Beantwoord

Inmiddels bijna 3 weken geen internet!

  • 14 December 2023
  • 19 reacties
  • 442 Bekeken

Reputatie 1

Beste Odido Community,

Ik wil mijn recente ervaring met de diensten van Odido delen om bewustzijn te creëren over de situaties waar sommige klanten mee te maken kunnen krijgen.

Sinds 22 augustus 2023 ben ik een klant van Odido met een glasvezelinternetverbinding. Echter, sinds 28 november 2023 is mijn internetverbinding volledig uitgevallen. Ondanks meerdere pogingen tot contact met de klantenservice en een bezoek van een monteur, blijft mijn probleem onopgelost. De monteur heeft geïdentificeerd dat het probleem in de glasvezelkabel naar mijn huis ligt, maar ondanks mijn herhaalde verzoeken en gesprekken met de klantenservice, is er geen vooruitgang geboekt.

Deze serviceonderbreking heeft een aanzienlijke impact op mijn dagelijks leven. Mijn huis is uitgerust met een slim systeem en beveiligingsapparatuur die volledig afhankelijk zijn van een werkende internetverbinding. Tot mijn verbazing bood Odido geen alternatieve oplossingen en werd mij verteld dat ik zelf de kosten moet dragen voor een eventueel vervangend modem met simkaart om hun probleem op te lossen. Dit vind ik volstrekt onredelijk.

Gezien de ernst van de situatie en het gebrek aan respons van Odido, overweeg ik nu om mijn contract te beëindigen. Ik vind dat een dergelijke serviceonderbreking en het gebrek aan adequate steun van de provider een geldige reden zijn om een contract te ontbinden. Bovendien, als deze kwestie niet zeer snel wordt opgelost, ben ik van plan juridische stappen te ondernemen.

Ik deel dit verhaal om andere klanten op de hoogte te brengen van de mogelijke uitdagingen bij het omgaan met Odido en hun dienstverlening. Het is belangrijk dat we ons bewust zijn van hoe onze provider reageert in tijden van nood en hoe ze hun klantenondersteuning afhandelen.

icon

Beste antwoord door patje55 17 December 2023, 15:43

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Violentdespo Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om je verhaal uit te typen en je gevoel te uiten. Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken wat er precies aan de hand is. Ik zie dat mijn collega’s van de technische dienst, het netwerkbeheer hebben aangestuurd. Voor nu is het dus echt nog even afwachten, totdat zij dit voor je hebben opgelost. 

Hoe dan ook, ik wil niet dat jij helemaal geen internet hebt. Heb je al een Unlimited Voucher code van ons ontvangen? Hiermee kun je een hotspot maken en deze verbinden met je andere apparaten, zodat je toch online bent. Laat je mij weten of je hier interesse in hebt? 

Reputatie 1

Ga alsjeblieft weg met die nutteloze beloftes over een oplossing. Dit horen we al sinds het begin, dat het opgelost wordt, maar tot nu toe is er niets veranderd. Ik heb al 14 keer met jullie gebeld en elke medewerker zegt iets anders en wijst met de vinger naar een andere oorzaak. Het is duidelijk dat er een groot probleem is bij Odido, waarschijnlijk gerelateerd aan jullie Huawei mediaconverters die steeds falen. Overal op internet lees ik klachten van klanten met dezelfde problemen, en steeds krijgt de netwerkbeheerder de schuld, zodat jullie buiten schot blijven. Maar in mijn straat is niet gegraven, mijn buren hebben nog internet, en dit probleem kwam plotseling – dat hoor ik ook van anderen. Ik wil mijn contract beëindigen. Ik ga niet langer wachten op nog een week uitstel met loze beloftes. De kerst komt eraan en ik zit al 3 weken zonder internet. Ik stap over naar een andere provider en wil dat mijn contract bij jullie beëindigd wordt.

Reputatie 6
Badge +2

@Violentdespo Ik begrijp dat het niet leuk is om te lezen, dat wij moeten wachten op het netwerkbeheer, maar wij werken samen met hun om de diensten te kunnen leveren. In deze samenwerking ligt de oplossing op dit moment bij hun. Op dit moment kan ik het contract niet kosteloos voor je opzeggen, omdat je nog in de contractperiode zit. Mochten wij het probleem niet binnen 30 werkdagen kunnen oplossen, dan is dit wel mogelijk. Indien je toch nu al wilt opzeggen, dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht van het totaal van de resterende maanden van het contract. 

