Beantwoord

Hogere snelheid beschikbaar DSL / Glasvezel

  • 22 May 2021
  • 5 reacties
  • 149 Bekeken

Goedemiddag,

Ik vroeg mij af waarom KPN, Freedom en enkele andere DSL partijen wel 200 mbps kunnen leveren op mijn adres maar T-Mobile dit niet.
 

Verder ook nog de vraag of T-Mobile plannen heeft om over net aangelegde netwerk van delta fiber in Goes glasvezel diensten te leveren.

Met vriendelijke groet,

Lars

icon

Beste antwoord door eric 22 May 2021, 16:21

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @larsjarred9 

200 Mbit wordt geleverd via Bonded koper/DSL dus gebruik van 2 aderparen, T-Mobile maakt geen gebruik van deze techniek helaas.

Hier in Terneuzen is Delta ook bezig maar ik denk niet dat T-Mobile over Delta glasvezel gaat leveren vanwege de hoge huurprijzen waar vele providers incl. KPN van afzien.

Reputatie 7
Badge +14

Voor zo'n verbinding worden eigenlijk 2 x een DSL verbinding gelevert. (VDSL bonding). Dat kost ook vaak veel meer dan 1 verbinding en T-Mobile biedt dit dan ook niet aan. Net zoals via KPN glasvezel is ook maximaal 100 Mbit via DSL leverbaar om het betaalbaar te houden. Als ze eigen glas op een locatie leveren krijg je zelfs 1Gbit voor hetzelfde bedrag, maar dit is nog verre van overal leverbaar.

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij ligt de uitrol van ODF momenteel zo goed als stil of althans in in zeer laag tempo, waarschijnlijk moet eerst de geldkist van T-Mobile weer gevuld zijn:grinning:

Reputatie 7
Badge +2

De uitrol van ODF (via GPON techniek in WBA gebieden) gaat juist flink door @BeMu. Er komen elke maand meerdere plaatsen bij.

Reputatie 7
Badge +1

@Marcel MCi  Dank voor de uitleg, aangezien ik de laatste tijd in mijn omgeving (Doetinchem) geen andere plaatsen erbij zag komen ging er vanuit dat men gestopt was of op een laag pitje.

Valt me wel op dat er in de overgang naar ODF in WBA gebieden naar mijn beleving weinig logica zit, zo waren ze een tijdje geleden in Doetinchem, logischerwijs denk je dan dat ze dan meteen ook de omliggende plaatsen in de zelfde regio gelijk doen.

Reageer