Beantwoord

huawei hg659: tv en internet over 1 kabel met managed switch

  • 24 November 2020
  • 3 reacties
  • 253 Bekeken

Dag forum, 

ik heb onlangs contact gehad met T-mobile met de vraag of mijn modem vervangen kon worden voor een modem waar tv en internet op dezelfde poort zitten maar dit verzoek is afgewezen, wel kreeg ik het heugelijke nieuws dat mijn huidige modem: de huawei hg659 met de nieuwste firmware update internet en tv over dezelfde poort accepteert.

Betekend dit dat het nu mogelijk is om met 1 utp kabel en een switch het signaal door te sturen naar 2 kabels die ik dan aansluit op zowel tv als spelconsole?

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 November 2020, 19:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @joostum 

Dan heb je het dus over een Any Port Any Service update, hiermee kan je dan een managed switch plaatsen en vervolgens na de vlans configureren zowel internet als tv gebruiken.

Hallo @joostum 

Dan heb je het dus over een Any Port Any Service update, hiermee kan je dan een managed switch plaatsen en vervolgens na de vlans configureren zowel internet als tv gebruiken.


Mooi, weer een woord toegevoegd aan mijn woordenboek. Nu weet ik alleen niet of het huawei modem die APAS ondersteuning ook daadwerkelijk heeft en hoop ik op deze manier die bevestiging te kunnen vinden zodat ik de juiste spullen kan aanschaffen.

 

ik heb nu een netgear gigabit managed switch en 2 cat-5 utp kabels besteld maar in vorige topics las ik dat mensen aangaven dat er “2” switches nodig waren. Maar een tweede switch is dus niet nodig?

Reputatie 7
Badge +15

@joostum

2 switches heb je nodig voor een Draytek of Huawei die geen APAS heeft. Je kunt op deze manier 2 signalen over 1 kabel sturen (trunk poort) en dan kan je op de 2de switch internet en tv gebruiken.

Maar die APAS update laat nog wel even op zich wachten dus het kan nog lang duren misschien. Hopelijk kan een moderator je meer duidelijkheid geven.

Reageer