7eG0ZoUpcbfRchiSkFSlJUaMZEgIp5nM-3DbTPv8andano6ofW0_2F2M0iGtbOOjgGfqy7N4lVDcdH4HewR-53CcVSdeFsF2tFFgzJ3Wo09_SkjjC-pNT0b0rTrLcgXfO9PCqjQqbWY

 

P-MQAdmdO8vCeUlFnaaUdl7YN8Gu4k-lfBHkow91nSgzGii2r5V8pjYrZXK4gL_g9_g8UqIncvwAkAhx1yWLFsHqbodc3Z58bAbepbLSmWOjF61SYSS9lranvKvKphszRJjWmt2jJU_ZkAKmO6DDC5g

 

Bc1vjcl6vRU9AuRg_OTtSCGRLbobwZ1_gbr7Jpx09Q_0NYWNejyJHzmicAlTesQV3IMU5F-9fp82mHQmc2VtVwWCPUlFPHBGoCC2OzyYQ7e3a_7IL60haQ1rLyEptmSZPjMnXWsh_QIuLwpD4xEGrlE

 

ZonfPHesxldna_2m-7kE9RTmKI7D7FmH5-mmfMzS7RNQqIoelQWQmLRn2K9t_oc5AHYzgnYHEXJ2bhFciAq2l6O__zL2g9bl52QB8V3jnDcdCaAD7kZXfb0rDBg6djJUI6K3q2lx49w9pPShHXbWcHQ

 

Pe2jfnSlWyXoi6G6aVsk6GddR4Wlg6QhsjyyBCQDAbPBGhtPAw0p_7HCNtfGfnfbemh7aNkvjjzMtnhl7uEhjp21DBiPwn8RiY-mNT0ey3sm5dJLbbKs8pGhfnyg62PTwTXZ2P0n5kzoNlvE5twgAuc

 

2dhHHe55gFAGIbtC-9omAiHvOcFFnd2iC3uiY1r8LqY2JFHM81hsmCOQKLnQhjL1E_Vo8VtggSEcDn0hW03k7b7LiXCMhaBvXI_HCR6DTw3hPcQx1ZtvLv-KqDdYy5oOlXgbiBWKrC24SYoQcej78GE

 

aeTe2gBpxL3O62njPyqawHrLdGMqCOoNOXwKae2zmMW6FXTSennsprZYiXsTVDO6Qg_sW59JTPILNZpaHmFAeqR61DrHgiVqKreqm0tzvm6hvMjWdAJyxMBgWQa-XbtXaJUb6K4Ks1sCn0NAIJMGmGo


 

iUNQ_USev3R1RryQI3N_cI8ADHxNmrnhNM_1_8xqikF_F3_m4gJrZYkbYp_htVghqAj7sp1mXBQDlt_OuqOHk3hTHJMVJJWIo-ZHNlS78YZDUCPF25uiJONZsLyqIrmLq04xKyGP-SXwTvZk-2msvEE

Qj6QhQT7KHn67vWoOEv3jWvlz9220Y53G88-8ykWq0mFyJkfGozTO5a5k4WQI_44pnUj0hcvMg7v_6FzFFcHLfJcLNOqufCsaEGWyTsMwRtbbJlr-NnxCJ5ey7yNYWdvv3eSNL_Cfc2KcmeBIMrGaTI

 

uzwCgHZAkLToDPDctvf9vwMOIuqk2Uxu7L9oNbXrPDs1sFuXG6gYHsripDDT2f3jxdlkJvyzOqj8dGK0zl3tM7p_ExojS1DrQBXbTNqo3D4YG9QgGxDed2vtbpzvjHzF4QW8l5NGQ5snjBlvdVR4I3w

 

dfm61jG8CCzpr-jgOIfzX5DTvDLNOd_Pho9NE86Cm721fNpVGLflUBBTN66zN0kus1PrjL8m7Kec3_XhUqA1q2rxVQT9cvMG7W8_5Bpxb2_1wTYwoPMy3PIY3x9jOsig1CjWU2MhIFzUottWr_q2K74

 

j_qkkjcAwLSzj8zmz6NjIfJEI7z7FMjAFOvzTdQuOulds5SaTfdE2v9HLoykYrRKsUHamtOjOqryzvlRSaxJ_WhUGKpj_MvO_CxDfZWwM0jrCmmDRbDRW7xJkH9ZVv9DuSjueCtuiGU5gA3UUfLhz4Q

 

DF2kNA5Uas-P5QZntmSBxEetL_6tU_2Fc0VdPvxqB2jgikD5Zs_C2B7pAj7t46J846dVRQrmH34SpJ3Aq2hU3rfhfXvyiPlwVsmRx_2tkRYKrSCxkGTNu75ekjcxqK9NUMGsXHMwa4csZ7nFIsAJTGA



 

Via telefoon contact gehad met Odido. Ik zou een mail ontvangen om een afspraak met een monteur te maken maar die is nooit ontvangen. Had opeens geen last meer van hoge ping tot vandaag… Wellicht had ik gewoon nooit opgemerkt dat dit nog steeds gaande was op een tijdstip wanneer ik niet op mijn computer aan het gamen zat. Wat is het probleem en hoe kan dit eindelijk opgelost worden? Mijn geduld is op.