@Teresa van Odido kan je wel 1:1 delen wat de netwerkbeheerder aan het doen is, wat is hun laatste logboek regel in het dossier? Wie is de netwerkbeheerder van deze vezel?

 

 

Reputatie 2

Hoi @Violentdespo,

Ik begrijp jou gevoel helemaal, ook ik zit zins 30 november zonder internet en tv. En ook ik ben hier niet over te spreken. Natuurlijk zijn er dingen wat Odido niet in de hand heeft. Noem als voorbeeld een kapotte glasvezel kabel of een kapotte modem of mediaconverter. 

Helaas werkt Odido met verschillende netwerken en netwerkbeheerders. En ja ik heb gemerkt dat dit zeker niet vlekkeloos verloopt. Hier kan zeker verbetering in aangebracht worden. 

Ook ik dacht er aan omdat het probleem niet opgelost is om maar bij Odido weg te gaan. Heb dit ook gemeld. Maar als je dan wat afkoelt en na gaat denken, kom je toch tot de conclusie dat als het aan het netwerk ligt dat het weinig zinvol is om naar een andere provider toe te stappen want dan kom je weer op het zelfde probleem uit. 

Wat ​​​​@Teresa van Odido meld over het opzeggen van het contract dat klopt helaas. Als je nog binnen je contract zit kun je niet zonder kosten zomaar opzeggen. Wettelijk is het geloof ik ook zo geregeld dat je een provider 30 dagen de tijd moet geven om het probleem op te lossen. Pas na deze 30 dagen kun je zonder kosten je contract laten vernietigen. 

Maar nogmaals als het aan het netwerk licht en je hebt maar 1 glasvezelkabel in huis ben je verbonden aan 1 netwerkbeheerder en is het gewoon weg niet even overstappen van provider want het probleem blijft dan. 

Wat betreft de communicatie, ben ik het wel met je eens. Dit mag wel verbeterd worden. Want ook ik heb al verschillende personen gesproken en de één zegt zo en de ander zegt het weer helemaal anders. Dus helemaal duidelijk word het daar zeker niet van. 

Voor als nog hoop ik voor je dat zowel jij als ik snel weer online zijn. 

Groetjes,
Patrick

Reputatie 1

Er speelt duidelijk meer dan op het eerste gezicht lijkt bij Odido. Wanneer je de tijd neemt om dit te onderzoeken, wordt al snel duidelijk dat Odido bepaalde zaken verborgen houdt. Een blik op Trustpilot onthult misschien wel duizenden klachten over het plotseling wegvallen van het netwerksignaal. Hoewel men vaak zaken gelooft, is het onwaarschijnlijk dat dit allemaal te wijten is aan graafwerkzaamheden of problemen met glasvezelkabels. Het feit dat het probleem zich telkens voordoet bij individuele aansluitingen, terwijl andere delen van de straat wel verbinding hebben, wijst erop dat het probleem niet in het netwerk zelf zit. Odido houdt dit verhaal mogelijk vol omdat ze weten dat ze het probleem, dat een groot aantal mensen betreft, niet snel kunnen oplossen, vooral niet met de aankomende kerstvakantie.

Het meest storende is dat Odido hun klanten in de steek laat. Ze bieden onpraktische vouchers aan die elke zeven dagen geheractiveerd moeten worden, terwijl ze op hun eigen website MIFI-routerdiensten aanbieden die klanten zouden kunnen gebruiken. Het is onbegrijpelijk waarom klanten geadviseerd worden hun eigen problemen op te lossen, terwijl Odido zelf de middelen heeft om te helpen. Hun verhalen zijn inconsistent en ze laten klanten in het ongewisse over de voortgang van oplossingen. Ik ben ervan overtuigd dat dit probleem voorlopig niet opgelost zal worden. Als je niet zelf actief contact opneemt, gebeurt er niets; dat heb ik zelf ervaren. De verhalen over netwerkproblemen zijn misleidend; ik heb met meerdere providers gesproken die vóór de kerst diensten kunnen leveren.

