ineens geen vast internet meer

  • 12 November 2023
  • 8 reacties
  • 101 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Om 5 over twaalf ging ineens mijn vaste internet in huis plat.

 

Eerst heb ik mijn lokale netwerk nagekeken. Geen storing.

Daarna heb ik de modem nagekeken. Ook geen storing.

Vervolgens heb ik het kastje van kpn waardoor mijn glasvezel binnenkomt bekenen, en daar knippert het lampje van ‘connection’. Een korte zoektocht later vond ik op internet dat dit lampje niet zou moeten knipperen maar zou moeten blijven branden.

Vervolgens heb ik de stekker er uit getrokken en heb ik een paar minuten gewacht (zoals gevonden op internet) en helaas heeft dat geen zoden aan de dijk gezet. 

Volgens de websites van odido en kpn zijn er geen storingen of onderhoud in mijn buurt, en ook volgens de website van enexis is er in de buurt geen onderhoud.

Iemand enig idee wat ik verder kan proberen om mijn internet terug te krijgen?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @Yip  Welkom in de community!

Bestaat het probleem nu nog?

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Yip, welkom! 🙋‍♂️🎈

Jammer dat jouw verbinding eruit ligt, dat maakt het niet heel fijn om een zondag door te komen. Ik heb een lijnmeting uitgevoerd en zie dat de interne server geen communicatie kan doorgeven. Dit komt meestal door een probleem in de POP (wijkcentrale) of in de bekabeling en soms door een defect in de ONT/converter die het signaal converteert vanuit het aansluitpunt naar het modem. Kun je een foto met ons delen van de achterkant van zowel het modem, als de ONT? De ONT is het witte kastje dat het modem verbindt met het aansluitpunt. We gaan dit fixen! 

Hoi @Jason van Odido de achterkant van het kastje dat vast aan de muur zit is een beetje moeilijk, maar ik hoop dat dit helpt? Ik heb netwerk en sleutel en zo onzichtbaar gemaakt. 

Connection bij het kastje aan de muur (wat ik aanneem dat ONT/converter is) knippert, al lijkt het op de foto alsof het volledig brand. 

 

Hoi @CrisTien 

Helaas blijft het probleem onveranderd bestaan. Ik had ook stiekem de hoop dat het toch ergens onderhoud zou zijn of zoiets. 

Ik heb gebeld met Odido. De vriendelijke dame die me geholpen heeft zei dat ze niets voor me kon doen en dat ze het door zou zetten naar de TD, maar dat het systeem aangaf dat er een monteur van KPN langs moest komen. Ik ben benieuwd. De laatste keer dat ik een soortgelijk probleem had duurde het weken en weken voor er eindelijk iemand op de stoep stond. 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Yip  Heb je ook mobiel van Odido of Ben? Misschien kan je dan een hotspot maken met een voucher?

 

Reputatie 7
Badge +16

@Yip Het probleem is inderdaad niet te verhelpen als ik de laatste lijndiagnose bekijk. Ik had de ijdele hoop dat de foto's zouden aantonen dat er een duidelijk zichtbare kabelfout of iets dergelijks was, maar dat is niet het geval. We wachten de afspraak met KPN af. Mijn collega heeft dit overigens correct doorgezet dus dat komt in orde.

Maak jij toevallig gebruik van een Odido of Ben simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Beste @CrisTien en @Jason van Odido 

Een aantal maanden geleden had ik exact hetzelfde probleem. Zodoende heb ik aan de dame die ik aan de telefoon had gelijk om zo'n voucher gevraagd en deze heb ik gekregen waardoor ik voor het moment gelukkig even voorzien ben van internet. 

Beiden hartelijk dank voor de hulp, en ik hoop van harte dat kpn deze keer sneller reageert dan de laatste keer. 

Reageer