 

icon

Beste antwoord door Angela1210 25 February 2024, 20:59

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 2

JIj bent net zoals vele “gamers” hier met het welbekende hoge latency/ping probleem.

Ik ben zelf ook in oktober overgestapt naar odido en ervaar sinds oktober constant hoge latency spikes welke random zijn de ene keer 1 per 5 min dan per 30 minunten. 
We hebben een collectieve topic gemaakt met meerdere mensen die hier problemen mee ervaren en zijn nu tot de conclusie gekomen dat er een hardware/firmware/software fout zit in the zyxel.
Er zijn nu meerdere mensen geweest waaronder ik nu ook zelf sinds gisteravond die de zyxel eruit heeft gehaald en een andere router voor in de plaats gezet. 
Ik ervaar nu net zoals andere geen hoge ping/latency spikes meer en kan eindelijk weer gamen zonder gezeik aan mijn kop dat ik weer eens uit de server wordt gegooid of dat ik doodga omdat ik een tick mis om mijn health hoog te houden. 

Dit is de topic waar we nu allemaal inzitten met mensen die dezelfde problemen ervaren als jij : 

 

JIj bent net zoals vele “gamers” hier met het welbekende hoge latency/ping probleem.

Ik ben zelf ook in oktober overgestapt naar odido en ervaar sinds oktober constant hoge latency spikes welke random zijn de ene keer 1 per 5 min dan per 30 minunten. 
We hebben een collectieve topic gemaakt met meerdere mensen die hier problemen mee ervaren en zijn nu tot de conclusie gekomen dat er een hardware/firmware/software fout zit in the zyxel.
Er zijn nu meerdere mensen geweest waaronder ik nu ook zelf sinds gisteravond die de zyxel eruit heeft gehaald en een andere router voor in de plaats gezet. 
Ik ervaar nu net zoals andere geen hoge ping/latency spikes meer en kan eindelijk weer gamen zonder gezeik aan mijn kop dat ik weer eens uit de server wordt gegooid of dat ik doodga omdat ik een tick mis om mijn health hoog te houden. 

Dit is de topic waar we nu allemaal inzitten met mensen die dezelfde problemen ervaren als jij : 

 

Ik kom van T-Mobile dat Odido is geworden. Sindsdien is het kwaliteit acteruit gegaan zoals velen anderen ook hebben opgemerkt. Jammer genoeg is het voor mij constant een ping van 188-250ms met hoge uithalen naar 500-900ms. Voorheen maar 3 uur lang, maar gisteren zelfs 10 uur lang… 

Ik heb juist mijn verouderde router eruit gehaald en ik vind het nogal lomp dat ik zelf een vervangende modem of router moet aanschaffen als dit dan ook werkelijk het probleem is met de Zyxel. Ik zag ook dat de meesten juist geen problemen hadden met de Zyxel T-54.

Zelf ook al gezien dat er onwijs veel klachten zijn van anderen over de hoge ping/latency. Voorheen had ik dit probleem ook aangekaart in een andere topic maar die werd compleet genegeerd door Odido. Maak daarom liever zelf een topic waar dit probleem dan aandacht mag krijgen en niet over het hoofd wordt gezien door mensen die het zelfde probleem ervaren. Als deze topic dan genegeerd wordt dan ziet dat er niet zo best uit vanuit Odido… 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Angela1210, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Mag ik je vragen om nog een aantal testjes voor mij uit te voeren? Dan heb ik alle nodige informatie om het door te zetten naar de techneuten. Alvast bedankt.

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Pingtesten

  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag
  • Post de resultaten van een ping naar 8.8.8.8, alleen de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/max terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Post de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres je zit in een trace. Alleen de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop
      • Start een trace route naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden ip adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 ipadres
      • Linux/max terminal; ping -n 1000 ipadres

 

Hi @Angela1210, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Mag ik je vragen om nog een aantal testjes voor mij uit te voeren? Dan heb ik alle nodige informatie om het door te zetten naar de techneuten. Alvast bedankt.