Toen ik afgelopen vrijdag belde om mijn contract te beëindigen, werd mij verteld dat ik moest wachten op goedkeuring en dat ik de volgende dag teruggebeld zou worden. Maar zoals verwacht, gebeurde dit niet. Ik heb elk contact met Odido gedocumenteerd, en elke keer laten ze je in de steek en moet je zelf het initiatief nemen om terug te bellen.

Ik was lang tevreden over T-Mobile, maar sinds de overname door Odido is de kwaliteit drastisch achteruitgegaan.

Reputatie 6
Badge

Even een kleine sidenote. Odido heeft T-Mobile niet overgenomen. T-Mobile en Tele2 zijn samen gegaan en ondergebracht onder één nieuwe merknaam, Odido. Het is dus gewoon het zelfde bedrijf met dezelfde infrastructuur, alleen een andere naam. Dat laat onverlet dat er geen problemen zijn. Want Odido groeit snel, misschien wel te snel en de naamsverandering heeft zeker tot problemen geleid en is de service niet ten goede gekomen. 

Reputatie 1

Klopt mijn laatste zin had ik beter moeten formuleren:

De fusie van Tele2 en T-Mobile, samen met de integratie van de merken Tweak, Ben en Simpel, lijkt voor Odido een te grote uitdaging te zijn. Bovendien heeft de aanleg van glasvezelnetwerken, onder beheer van onder andere Open Dutch Fiber, geleid tot extra problemen in plaats van verbeteringen. Recent heb ik gesproken met een monteur van KPN, die veel negatieve ervaringen deelde over Odido. Hij benadrukte de talrijke klachten van klanten die verstoken blijven van diensten. Dit alles wijst op aanzienlijke operationele problemen binnen Odido, met een negatieve impact op zowel klanttevredenheid als service.

Reputatie 2

Ook ik ben altijd tevreden geweest over T-Mobile. Ben even een aantal jaren weg geweest omdat zij geen glasvezel konden leveren op dat moment. Zins nu twee maanden terug eerst op DSL omdat de glasvezel aansluiting nog niet in huis was. Zins 28 november over op Glas. Anderhalve dag heeft het gewerkt tot het omstreeks 3 uur in de nacht in eens uitviel en mijn slimme apparaten wel heel dom werden. En niets meer deden omdat ze geen internet meer hadden. 

Uiteindelijk zijn zowel Guidion als de netwerkbeheerder hier geweest. En beide kwamen tot besluit dat de mediaconverter kapot was en dat het niet aan het netwerk lag. Dit had in mijn geval wel degelijk gekund aangezien ze niet nog steeds druk bezig zijn met het aanleggen en ik een van de eerste ben die hier glasvezel heeft. 

Ik moet nog wachten op een nieuwe mediaconverter/ont die eigenlijk al op 7 december had verstuurd kunnen worden na het bezoek van Guidion. Maar Odido wilde toch dat de netwerkbeheerder ook ging kijken. En daar ging het bij mij dan ook fout. De ticket schijnt niet door de netwerkbeheerder gesloten te zijn en kon Odido weer niet over gaan tot levering van de nieuwe mediaconverter. 

Om een lang verhaal korter te houden. Er gaat nog van alles fout. Ik denk ook dat er veel te veel schakels tussen zitten. Je geen contact persoon hebt die je kunt aanspreken maar steeds weer een ander hebt die weer wat anders meld. 

In mijn geval is het ook zo dat ik helemaal niets van de technische dienst zelf verneem. Geen email geen telefoon, wat volgens een aantal van de klanten service wel had gemoeten. Ook van de afspraken met de monteurs ben ik niet op de hoogte gesteld door Odido zelf. 

Op vrijdag 15 december zou de opdracht zijn gegeven voor het versturen van een nieuwe mediaconverter alleen heb ik nog steeds geen track & trace mogen ontvangen. En ook hier zijn weer verschillende verhalen over van de klanten service. De een zegt dat je die van Odido zal ontvangen de ander zegt dat je deze alleen van DHL krijgt als er wat verstuurt word door Odido als het contact al in is gegaan. 

Over het terug bellen kan ik ook kort zijn, dat is mij ook belooft door een van de medewerkers maar is ook niet gebeurd. 

Ik vind het dan ook jammer dat het bij T-Mobile altijd goed ging en bij problemen met het internet bij Odido terwijl er volgens hun niets zou veranderen alleen de naam, dat het helemaal niet zo goed loopt als ze beloven. 

 

Reputatie 2

@stefan.1997 Helemaal mee eens. Ik denk ook dat het te snel groeit en dat ze hierdoor de problemen zoals ze die bij T-Mobile wel konden oplossen nu niet meer kunnen doen. Jammer dat de klant hiervan wel de dupe wordt. Zoals ik al aangaf bij T-Mobile was is heel tevreden maar op dit moment niet. 

Ook de website zelf heeft de nodige problemen. 

Jammer dat het zo gaat op dit moment

 

Reputatie 2

@Violentdespo Ik denk mede omdat de uitrol zoals ze dat zo mooi noemen van het glasvezelnetwerk op dit moment zo snel gaat, dat providers het mogelijk ook niet kunnen bij benen. Hier in Friesland zijn verschillende projecten aan de gang. Ook in de naast gelegen provincies zijn ze heel druk bezig met de uitrol van het glasvezel netwerk. 

In mijn woonplaats zelf zijn ze bezig om twee glasvezel netwerken aan te leggen. 1 is glaspoort van KPN de ander is Delta. Ook hier merk je dat ze het zelf helemaal niet meer aan kunnen. Er word bij de aanleg al zoveel belooft maar gaat er ook zoveel fout. Glaspoort(KPN) zou allang de aansluiting in de meterkast hebben. Maar is op dit moment al uitgesteld tot augustus/september volgend jaar. Tot die tijd struikelen wij hier in de straat over de uitstekende glasvezel kabels. 

Te snel groeien is nooit goed voor een bedrijf, de service gaat daar snel door achter uit. 

Reputatie 1

 

Goed om te lezen dit.

 

Ik had het bestelproces bijna afgerond, tot ik dit las.

 

Ik blijf waar ik zit.

Reputatie 1

Ik denk dat Odido te maken heeft met een technisch probleem waardoor hun mediaconverters op grote schaal defect raken. Ik geloof niet dat ze de middelen hebben om dit probleem snel op te lossen. In plaats daarvan lijkt het alsof ze de problemen in hun netwerk afschuiven op derde partijen, waardoor ze zelf geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen.

Reputatie 2

Dan hoop ik maar dat de mediaconverter die ze gaan toesturen bij mij een langer leven heeft dan die er nu hing. Ik begin me dan wel af te vragen of het probleem niet in de software update zit. Of dat het vanuit de fabriek al fout gaat. Ik lees namelijk dat de meesten hier een huawei mediaconverter hebben. Ik heb een die geleverd is door Delta hun sticker zit er namelijk op en is een Nokia. 

Zoals ik al aangaf zit het glasvezel netwerk hier nog maar net en zijn ze hier in de woonplaats nog steeds bezig met de aanleg. Dus een netwerk fout door de aannemer zou hier ook een optie zijn geweest. Maar is uitgesloten door zowel Guidion als de aannemer van Delta die de lijn hier thuis heeft doorgemeten. 

Op de mediaconverter zelf zie ik maar twee led lampen branden de power led en lan led. De pon komt niet tot leven en de alarm led blijft uit. Ook word hij te warm wat duid op een probleem met de converter zelf. 

Het modem zelf geeft het zelfde weer als in jou kerst groet. Het zou mijn modem kunnen zijn geweest haha

 

Reputatie 6
Badge

Klopt mijn laatste zin had ik beter moeten formuleren:

De fusie van Tele2 en T-Mobile, samen met de integratie van de merken Tweak, Ben en Simpel, lijkt voor Odido een te grote uitdaging te zijn. Bovendien heeft de aanleg van glasvezelnetwerken, onder beheer van onder andere Open Dutch Fiber, geleid tot extra problemen in plaats van verbeteringen. Recent heb ik gesproken met een monteur van KPN, die veel negatieve ervaringen deelde over Odido. Hij benadrukte de talrijke klachten van klanten die verstoken blijven van diensten. Dit alles wijst op aanzienlijke operationele problemen binnen Odido, met een negatieve impact op zowel klanttevredenheid als service.