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Pingtesten

  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag
  • Post de resultaten van een ping naar 8.8.8.8, alleen de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/max terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Post de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres je zit in een trace. Alleen de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop
      • Start een trace route naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden ip adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 ipadres
      • Linux/max terminal; ping -n 1000 ipadres

 

Zoals aangegeven in mijn eerste bericht, speelt het probleem zich alleen af op bepaalde momenten van de dag. Het lijkt ook niet dagelijks voor te vallen of het kan zijn wanneer ik niet online ben. Het was voornamelijk in de avond/nacht maar gisteren opeens ook overdag en duurde veel langer dan voorheen. Weet daarom ook niet zo goed of het wel nut heeft om deze testen te doen wanneer ik er geen last van heb. Moet anders namelijk wachten met testen tot het probleem zich voordoet. Momenteel heb ik geen hoge ping probleem dus je ziet dit wellicht niet terug in deze screenshots/testen.

 

gyLiLf7wMoTLZ8jHd6PgO5TOyHKw7_4GXhAK4j9yaNXFs94h9Rohn2RzDlDac3BA5g6KBKSCEEkPX9DxsL04_gtVLxv6AsjexYz_KgC6CVCDH8TzJdjLlpikbGduH1OXJNKyK2luanC4KfYRb2ZK6EQ

 

x36rLom23DcUf8t9AhKx_F5gAG-JsO5DAHnkLHhuhJVz5mwtlyDtSQqEFowmeeONmg-8zUjpxxkKyCJgMVjIi8VJ8eu44gfMHjH9JRZeU-rHQlNGrxT6hKrvxrRUUi-tgx_OC-D8E5WUiX5iYiWGLE4

igHCwjtWkBOsFngS8BgSWsfZ_fJcq3kEQ65MURadtgSwvtjgipIBsv0-05duksAbXUCFYA0vVncRj2gf2clP3qKz8VibydsZrTvzzvabJ_JcK5I3V1NZ8u5TYIEDB3xcV14vjPnftijbGa5-7cUoFOI

VQ29oDaiw2JyphfkIeZZNjAFKhGLhw6VIK3eG4p_6ECpQHjQoQfmtqtNGV8_YOp-W2MpidASAYk55AEngV0L-1U98n6skWyU3haktgfYFFAeRkD_mr-93ZzDfS9T2xO5mRO9uaXN81jaBDajrUaROzI

Is dit de juiste ipadres?

Is er ook een reden waarom je van mij 1000 pings vraagt en anderen hooguit 50? 

 

Hierbij dan ook de screenshots/testen die ik terug in december had genomen.

 YGmkFPVr9eygNt9H0Fpt7LQnKkPyAqw9TT9fPdwo_rtpxLgXfqp7RtnvhnPJGG0rqECtvDSkEVSw2Bdy_kvVbVDPPX1GSV9UbtiKm-qQ2QxQKhb-BwBE8q1CtaXgwhPjwSXrUzRDVbGX5TEuEiPLQGs

Hierboven de screenshot aangesloten met de TV box toen ik hoge ping had.

 

8gidS4AylODhpTbA9nR-JmfTV8kVvtSFzlDtiKX2soLHGEcS1sQvX-pb88JvmKA2VT1VAhynn2yHOaxJRTcPmjXzng_PebR6sHTrkVriQYhtsVzgpSvjd7fIpL2-6L5U5O3mCarcbOQV7iGl3W7zHVA

Hierboven de screenshot zonder TV box aansluiting tijdens de hoge ping.

 

MeOfPvFLVXVRYTYUORU3O8KXT2PU90d9V3MsYlGsiJr3Cx0b7WHY3Kf6ev3OPtxbnK9jh5PymWwbidCrXlFCA0IHZ56V77ddcexD7I_f8aoFtKRHwy1b8Rhdd7dhw0xIKosEygxAM81doAom8UYBz5c

Hierboven een screenshot van de dag daarvoor wanneer de latency normaliseerde rond 06:00 uur in de ochtend. (Met TV box aansluiting)

 

Ow85-qyCkcJ-VN6MnCgAtfSzqpagC8a_8kAdDiA9YosGPdfoTwb7Q9ja-j8dhvJ5Aa5XLzJo5OplHMigrWi31sYzVPHCPvo2romU2eKTZpdPos6sRC_RWYz11mn7OD2OqkZuOfl99ulTK_D_ecHz1Sg

(Zonder TV box aansluiting)

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je terugkoppelingen; we pakken ‘em morgen verder op! Fijne avond! 😊

Bedankt voor je terugkoppelingen; we pakken ‘em morgen verder op! Fijne avond! 😊

Enig nieuws?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Angela1210, ik heb alle testen zorgvuldig bekeken, echter zie ik hier geen problemen. Je hebt een max ping tussen de 5 en 8 ms met 0% loss. Waar ervaar je de problemen mee?