Het is mijn vermoeden maar ik kan het niet hard maken. Je mag je wel afvragen hoe betrouwbaar de worden van een KPN monteur over de concurrent zijn. Maar ik denk wel dat Odido voor een grote uitdaging staat om dit allemaal in goede banen te leiden. 

Dan hoop ik maar dat de mediaconverter die ze gaan toesturen bij mij een langer leven heeft dan die er nu hing. Ik begin me dan wel af te vragen of het probleem niet in de software update zit. Of dat het vanuit de fabriek al fout gaat. Ik lees namelijk dat de meesten hier een huawei mediaconverter hebben. Ik heb een die geleverd is door Delta hun sticker zit er namelijk op en is een Nokia. 

Zoals ik al aangaf zit het glasvezel netwerk hier nog maar net en zijn ze hier in de woonplaats nog steeds bezig met de aanleg. Dus een netwerk fout door de aannemer zou hier ook een optie zijn geweest. Maar is uitgesloten door zowel Guidion als de aannemer van Delta die de lijn hier thuis heeft doorgemeten. 

Op de mediaconverter zelf zie ik maar twee led lampen branden de power led en lan led. De pon komt niet tot leven en de alarm led blijft uit. Ook word hij te warm wat duid op een probleem met de converter zelf. 

Het modem zelf geeft het zelfde weer als in jou kerst groet. Het zou mijn modem kunnen zijn geweest haha

 

Deze thread is echt een feest van herkenning!


Ik heb sinds ik overgestapt ben op 17nov ook geen internet. Ik heb steeds eventjes verbinding en kort daarna stopt deze. De ONT (ook een Nokia) brandt meestal groen (power en pon) maar pon knippert soms even een paar keer. Lijkt alsof de internetverbinding even wegvalt dan. In de logs blijft ie ook om de 5min dezelfde meldingen tonen over. 
de temperatuur is ook wat aan de hoge kant, wat ik herken uit je bericht. Er was zelfs een helpdesk medewerker die beweerde te kunnen zien dat de temperatuur aan de hoge kant was van het ONT. Wat volgens een andere medewerker helemaal niet kon… 
 

hoe heb je geregeld dat je een nieuwe toegestuurd krijgt? Ik ben al weken aan t bellen met Odido voor een oplossing. Er zou zelfs een monteur komen vanuit delta maar die kwam niet opdagen (bleken na een belletje ook helemaal niet te werken in mijn regio, ze kwamen zelf uit Groningen terwijl ik in Brabant woon). 

 

Inmiddels alweer tig keer met de helpdesk gebeld en wederom beloftes en in feite alles wat in dit topic voorbij is gekomen. Er ligt blijkbaar een ticket bij de rechnische dienst voor een monteur maar daar heb ik al dagen niks meer op gehoord. 
 

ik vermoed dus ook dat het gewoon aan de ONT ligt. En een snelle oplossing is gewoon dat ding vervangen. Maar er zal wel eerst een eindeloze procedure met nutteloze stappen volgen voordat ze tot dezelfde conclusie komen. 
 

vandaag trouwens wel ineens voor wat langere tijd internet, zonder de boel te hebben gereset dus dacht even dat t was opgelost.  Ik kreeg zelfs een geautomatiseerd mailtje dat mijn ticket was opgelost. Maar helaas, eind van de middag was t weer t dezelfde ellende…
 

maar serieus, wat een circus… ik lees steeds meer vergelijkbare klachten, echt bizar. Misschien eens een topic openen waar al deze klachten verzameld worden. Want dit moet toch wel wat meer onder de aandacht komen als t zoveel mensen raakt.  
Ik heb zelf overigens ook een topic lopen momenteel

 

 

 

 

Reputatie 2

Bij mij heeft het zeker even geduurd voor ik het voor elkaar heb gekregen dat ik een nieuwe zou krijg die ik overigens nog niet heb ontvangen. 