Hi @Angela1210, ik heb alle testen zorgvuldig bekeken, echter zie ik hier geen problemen. Je hebt een max ping tussen de 5 en 8 ms met 0% loss. Waar ervaar je de problemen mee?

Zoals ik al eerder had aangegeven had ik geen last van hoge ping tijdens de laatste testen omdat ik niet de hele dag door hoge ping ervaar. Overigens zie je de hoge ping die ik krijg bijna nooit terug in deze testen naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8 of op speedtest.

Waarom krijg ik sinds oktober dan dagen met 188-1000ms tijdens het gamen of hapert de livestreams die ik kijk? Ik ben dan ook de enige die daar last van lijkt te hebben dus ligt waarschijnlijk niet aan de game server. Wanneer ik ping naar de game server dan zie je wel weer hoge ping. (zie screenshots eerste bericht)

  • 26 december t/m 30 december 
  • 2 januari t/m 5 januari
  • 10 januari 
  • 13 januari t/m 15 januari
  • 17 januari
  • 4 februari t/m 8 februari

Sindsdien ben ik de dagen gaan bijhouden van wanneer ik dit ervaar. Voor oktober nooit last gehad en sinds oktober is het alleen maar erger geworden.

Dus om je vraag te beantwoorden; daar ligt het probleem. Waar kan het door komen en hoe kan dit opgelost worden? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Angela1210, bedankt voor deze toelichting, het liefst zie ik ook dat je snel weer zorgeloos kan genieten! In de tussentijd van je bericht hebben we een nieuwe firmware versie uitgegeven die enig probleem met de ping moet verhelpen. Graag raad ik je aan om het modem kort van het stroom af te halen zodat de nieuwe firmware gepushed wordt.

Ik verwacht dat je hiermee veel beterschap merkt, ik zie je graag genieten van je games!

Hoi @Angela1210, bedankt voor deze toelichting, het liefst zie ik ook dat je snel weer zorgeloos kan genieten! In de tussentijd van je bericht hebben we een nieuwe firmware versie uitgegeven die enig probleem met de ping moet verhelpen. Graag raad ik je aan om het modem kort van het stroom af te halen zodat de nieuwe firmware gepushed wordt.

Ik verwacht dat je hiermee veel beterschap merkt, ik zie je graag genieten van je games!

Jammer genoeg heeft het niet gewerkt. Ik begrijp uit andere berichten op het forum hier dat de firmware voor de T-56 is. Ik heb helaas dus de T-54.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Angela1210, ik heb besloten om je een T-56 op te sturen. Zou je de verbinding kunnen testen met het nieuwe modem? Ik ben erg benieuwd wat er dan zal gebeuren! 

Hey @Angela1210, ik heb besloten om je een T-56 op te sturen. Zou je de verbinding kunnen testen met het nieuwe modem? Ik ben erg benieuwd wat er dan zal gebeuren! 

Hallo Tommie, het is een potentiele oplossing en dat zou zeker het testen waard kunnen zijn. Ik kijk er naar uit!

Hey @Angela1210, ik heb besloten om je een T-56 op te sturen. Zou je de verbinding kunnen testen met het nieuwe modem? Ik ben erg benieuwd wat er dan zal gebeuren! 

Hoi, de nieuwe modem is ontvangen. Het is mij nu alleen niet duidelijk of ik moet wachten op een monteur. De e-mail gaf aan dat er contact opgenomen zou worden voor een afspraak. Wordt dat nog gedaan of moet er zelf een afspraak gemaakt worden? Is een monteur nodig of kan ik de T-54 modem zelf vervangen voor de T-56? Het betreft een glasvezel verbinding met media converter punt.

Reputatie 7
Badge +9

Er is hier geen monteur voor nodig @Angela1210. Dit is simpelweg plug and play! Kan je het modem 48 uur aan laten staan zodat hij de nodige updates kan uitvoeren als dat nodig is? Daarna graag de verbinding opnieuw testen. 

Er is hier geen monteur voor nodig @Angela1210. Dit is simpelweg plug and play! Kan je het modem 48 uur aan laten staan zodat hij de nodige updates kan uitvoeren als dat nodig is? Daarna graag de verbinding opnieuw testen. 