In eerste instantie is er een monteur van Guidion langs geweest dat was op 7 december. Die heeft al gemeld dat de ONT/Mediaconverter kapot was. Dan zou je denken dat je een nieuwe toegestuurd krijgt. Maar heb tot 11 december zo uit mijn hoofd niets gehoord. maar toen kwam hij ineens toch weer even online voor een half uur en viel daarna weer uit. 12 december zo uit mijn hoofd is een signaal monteur van Delta bij mij thuis geweest. De lijn was in orde maar de mediaconverter was kapot. Dan denk je het feest is over er wordt een nieuwe toegestuurd maar helaas ik moest wachten omdat de monteur van Delta de ticket niet had gesloten. Vrijdag 15 december was ik het zat en heb een review geschreven op trustpilot en daar werd door Odido op gereageerd. Die zelfde dag is opdracht gegeven om een nieuwe mediaconverter op te sturen. Maar de ticket van Delta was nog steeds niet gesloten en mogelijk nog niet. 

Een monteur moet dus wel degelijk eerst bevestigen dat de mediaconverter kapot is. Al hebben bij mij dat twee moeten bevestigen en een hoop gezeur van mijn kant richting Odido. 

Beetje jammer dat, dat zo moet. 

Ik zit op dit moment nog te wachten tot ik hem dan ook werkelijk geleverd krijg. Dat zou weer aan het distributiecentrum liggen. Ik sprak daar toevallig mijn buurman vanavond nog even over. Die zit op dit moment ook te wachten op zijn installatie pakket van Odido. Maar heeft hem ook nog niet ontvangen. Dus dat gaat ook lekker. De opdracht vanuit Odido is er wel maar daar hout het dan mee op. 

Wat ook jammer is dat geen van de monteurs een nieuwe Mediaconverter of niet de juiste bij zich had. Guidion had voor het verkeerde netwerk 1 mee.(kpn glasvezelnetwerk) En de monteurs van Delta krijgen geen mee zou te duur zijn. Terwijl in mijn geval het wel heel duidelijk was dat Delta de Nokia mediaconverter heeft geleverd omdat de stickers van Delta er op zitten. 

Je leest trouwens ook wel erg veel over de mediaconverters dat die geen lang leven hebben. In canada schijnen ze veel gebruikt te worden die Nokia's en veel problemen mee. Dus nu maar hopen dat mijn nieuwe als die komt het langer als anderhalve dag het volhoud 

 

Beste Odido Community,

Ik wil mijn recente ervaring met de diensten van Odido delen om bewustzijn te creëren over de situaties waar sommige klanten mee te maken kunnen krijgen.

Sinds 22 augustus 2023 ben ik een klant van Odido met een glasvezelinternetverbinding. Echter, sinds 28 november 2023 is mijn internetverbinding volledig uitgevallen. Ondanks meerdere pogingen tot contact met de klantenservice en een bezoek van een monteur, blijft mijn probleem onopgelost. De monteur heeft geïdentificeerd dat het probleem in de glasvezelkabel naar mijn huis ligt, maar ondanks mijn herhaalde verzoeken en gesprekken met de klantenservice, is er geen vooruitgang geboekt.

Deze serviceonderbreking heeft een aanzienlijke impact op mijn dagelijks leven. Mijn huis is uitgerust met een slim systeem en beveiligingsapparatuur die volledig afhankelijk zijn van een werkende internetverbinding. Tot mijn verbazing bood Odido geen alternatieve oplossingen en werd mij verteld dat ik zelf de kosten moet dragen voor een eventueel vervangend modem met simkaart om hun probleem op te lossen. Dit vind ik volstrekt onredelijk.

Gezien de ernst van de situatie en het gebrek aan respons van Odido, overweeg ik nu om mijn contract te beëindigen. Ik vind dat een dergelijke serviceonderbreking en het gebrek aan adequate steun van de provider een geldige reden zijn om een contract te ontbinden. Bovendien, als deze kwestie niet zeer snel wordt opgelost, ben ik van plan juridische stappen te ondernemen.

Ik deel dit verhaal om andere klanten op de hoogte te brengen van de mogelijke uitdagingen bij het omgaan met Odido en hun dienstverlening. Het is belangrijk dat we ons bewust zijn van hoe onze provider reageert in tijden van nood en hoe ze hun klantenondersteuning afhandelen.

ontbind het contract, je hebt ze voldoende tijd gegeven het op te lossen en je betaald Odido niet de tussen personen, dat is de verantwoording van Odido, zie consuwijzer

Reageer