Hartelijk dank voor de hulp! Na minstens een week de T-56 te hebben gehad, kan ik met een gerust hart de T-54 terugsturen. We hebben in deze tijd bijna geen last gehad van hoge ping. Af en toe misschien een spike die 5-10 seconden duurt maar dit zou ook aan de game server kunnen liggen. Om er zeker van te zijn kijk ik het nog aan aangezien we van 17 januari tot 4 februari een periode hadden met geen hoge ping. Hopelijk houden we het zo en heeft dit het probleem goed opgelost! 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is heel fijn om te horen @Angela1210! Ik wens je nog een prettige middag. 

Ontzettend jammer, ergens toch wel een vermoeden gehad dat het nog niet klaar was. En inderdaad. Op 7 maart en 9 maart weer last gehad van hoge ping. Exact hetzelfde; rond dezelfde tijdstippen, nergens anders laat het hoge ping zien behalve tijdens het gamen.

 

 

Ik zie geen packet loss of hoge speedtest resultaten. Wat ik wel zie is dat de latency ontzettend fluctueert tijdens de speedtest. Zie hier de download latency van 3 speedtesten fluctueren. (Dit zijn links naar google drive video player dus geen download nodig.)

https://drive.google.com/file/d/1i8b7o4CYKCCqu16Kp-J0WQQPXEUwjS5Q/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1-muMVBhmS6B4hQ6qN6gbD1MfQGaJYQay/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/17z1a6Kap-6v2JDt_tOjb02MMya6W_QlJ/view?usp=sharing

 

Zit hier echt ten einde raad. Waar kan dit nou aan liggen? Opnieuw wil ik opmerken dat het gebruik van Exitlag het probleem wel oplost. Dit had ik voorheen dus niet nodig… 

ExitLag is a proprietary technology that optimizes data routing by instantaneously mapping out various routes and sending the packet through the optimal one!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Angela1210, op de testen is te zien dat het allemaal netjes draait. Ik heb je voor de zekerheid op de lijst gezet voor de nieuwste firmware update, echter ben ik bang dat dit aan de game ligt. Om welke game gaat het precies en welke servers? 

Hey @Angela1210, op de testen is te zien dat het allemaal netjes draait. Ik heb je voor de zekerheid op de lijst gezet voor de nieuwste firmware update, echter ben ik bang dat dit aan de game ligt. Om welke game gaat het precies en welke servers? 

Het gaat om de game Lost Ark en de North America East servers van Amazon. Als het aan de game ligt kan het dan zijn dat anderen geen last hebben van hoge ping wanneer ik hier wel last van heb? Ik heb alle troubleshooting van de game ook al geprobeerd wat niets oplost. Wat ik wel ga doen is kijken of dit probleem voordoet op andere games en servers wanneer ik dit hoge ping heb.

En je zegt dan dat de speedtest van 4 naar 180 fluctueren normaal is? 

Reputatie 7
Badge +9

De servers van Ark zijn regional based @Angela1210. Wat gebeurt er als je op een server in de EU speelt? Ik denk dat de server gewoon te ver weg is om een stabiele verbinding te ontvangen.

Wat bedoel je met van 4 naar 180? Ik zie drie speedtesten met volledige download en bijna volledige upload snelheid? 

De servers van Ark zijn regional based @Angela1210. Wat gebeurt er als je op een server in de EU speelt? Ik denk dat de server gewoon te ver weg is om een stabiele verbinding te ontvangen.

Wat bedoel je met van 4 naar 180? Ik zie drie speedtesten met volledige download en bijna volledige upload snelheid? 

Anderen mensen ervaren weer geen hoge ping op dezelfde server die ik speel. En vaak is mijn verbinding wel gewoon stabiel en was het raar genoeg rond bepaalde tijdstippen alleen het geval. Ik speelde ook al ruim een jaar probleemloos op deze server.
Wat betreft een server in de EU, dit moet ik nog afwachten tot ik weer hoge ping ervaar. Dan kan ik kijken of dit ook in andere server en andere games gebeurd.

De download latency in de speedtesten zie je van 4 naar wel 180 omhoog schieten. Ik vroeg me af of dat normaal is? Dit omdat het bijna om de zelfde nummers als de hoge ping gaat.

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is de latency tijdens het uitvoeren van de speedtest, dit schiet altijd omhoog tijdens het uitvoeren van een speedtest @Angela1210.  

Reputatie 4
Badge

Dat is de latency tijdens het uitvoeren van de speedtest, dit schiet altijd omhoog tijdens het uitvoeren van een speedtest @Angela1210.  

Niet helemaal waar.
Op mijn werk, met 100 of 200 Mbit  glasvezel van een lokale glasvezelleverancier bleef dit bij mij tijdens de test onder de 10 ms. Geen idee waarom, maar het kan dus wel.

Reageer